Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror man oftare hör om negativa upplevelser än positiva tyvärr men det innebär inte att det är överlag negativa upplevelser kring igångsättningar.Tack för all pepp hörni! Tycker man hör så många som tar tiiiid, och det är jag ju såklart beredd på. Men jag hoppas det inte blir allt för långdraget![]()
Kommer att tänka på er hela dagen! Så spännandeDet gick över
Så nu ska vi göra oss iordning här hemma och sen är det dags![]()
Suck, vi var på BVC i förmiddags och jag var helt säker på att lillan gått upp i vikt. Amningen har funkat (trodde jag) och vi vägde henne ”i famnen” igår och då hade hon ökat. Men väl där hade hon gått ner 40 g från förra måndagenfattar ingenting, hon är ju nöjd och pigg. Men det blir gerillamatning med ersättning varannan timme nu och ny vägning på onsdag.
Sköterskan var inte nämnvärt oroad eftersom hon mår bra men det är så jobbigt att uppenbarligen inte kunna ge henne det hon behöver. Får hoppas att detta funkar nu, sist vi körde järnet med ersättning gick hon upp 85 g på ett dygn så det borde ju gå åt rätt håll i alla fall men ja, jag känner mig onekligen otillräcklig.
(Men det känns liksom lite som att tvångsmata en sån där gås som trattas i en massa foder för att få extra fet lever)
Det gick över
Kommer att tänka på er hela dagen! Så spännande![]()
Suck, vi var på BVC i förmiddags och jag var helt säker på att lillan gått upp i vikt. Amningen har funkat (trodde jag) och vi vägde henne ”i famnen” igår och då hade hon ökat. Men väl där hade hon gått ner 40 g från förra måndagenfattar ingenting, hon är ju nöjd och pigg. Men det blir gerillamatning med ersättning varannan timme nu och ny vägning på onsdag.
Sköterskan var inte nämnvärt oroad eftersom hon mår bra men det är så jobbigt att uppenbarligen inte kunna ge henne det hon behöver. Får hoppas att detta funkar nu, sist vi körde järnet med ersättning gick hon upp 85 g på ett dygn så det borde ju gå åt rätt håll i alla fall men ja, jag känner mig onekligen otillräcklig.
(Men det känns liksom lite som att tvångsmata en sån där gås som trattas i en massa foder för att få extra fet lever)
Lycka tillDet gick över
Tråkigt att amningen inte fungerade så bra som du trodde, men du är inte otillräcklig. Det är klurigt att få igång amningen med allt vad det innebär.
Vi har matat vår tjej varann timme sen 15/10 då vi fick åka hem och fram förra veckan. Det är tufft, men skönt att ni har ny vägning på onsdag även om jag inte skulle reagerat på 40 gram på en vecka.
Hade samma ”strul” med första barnet. Min kropp ställde liksom inte in sig rätt så snabbt som önskat.
Amningsmottagningen som jag besökte då sa att jag skulle amma varannan/var tredje timme och erbjuda ersättning efteråt. På någon vecka drog kroppen igång ordentligt
Hoppas ni får rätt på det så det fungerar för er, och känn dig inte otillräcklig! Det enda bebis verkligen behöver från just dig är närhet. Var maten kommer från är inte lika viktigt![]()
Tack båda! Problemet med att mata så ofta med ersättning är ju även att hälften (om inte mer) verkar komma upp igen hur sakta vi än försöker mata. Men jag antar att det ser mer ut när det kommer upp än det faktiskt är…!
Åh men fy sjutton, stackare!@zassoo liknande det har jag haft i 3 dagar nu så är inne på förlossningen, de ska kolla upp det. Har haft så ont att jag legat och gråtit liksom.