Åh, haft en riktigt pissig dag i dag. Barnen är gnälliga och vill bara bli underhållna och vi får inget gjort

Jag läser för storebror och lillan river böckerna. Storebror leker i sandlådan och lillan vill vara med och inte sitta i vagnen, men jag vill inte att hon kryper i sanden och då blir hon gnällig.
Jag har sen länge accepterat att vi har det tufft med barnen och bett sambon om att vi inte ska ha några andra projekt eller måsten i sommar än barnen, handla, tvätta, städa och laga mat. Jag orkar INTE ngt annat än att vila nån timme när de lagt sig och sen lägga mig tidigt eftersom de vaknar mellan 05 och 06 VARJE dag. Dessutom har vi sagt upp städhjälpen sen maj eftersom vi inte varit nöjda och väntar på att få en ny städerska efter sommaren
Sambon har dock påbörjat att lägga trall under vår balkong och det blir aldrig klart eftersom vi har fullt upp med barnen. Jag är så jävla less på att se brädhögen.
Igår sa jag att jag kan ta med mej barnen till mamma på eftermiddagen så att han kan göra klart. Vad gör han då? Åker och hjälper svärisarna med ett annat bygge.
”Pappa behövde ju hjälp”. Ja, men jag gjorde ju detta för att VI ska bli av med skiten nångång?
Saken är den att vi fick ju barn sent men innan dess har sambon hjälpt som pappa varenda semester i typ 15 år med olika byggen. Nu har vi två små barn. Kan inte något av hans andra tre syskon hjälpa pappa då? Ingen har ju en så krävande sits som vi just nu.
Jag känner mej så ledsen att sambon inte lyssnar på att jag är helt slut. Jag önskar så att vi istället för att bygga trall kunde ge den andra egentid nån timme istället.
Jag är helt matt och längtar tills sommaren är över och jag får jobba istället