Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fan vad vi är synkade du och jagOch jag fick tillbaka mensen igår. Blev så förvånad att jag först inte fattade utan började fundera på återkommande avslagDe två tidigare graviditeterna höll den sig borta 8-9 månader. Tycker detta var riktigt dålig stil
![]()
Fan vad vi är synkade du och jag![]()
Åh jag är inte avis, så skönt att slippa mens! Förra gången fick jag inte tillbaka den förrän efter att jag helt slutat amma, vilket var när dottern var nästan 13 månader. Jag behövde alltså sluta amma helt, för även när jag bara ammade typ morgon och kväll höll den sig borta. Får se hur det blir den här gången.
Typiskt!Ja men det var lite det jag räknade med! Jag ammade bägge stora barnen ca 15 månader. Inte helamning såklart men när mensen kom efter ca 8-9 månader stämmer rätt väl med när de började bli riktigt bra på att äta vanlig mat och amningen minskade rätt mycket. Så det var ju något sådant jag förväntade mig nu med![]()
Gött
Jag slutade med p-piller långt innan vi ville bli gravida pga mår bra utan, även om jag iofs mådde bra med också, så lär inte skaffa några nya. Men hade varit skönt att slippa mens, helt klart... Kanske får tänka om![]()
Jag har fått p-piller utskrivet bara för ett slippa mensenhämtar ut receptet när mensen dyker upp
![]()
Jag bad att få sätta in en ny p-stav på efterkontrollen för att förhoppningsvis slippa att mensen skulle komma igång alls, jag brukar slippa helt de första två åren den sitter inne. Har haft besvärlig mens jämt förutom när jag haft p-stav på plats, mycket smärtsam när jag var yngre och sedan väldigt riklig. Fick en blödning ett par veckor senare vilket jag brukar få, men hoppas slippa! (Vill heller absolut inte bli gravid men att slippa besvärlig mens är bannemig den viktigaste motiveringen.)
Här har vi haft en jobbig kväll. Signe har varken velat äta eller sova. Eftersom hon inte äter så är hon väl för hungrig för att sova och när hon inte sover är hon väl för trött för att äta
Eventuellt ont i magen, hjärtat.
Börjat kolla på Vampire diaries nu. Uppskattar verkligen att ha en fullt rimlig anledning att kolla massvis med serier![]()
Här har det också varit en tjorvig kväll. Helt klart lite reaktion på rotavaccinet. Ganska pruttig och därmed allmänt missnöjd. Känns som att jag har ammat hela kvällen lång men han har inte ätit så mycket mest stökat runt och somnat till och från
Vi tog ju Rota för två veckor sen och fick också reaktion. Ser inte jättemycket fram emot nästa dos. Särskilt inte i kombination med de andra vaccinen
Hoppas han blir sitt vanliga jag snart!
Enda reaktionen stora barnen hade på de vaccinen (alltså sprutorna) var att de sov typ hela dagen efteråt. Mer lätthanterligt
Hur länge varade rotareaktionen för er?
Enda reaktionen stora barnen hade på de vaccinen (alltså sprutorna) var att de sov typ hela dagen efteråt. Mer lätthanterligt
Hur länge varade rotareaktionen för er?
Hon fick det på tisdagen och värst var det på fredagen, efter det var det lugnt sen.![]()
Vår lilla E är numera klassad som helt kärnfrisk då hennes förträngning i ett kranskärl har vuxit bort. Läkaren var även glad över hur mycket hon växt sen sist, och hur pigg hon blivit. Själv är jag förvånad över hur han kan komma ihåg oss så väl eftersom vi var där i oktober
Så nu är 1 av 2 barn utskrivna från barnmottagningen
![]()
Min bonusdotter testade positivt på snabbtest för Covid imorseHon var hos oss i helgen och var med på Julias dop i lördags men var inte speciellt nära någon, stor och luftig lokal med relativt få personer och hon har suttit i karantän hos oss sedan i lördags morse när hon fick symptom, på inrådan av sin mormor överläkaren. Rummet ligger avskilt och har egen toalett och hon har fått mat och allt levererat till dörren så jag hoppas att alla klarar sig!
Vi är båda vaccinerade (jag fick tredje förra veckan så den är väl inte fullt igång ännu) och spädisar klarar ju sig vanligtvis bra (och jag tog båda sprutorna som fanns tillgängliga då när jag var gravid) men segt och lite oroligt ändå. Som tur är (eller vad man ska säga) blev min man avstängd från jobbet hela veckan ut oavsett vad våra snabbtester visar när vi väl får dem, så nu är han hemma åtta dagar och nätter i sträck vilket är väldigt skönt ifall vi skulle bli sjuka, så man bara behöver funka på 50% var...
Håll gärna en tumme![]()