Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Angående klämmisar finns det superbra hållare att köpa, apoteket brukar ha dem. De heter ”hållis” funkar även om man köper såna egna klämmisar man kan diska och fylla flera gånger. Toppen så de inte kan klämma ut allt 😂 funkar länge för blir lättare att hålla i klämmisarna överlag

Angående klämmisar finns det superbra hållare att köpa, apoteket brukar ha dem. De heter ”hållis” funkar även om man köper såna egna klämmisar man kan diska och fylla flera gånger. Toppen så de inte kan klämma ut allt 😂 funkar länge för blir lättare att hålla i klämmisarna överlag
Tack för tips! Ska ändå till apoteket och köpa solkräm imorgon!

Dra mig naken baklänges genom taggbuskar !!! Efter ett jäkla ordnande med cyklar och sitsar och gud och hans moster..... ELSA GILLAR INTE ATT CYKLA. Jag tror jag smäller av alltså! Hon hatar att sitta fast och skrek som när hon åker vagnen, som att hon blir torterad. Fick cykla med en hand och ha babblarna på mobilen bakåt för distraktion för att klara oss hem.

Cyklade alltså ner till havet och badade idag. Elsa åt lite sand, badade i havet, tog sina första krypsteg och det var allmänt superhärligt, förutom turen dit och hem då.:love1:

Dra mig naken baklänges genom taggbuskar !!! Efter ett jäkla ordnande med cyklar och sitsar och gud och hans moster..... ELSA GILLAR INTE ATT CYKLA. Jag tror jag smäller av alltså! Hon hatar att sitta fast och skrek som när hon åker vagnen, som att hon blir torterad. Fick cykla med en hand och ha babblarna på mobilen bakåt för distraktion för att klara oss hem.

Cyklade alltså ner till havet och badade idag. Elsa åt lite sand, badade i havet, tog sina första krypsteg och det var allmänt superhärligt, förutom turen dit och hem då.:love1:
Men fy så trist att hon hatar cykel med. Låter desto mysigaste med havet :love: .
Funderar på om vi ska prova badstranden nån dag, men den barnvänligaste är troligen knökfull (ganska liten och väldigt långgrunt).

För övrigt vaknade ungarna 8 i morse. Sambon gick upp och jag lyckades somna om och vaknade riktigt utvilad 9.30 :up: . Så välbehövligt!

I natt har mina små bebisar sovit i varsin säng för första gången! De såg så stora ut när de kunde breda ut sig mer 😭❤️. Sixten vaknade efter någon timme och bara gallskrek, var som att han fortfarande sov och gick inte riktigt att få kontakt med honom, vet inte om det kan vara mardrömmar? Har läst att de börjar drömma mer i den här åldern. När han väl somnat om sov de båda till 4.30 utan att jag ens behövde stoppa i nappar så jag tror ändå att det var skönt för dem att inte ligga och sparka på varandra. Jag var dock vaken flera gånger ändå och tittade på dem eftersom de var så tysta att jag blev orolig 😅.

Ja, men Tintin älskar ju allt som går att stoppa i munnen han. Imorse var alla trötta och orkade inte riktigt vakna fastän Tintin var vaken. Han fick krypa runt i sängen en stund. Och så blir det tyst, nån smaskar väldigt så jag tittar upp. Då har Tintin fått tag i pappas snusdosa och sitter och suger på en snus 🙈🙈🙈 Ringde Giftinformationscentralen och en snus ska gå bra men de kan bli dåliga, och vi vet ju egentligen inte om han svalt noll, en eller flera 🙈. Och där satt vi på en ö och kan bara ta oss därifrån med båt. Fyy det var inte kul. Stoppade i barnen frukost, packade ihop och åkte hem så fort vi kunde. Vågade inte stanna och se om han skulle bli dålig, det kändes bäst att åka hem så fort som möjligt. Som tur är så har vi inte märkt nånting på honom idag. Guuud jag blir galen på den här ungen och allt han stoppar i munnen. På stranden fick vi ha koll på honom exakt hela tiden för han ville så gärna smaka på andbajset O_o

Ja, men Tintin älskar ju allt som går att stoppa i munnen han. Imorse var alla trötta och orkade inte riktigt vakna fastän Tintin var vaken. Han fick krypa runt i sängen en stund. Och så blir det tyst, nån smaskar väldigt så jag tittar upp. Då har Tintin fått tag i pappas snusdosa och sitter och suger på en snus 🙈🙈🙈 Ringde Giftinformationscentralen och en snus ska gå bra men de kan bli dåliga, och vi vet ju egentligen inte om han svalt noll, en eller flera 🙈. Och där satt vi på en ö och kan bara ta oss därifrån med båt. Fyy det var inte kul. Stoppade i barnen frukost, packade ihop och åkte hem så fort vi kunde. Vågade inte stanna och se om han skulle bli dålig, det kändes bäst att åka hem så fort som möjligt. Som tur är så har vi inte märkt nånting på honom idag. Guuud jag blir galen på den här ungen och allt han stoppar i munnen. På stranden fick vi ha koll på honom exakt hela tiden för han ville så gärna smaka på andbajset O_o
Men gud vad läskigt! Tyckte han det smakade gott? 😂

Det känns som nåt Matilda skulle kunna göra. För några veckor sen hade hon lyckats pilla ut batterierna ur tv-dosan och stoppade precis en i munnen när jag såg :o. Fick precis tag i den så ingen skada skedd men vi lägger dom ur räckhåll numera.

Skönt att det verkar ha gått bra! ❤️ De är rackarns snabba med att få in saker i munnen, vet inte hur mycket papper och kartong Lilleman lyckats få i sig vilket tydligen är det godaste som finns. 🙈 Han fick en jättefin bok från BVC, knacka på, den är numera delvis uppäten då den låg framme i ett kort obevakat ögonblick. 🙃

Det känns som nåt Matilda skulle kunna göra. För några veckor sen hade hon lyckats pilla ut batterierna ur tv-dosan och stoppade precis en i munnen när jag såg :o. Fick precis tag i den så ingen skada skedd men vi lägger dom ur räckhåll numera.
Åh shit! Tur du såg! Batterier är min skräck att Tintin ska få tag i 🙈

Här har jag motsatt situation, hade sett fram emot närmare 1,5 timme av serietittande nu på morgonkvisten men som vanligt när man tar deras vila förgiven vaknade en av dem efter en halvtimme, tyvärr den som la sig först så min vila hamnade på 20 minuter 🥳. Jag är ju så dum att jag dessutom ägnade den största delen av tiden åt att klä på mig och göra i ordning efter frukosten eftersom jag tänkte att de skulle sova länge. Aldrig lär jag mig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 101
Senast: Hedinn
·
R
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 521
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 314
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 181
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka