Synd att det aldrig håller mer än en natt det därI natt fick inte mamman lika mycket sömn...![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Synd att det aldrig håller mer än en natt det därI natt fick inte mamman lika mycket sömn...![]()
Eller hur? Nu kryper Elsa och ställer sig mot saker. Hon säger mamma eller nam nam, lite oklart haha. Hon visar verkligen vad hon vill och inte vill, sträcker ut armarna mot mig eller pappa, inte mot någon annan, tänder på väg och pincettgreppet sitter jättebra.Jag tycker det känns som att det går så himla fort nu, de utvecklas liksom varje dag? Harry har börjat ta några riktiga kryptag då och då och Sixten har verkligen kommit igång med ålandet, men framförallt tycker jag att de verkar förstå mycket mer än tidigare. Harry är fascinerad av lampan och säger PA! PA! när han ser den, han tittar också oftast på den när man frågar var lampan är. Sixten låter leksaker dingla i handen från stolen och sen släpper han och ser var de hamnar. De har också börjat skratta åt varandra när de gör lite tokiga saker. Det är så roligt att följa tycker jag! Tyvärr sover de väldigt oroligt fortfarande men är ju inte så konstigt när de utvecklas så.
Som min man igår; det är nog dags hon börjar sova i spjälsängen. Jag får bära Elsat till sömns alla gånger hon ska sova,Ja fy, visst går det fort. Tintin blir 10 månader på söndag, helt sjukt ju.
Usch jag känner mig så trött. Fastän Tintin sover jättebra känner jag mig sliten. Min man hävde ur sig häromdagen "hur kan du vara så trött när du vilar jämt?!" Blev så ledsen. Jag vilar på eftermiddagen med Tintin när jag får tillfälle, orkar inte annars. Längtar faktiskt tillbaka lite till jobbet, och att få lämna över ansvar för barn till min man så han kan få rodda allt ett tag![]()
Ja men alltså, man vill ju bara dra hemifrån så kan dom fixa allting själva om det nu är så enkeltSom min man igår; det är nog dags hon börjar sova i spjälsängen. Jag får bära Elsat till sömns alla gånger hon ska sova,
Usch jag känner mig så trött. Fastän Tintin sover jättebra känner jag mig sliten. Min man hävde ur sig häromdagen "hur kan du vara så trött när du vilar jämt?!" Blev så ledsen. Jag vilar på eftermiddagen med Tintin när jag får tillfälle, orkar inte annars. Längtar faktiskt tillbaka lite till jobbet, och att få lämna över ansvar för barn till min man så han kan få rodda allt ett tag![]()
Ja, eller hur! Satt precis nu och kollade på hotellrum i grannstadenÅh vad jag känner igen mig i detta! Är helt slut hela tiden, känner verkligen att jag börjar närma mig bristningsgränsen alltmer för varje dag. Min sambo går på semester nästa vecka, har verkligen nedräkning!
Min sambo sa häromdagen när jag varit på bristningsgränsen dagen innan ”ta det lite lugnt idag” innan han gick till jobbetJa fy, visst går det fort. Tintin blir 10 månader på söndag, helt sjukt ju.
Ja fy, visst går det fort. Tintin blir 10 månader på söndag, helt sjukt ju.
På temat män. Idag gick jag 25 minuter och bar Elsa i sjalen, gjorde lyckad transfer till vagnen. Hon vaknar alltid till lite men man kan vyssja henne till sömns. Då börjar min man prata med normal röst, över vagnen. Wtf ens?!!!Min sambo sa häromdagen när jag varit på bristningsgränsen dagen innan ”ta det lite lugnt idag” innan han gick till jobbet. Man bara jaha, bra råd? Är ju inte direkt jag som väljer att springa runt och flytta på skrikande bebisar hela dagarna.
Jag och Matilda var tvungen åka till mormor en kväll förra veckan. Det var toppen, hon sov hela vägen i stort sett!Vi ska till mina föräldrar efter midsommar, 3,5 timmar med bil om man inte stannar. Elsa hatar bilen
Jag behöver alla era tips för bilfärden!! Vi kommer köra på morgonen och stanna för att pausa flera gånger. Hon åker i ettan med lite lutning så går inte att ge kex eller så. Vi planerar att ta med surfplattan och roa henne lite med Babblarna.
Hem kan vi köra på kvällen, men vi behöver komma fram på dagen och bli insläppta osv.Jag och Matilda var tvungen åka till mormor en kväll förra veckan. Det var toppen, hon sov hela vägen i stort sett!
Kan ni resa på kvällen istället kanske?
Annars, mobilen som du skriver och så kanske nån klämmis.
Jag har gett med sked i bilen, men denna fröken är rätt okladdig just vid klämmis annars ändå.Hem kan vi köra på kvällen, men vi behöver komma fram på dagen och bli insläppta osv.
Vågar man ge klämmis i bilen?Tänker mest öå kladd. Elsa behöver typ saneras efter en måltid
![]()
Vi har försökt åka vid deras sovtider det senaste, då har de i allafall sovit nån timme, men är ju svårare när det är så långt! Tycker babblarna verkar vara ett bra dragVi ska till mina föräldrar efter midsommar, 3,5 timmar med bil om man inte stannar. Elsa hatar bilen
Jag behöver alla era tips för bilfärden!! Vi kommer köra på morgonen och stanna för att pausa flera gånger. Hon åker i ettan med lite lutning så går inte att ge kex eller så. Vi planerar att ta med surfplattan och roa henne lite med Babblarna.
Öronproppar till chaffören om ni är två. Annars så att ni kanske startar i samband med första sovtiden?Vi ska till mina föräldrar efter midsommar, 3,5 timmar med bil om man inte stannar. Elsa hatar bilen
Oh my godMin sambo sa häromdagen när jag varit på bristningsgränsen dagen innan ”ta det lite lugnt idag” innan han gick till jobbet. Man bara jaha, bra råd? Är ju inte direkt jag som väljer att springa runt och flytta på skrikande bebisar hela dagarna.
Samma som mitt ljushuvud här hemma då som nös jättehögt i rummet bredvid där Tintin sov. Man behöver inte skrika när man nyser liksom.På temat män. Idag gick jag 25 minuter och bar Elsa i sjalen, gjorde lyckad transfer till vagnen. Hon vaknar alltid till lite men man kan vyssja henne till sömns. Då börjar min man prata med normal röst, över vagnen. Wtf ens?!!!
Men Gud så onödig kommentar? Jag vilar oftast tillsammans med lillan när vi är hemma båda två. Jag ser nån serie och hr lillan i selen. Jättebra sätt att få vila lite utan dåligt samvete.Ja fy, visst går det fort. Tintin blir 10 månader på söndag, helt sjukt ju.