Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får man inte komma in på sin bokade tid kör man akuten mitt i natten istället.
Obs - skämt. 😅

Men vaknade 03.30 och gick på toa. Magen fortsatt stenhård och jag insåg att jag fan inte kände henne igår.
Ringde koordination som först sa avvakta, men sen ändrade sig under samtalets gång.

Uppkopplad mwd ctg nu och hjärtat slår fint. Känner henne fortfarande inte dock, men hon kanske lagt sig annorlunda 🤷

Får man inte komma in på sin bokade tid kör man akuten mitt i natten istället.
Obs - skämt. 😅

Men vaknade 03.30 och gick på toa. Magen fortsatt stenhård och jag insåg att jag fan inte kände henne igår.
Ringde koordination som först sa avvakta, men sen ändrade sig under samtalets gång.

Uppkopplad mwd ctg nu och hjärtat slår fint. Känner henne fortfarande inte dock, men hon kanske lagt sig annorlunda 🤷

Alltså, magen stenhård som i en lång sammandragning. Inget annat 😅

Läkaren ville kolla till henne också, så har suttit och väntat 1,5 timme nu. Vill bara hem och sova 🙈

Blir det UL också?

Vet inte, men skulle tro det.
CTG såg iaf jättebra ut, men barnmorskan hade önskat mer rörelser. Kände bara en gång under tiden jag låg med den.
Nu i väntrummet har jag känt några gånger till iaf 😊

Gud vad trött jag är 😂
Nåja, fick ju "öva" på att ringa förlossningen och dra iväg mitt i natten iaf 🤷

Allt ser bra ut utom att hon rör sig slött. Så ska stanna kvar till 9 för ny bedömning. 🥱

Eller ja, då går nästa läkare på. Så lär väl bli efter 9...
Skönt att det ser bra ut, segt att behöva stanna men bra att de tar det på allvar! Hoppas du kan vila lite :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 083
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
972
Senast: Blyger
·
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 285
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 147
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka