Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi börjar få en riktigt pigg tjej här hemma så det ska bäras mycket. Så jag hoppas hennes babysitter kommer snart för både selen och sjalen är ju åt fel håll för henne, så hon är inte nöjd i dom :rofl:

Hoppas du fått sova ordentligt idag @Sleepan och att mannen din klarat sig från förkylning! Ska du tillbaka för nån mer kontroll eller igångsättning?

@Emtherlia äntligen :bump: stort lycka till nu, hoppas allt går smidigt och att ni snart får gosa bebis!

Här hemma har förvärkarna utökats i bpde intensitet och frekvens de senaste dagarna. Upprepar som ett mantra ”duktig kropp som övar” och svär tyst över att det ska göra ont när det är så många veckor kvar :mad:
Bebbot verkar ha lagt sig på tvären och när hon sparkar och sträcker sig gör det så ont att jag måste hålla emot med handen och jag möts varje gång av en envis och bankande liten fot som verkar tycka att jag bråkar med henne. Jag håller emot och hon sparkar för fullt, sen lugnar hon sig och jag släpper, så fort jag släppt drar hon på ett gäng supersparkar :cautious:Fasar för hur ettrig hon kommer va på utsidan vid tanke på hennes framfart hittills i magen :nailbiting:

Hoppas du fått sova ordentligt idag @Sleepan och att mannen din klarat sig från förkylning! Ska du tillbaka för nån mer kontroll eller igångsättning?

@Emtherlia äntligen :bump: stort lycka till nu, hoppas allt går smidigt och att ni snart får gosa bebis!

Här hemma har förvärkarna utökats i bpde intensitet och frekvens de senaste dagarna. Upprepar som ett mantra ”duktig kropp som övar” och svär tyst över att det ska göra ont när det är så många veckor kvar :mad:
Bebbot verkar ha lagt sig på tvären och när hon sparkar och sträcker sig gör det så ont att jag måste hålla emot med handen och jag möts varje gång av en envis och bankande liten fot som verkar tycka att jag bråkar med henne. Jag håller emot och hon sparkar för fullt, sen lugnar hon sig och jag släpper, så fort jag släppt drar hon på ett gäng supersparkar :cautious:Fasar för hur ettrig hon kommer va på utsidan vid tanke på hennes framfart hittills i magen :nailbiting:

Ja, jag sov ett par timmar iaf. Känt mig riktigt pigg sen faktiskt 😁
Tror värsta dagen med förkylning var igår, känns så iaf. Och maken verkar kry! 😊

Ska tillbaka imorn för ctg, men känt henne riktigt mycket idag så ska nog vara lugnt! ❤️

Hur länge har du kvar till bf?

Igår kom det en liten 4 kg klump! Hon hade värsta kalufsen 😍

C9C8DFCC-E1C9-4FCE-AFF7-4E8DABEAD974.webp

Ja, jag sov ett par timmar iaf. Känt mig riktigt pigg sen faktiskt 😁
Tror värsta dagen med förkylning var igår, känns så iaf. Och maken verkar kry! 😊

Ska tillbaka imorn för ctg, men känt henne riktigt mycket idag så ska nog vara lugnt! ❤️

Hur länge har du kvar till bf?
Vad skönt! Låter som ni hamnat i lite flyt igen :)

Vecka 36 idag :banana:

Åh grattis! 😍😍

Måste ha gått ganska fort ändå mtp igångsättning? Hoppas allt gick bra i övrigt också! 😊

Ja allt gick fort när de väl hade tid att undersöka mig för att se hur igångsättningen skulle göras. Det kom in 2 akutfall som gjorde att vi fick vänta väldigt länge.

Sen var vi ensamma på förlossningen, så från att ha varit fullt dagen innan till tomt dagen efter, det svänger fort!

Skriver lite mer ingående när vi fått komma hem. :)

Jag och lillan har varit på efterkontroll på BB-mottagningen idag, allt väl förutom att hon tappat för mycket i vikt. Jag har kämpat som f-n med amning men det blir liksom inte bra. Trodde det skulle bli skäll (träffade ett par amningsfascister på förlossningen och BB) men sköterskan observerade lite och tipsade lite och sa sen att hon tyckte att vi skulle köra på ersättning (men såklart amma om andan faller på). Så nu kör vi det i ett dygn och väger imorgon eftermiddag igen. Så lättad över att få bra hjälp och stöd framåt! Så mycket enklare att veta rätt mängd och så mycket enklare för oss att dela på arbetet. Så hoppas detta funkar nu!

Ctg idag såg jättefint ut, och lite "kul" var att barnmorskan var samma som vi hade på kub för tusen år sen om som "drog i gång cirkusen". Inte för att jag mindes att det var hon, men hon berättade det för mig 😂
Väldigt trevlig iaf.

De var iaf nöjda och jag behövde inte träffa någon läkare idag, så nu väntar vi bara 🤷😊

Jag och lillan har varit på efterkontroll på BB-mottagningen idag, allt väl förutom att hon tappat för mycket i vikt. Jag har kämpat som f-n med amning men det blir liksom inte bra. Trodde det skulle bli skäll (träffade ett par amningsfascister på förlossningen och BB) men sköterskan observerade lite och tipsade lite och sa sen att hon tyckte att vi skulle köra på ersättning (men såklart amma om andan faller på). Så nu kör vi det i ett dygn och väger imorgon eftermiddag igen. Så lättad över att få bra hjälp och stöd framåt! Så mycket enklare att veta rätt mängd och så mycket enklare för oss att dela på arbetet. Så hoppas detta funkar nu!
Skönt att du fick ett så bra bemötande på efterkontrollen!
Om du ändå vill amma, så vill jag tipsa om ”Amningshjälpens slutna grupp” på Facebook. Jag fick väldigt fina råd där när jag hade det kämpigt med amningen och ville fortsätta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 083
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
972
Senast: Blyger
·
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 285
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 147
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka