MenPå temat män. Idag gick jag 25 minuter och bar Elsa i sjalen, gjorde lyckad transfer till vagnen. Hon vaknar alltid till lite men man kan vyssja henne till sömns. Då börjar min man prata med normal röst, över vagnen. Wtf ens?!!!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
MenPå temat män. Idag gick jag 25 minuter och bar Elsa i sjalen, gjorde lyckad transfer till vagnen. Hon vaknar alltid till lite men man kan vyssja henne till sömns. Då börjar min man prata med normal röst, över vagnen. Wtf ens?!!!
Ja, det måste vi skaffa!Öronproppar till chaffören om ni är två. Annars så att ni kanske startar i samband med första sovtiden?
Eller hur. Nu när jag tänker på det har jag nog aldrig hört honom viska under hela vårt förhållande. Tror nog jag kommer få höra det när han börjar nattaMen. Jag tycker din man ska ta över sövningarna när han är hemma
![]()
Vad härligt!!!!Jag går på semester imorgon. 7 veckor ihop hela lilla familjen. Ska bli mysigt att få vara med barnen hela dagarna. Och skönt att inte behöva passa några tiderHoppas på bra väder så vi kan bada, leka i lekparken och cykla.
Sjukt onödig, och det fick han höra kan jag säga. Jag försöker tänka att vi båda är trötta och lite stressade och därför råkar i luven på varandra men asså ibland undrar jag hur fasen man tar sig igenom småbarnsåren och håller ihop samtidigt.Men Gud så onödig kommentar? Jag vilar oftast tillsammans med lillan när vi är hemma båda två. Jag ser nån serie och hr lillan i selen. Jättebra sätt att få vila lite utan dåligt samvete.
Jag har ju haft så dåligt samvete för att jag började jobba så tidigt, typ det är sista gången jag är hemma, ska jag inte passa på att vara hemma etc. Men det ÄR ju jättejobbigt att ha båda barnen, så hade jag inte jobbat hade jag ju varit avundsjuk på sambon som får egentid. Det ÄR skönt att få komma ifrån ett tag.
Haha ja visst är det fantastisktDagens mysterium; Varför längtade jag tills Elsa skulle lära sig krypa. Hon är på ALLT.
Så tänker jag med, men känner också att hur orkar människor separera under småbarnsåren?? Det är ju jättejobbigt.Sjukt onödig, och det fick han höra kan jag säga. Jag försöker tänka att vi båda är trötta och lite stressade och därför råkar i luven på varandra men asså ibland undrar jag hur fasen man tar sig igenom småbarnsåren och håller ihop samtidigt.
Tycker du gör rätt i att jobba. Jag hade nog behövt jobba lite nu för att vara en bättre förälder när jag är hemma.
Eller hur, känner likadantDagens mysterium; Varför längtade jag tills Elsa skulle lära sig krypa. Hon är på ALLT.
Hahaha jag smäller av, vad härligt det hade varit att vara där... som en fluga på väggen!!!Alltså, idag har ingenting funkat med mat eller sömn här, jag blir helt galen på det där. Nu var de vakna alldeles för länge på morgonen för att de aldrig blev trötta, sen sov H 30 minuter istället för två timmar och efter det var det bara kaos med allt. Båda var klarvakna när jag försökte lägga dem för eftermiddagsvila och istället somnade S i sin pappas famn när han skulle ta av honom kläderna inför gröten vid 18.20 och H somnade i matstolen med huvudet nere på brickan. Vi stoppade i dem lite ersättning och la dem i sängen istället och hoppas på det bästa men har svårt att tro att de kommer sova hela natten efter den proceduren.
För övrigt verkar mina barn blivit riktiga ligister, idag träffade vi min föräldragrupp från BVC och mina ungar var de enda som kunde ta sig framåt, de andra var också ovana vid andra bebisar så mina hade verkligen ett försprång. De kastade sig fram mot de stackars chanslösa bebisarnas leksaker och skrek glatt DADADA fem millimeter från deras små ansikten. Sen klättrade Harry upp på en annan bebis rygg så som han brukar göra på Sixten men den här bebisen verkade inte uppskatta tilltaget lika mycket. Jag fick be om ursäkt konstant. Om man ska vara positiv är de i allafall kontaktsökande och glada, men de verkar inte ha så mycket social kompetens kanske
. Slutade med att de andra ungarna grät och mina ungar såg helt frågande ut.
Ja hjälp!!! Kommer ihåg när min son var två år och en kollega bjöd hem oss. I sin soffa, som hon glatt informerade om hade kostat 60 000 kronor, bjöd hon min son på ett fullt glas saft, det gick inte bra. Kvällen slutade med att han petade in ett litet litet föremål i deras dator och sen blev vi aldrig mer ditbjudna.Haha ja visst är det fantastisktNu börjar tiden när det är superjobbigt att åka hem till folk som inte har barnsäkrat
![]()
Ja som en fluga kanske, du ska vara glad att du slapp medverka på eländetHahaha jag smäller av, vad härligt det hade varit att vara där... som en fluga på väggen!!!![]()
Det är så krångligt när mat- och sömnrutinerna rubbas. Ingenting blir riktigt bra vad man än gör resten av dagen sen.
Fantastiskt! Men man får ju säga att det var en idiotisk idé att ge en tvååring ett glas saft i den soffan, lika bra att hon fick lära sig detJa hjälp!!! Kommer ihåg när min son var två år och en kollega bjöd hem oss. I sin soffa, som hon glatt informerade om hade kostat 60 000 kronor, bjöd hon min son på ett fullt glas saft, det gick inte bra. Kvällen slutade med att han petade in ett litet litet föremål i deras dator och sen blev vi aldrig mer ditbjudna.
Dina bebisar har verkligen försprång mot alla andra Coronabebisar sen när de börjar förskolan!Ja som en fluga kanske, du ska vara glad att du slapp medverka på eländet. Stackars små bebisar
. Ja eller hur, en liten felmanöver på morgonen och så är hela dagen körd!
Så är det alltid tycker jag. När de är små längtar man till att de ska bli större och mer självständiga, men när de väl börjar krypa saknar man tiden de sov i soffanDagens mysterium; Varför längtade jag tills Elsa skulle lära sig krypa. Hon är på ALLT.
Ja jag tror faktiskt det, men det verkar kanske inte vara en fördel för att skaffa vännerDina bebisar har verkligen försprång mot alla andra Coronabebisar sen när de börjar förskolan!