Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så fruktansvärt tråkigt att en del tror att man kan skämma bort bebisar med närhet och kärlek. Det är ju det dom ska ha! Tycker snarare att det är värt samhälle som är fel som kräver att livet ska fortsätta precis som vanligt fast man har en liten bebis som behöver allt av en.

Det är det första året som de kräver mycket närhet, sen kommer de längre och längre ifrån en. Min 5-åring får man haffa och gosa lite med i farten nu för tiden :cry: Och han fick närhet när han var bebis kan jag lova. Blev buren jämt. Det slutade han med när han började gå. Inga problem.

Tintins favoritmat är mackor. Spelar ingen roll vad det är för pålägg. Allt är gott på macka :D Och allt är gott i klämmis. Grötklämmis, fruktklämmis, matklämmis. Allt.

Jag blir också trött på tjatet om att vi ska sluta med bärsele. Just nu är det enda sättet att få henne att sova lite längre. Sover hon 1,5 h på fm är hon på bra humör resten av dagen och det tycker jag är värt den timmen på fm. Just nu sover jag oftast henne i selen på fm och sen kör vi vagnen eller cykelvagnen på em. Då sover hon oftast bara en halvtimme oavsett hur vi söver henne (och hon somnar utan gråt) , men idag har hon bara sovit i vagnen och aldrig mer än 40 min och då blir hela eftermiddagen gnäll

Jag blir också trött på tjatet om att vi ska sluta med bärsele. Just nu är det enda sättet att få henne att sova lite längre. Sover hon 1,5 h på fm är hon på bra humör resten av dagen och det tycker jag är värt den timmen på fm. Just nu sover jag oftast henne i selen på fm och sen kör vi vagnen eller cykelvagnen på em. Då sover hon oftast bara en halvtimme oavsett hur vi söver henne (och hon somnar utan gråt) , men idag har hon bara sovit i vagnen och aldrig mer än 40 min och då blir hela eftermiddagen gnäll
Varför bryr sig folk ens liksom. Man gör ju det som fungerar och närhet har som sagt aldrig varit farligt för barn.

Lämnar ni över klämmisen till bebisen, eller hur gör ni? Jag har köpt några men hällt upp i skål och gett på sked. Kanske inte det som är tanken, haha!

Eller som sambons 60+ kollega. ”Det där med att ha bebisarna i sin säng måste vara nåt nytt, så gjorde vi aaaaldrig på min tid”. 🤣

Men prova att lägga om ungen en gång i kvarten så hade du nog också gett upp efter ett tag.
Eller som jag får höra ofta "träna henne på att åka vagnen". Va fasen hon skriker som att hon blir torterad, för vem blir de promenaderna roliga liksom.

Lämnar ni över klämmisen till bebisen, eller hur gör ni? Jag har köpt några men hällt upp i skål och gett på sked. Kanske inte det som är tanken, haha!
Jag häller ut på sked och matar! Provade att ge Harry en klämmis en gång och det gör jag inte om på länge 😅, det sprutade jordgubbspuré överallt, han började gråta men fortsatte trycka och det blev bara värre och värre. Härlig utflykt! 😁

Vi får inte komma i närheten med en sked för Tintin så han äter allt själv. Eller ja, man kan väl ge honom på sked men då sliter han skeden ur handen på en så man får sitta med två skedar och byta med honom. Och då ska han också skåla med skeden med en så man har fullt sjå att byta sked och så "skåååål" och så sitter han och viftar och allt hamnar på väggar och golv 😂

Jag häller ut på sked och matar! Provade att ge Harry en klämmis en gång och det gör jag inte om på länge 😅, det sprutade jordgubbspuré överallt, han började gråta men fortsatte trycka och det blev bara värre och värre. Härlig utflykt! 😁

Vi får inte komma i närheten med en sked för Tintin så han äter allt själv. Eller ja, man kan väl ge honom på sked men då sliter han skeden ur handen på en så man får sitta med två skedar och byta med honom. Och då ska han också skåla med skeden med en så man har fullt sjå att byta sked och så "skåååål" och så sitter han och viftar och allt hamnar på väggar och golv 😂
Hahaha fler som kladdar. Elsa har börjat med en ny sak, jag brukar bära henne vänd ifrån mig och sen sätta mig på toaletten med henne för att ta av henne. Nu skruvar hon och vänder sig, full av kladd, så jag har fått börja ta av mig till underkläder när hon ska äta.

Hahaha fler som kladdar. Elsa har börjat med en ny sak, jag brukar bära henne vänd ifrån mig och sen sätta mig på toaletten med henne för att ta av henne. Nu skruvar hon och vänder sig, full av kladd, så jag har fått börja ta av mig till underkläder när hon ska äta.
Haha, fantastiskt att det är du som behöver klä av dig när hon äter 😂. Här äter barnen i blöja så jag slipper byta kläder på dem. Nästa steg är väl att vi sitter här alla tre i underkläder då 😅

När vår yngsta var bebis köpte vi refillpåsar för att göra egna klämmisar. Då kunde man också köpa separata munstycken att sätta på som gjorde att barnen inte kunde trycka ut allt innehåll utan var tvungen att suga. Såna kan sättas även på klämmisar man köper för korkgängorna är samma :)

När vår yngsta var bebis köpte vi refillpåsar för att göra egna klämmisar. Då kunde man också köpa separata munstycken att sätta på som gjorde att barnen inte kunde trycka ut allt innehåll utan var tvungen att suga. Såna kan sättas även på klämmisar man köper för korkgängorna är samma :)
Åh vad smart!

Ger på sked oftast. Idag hade jag glömt sked när vi var iväg och hon klagade ju inte direkt på att få sitta och suga i sig själv :D.

Ja, vi är ju ute i stugan då och igår fick Tintin bada i havet för första gången. Satte ner honom på stranden, han såg vattnet och så bar det iväg. Snabb som en vessla var han när han kröp rakt ner i vattnet. Pappan fick snabbt springa efter för han stannade ju inte direkt i vattenbrynet utan fortsatte ju krypa tills vattnet blev för djupt, och för kallt 😅 Hänga på stranden och bada i vattenbrynet var grejer det :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 101
Senast: Hedinn
·
R
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 521
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 314
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 181
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka