Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ringde och rådfrågade BB idag på morgonen, har haft episoder av rejäl kramp i nedre delen av magen och framför allt i området kring ändtarmen. Väldigt obehagligt och gör ont. Fick det i morse och kunde knappt gå och började kallsvettas :crazy:

Det släpper efter en stund med hjälp av värktabletter och i övrigt mår jag bra. Så har tänkt att det är kopplat till mina stackars ommöblerade organ helt enkelt. Eventuellt eftervärkar men det kommer inte specifikt när jag ammar och är som kramper snarare än mensvärk. BB kunde såklart inte bedöma över telefon men de tyckte att jag kunde avvakta och söka vård om det inte går över eller blir värre.

Usch vad obehagligt 😔😔

Det ser mer ut, och det är bökigt med en liten kräkis. Med storebror hade jag konstant håret i tofs och en handduk på axeln 🙈

Ja alltså i morse visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta, det rann mjölk ända ner till knät ur ena bröstet, blöjan hade halkat på sned så det var kiss på ställen jag inte hade tänkt mig och så spydde lilla hon två gånger 😂

Ja alltså i morse visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta, det rann mjölk ända ner till knät ur ena bröstet, blöjan hade halkat på sned så det var kiss på ställen jag inte hade tänkt mig och så spydde lilla hon två gånger 😂
Glamouren bara fortsätter 😂😂

åh herregud, lite äckelvarning nu, men var så förstoppad i går. Har klarat mig bra annars denna graviditet.
Alltså paniken, kändes som att om jag har så ont och det känns så hemskt nu, hur i helvete ska jag klara av förlossningen :angel:
Några microlax senare så löste det sig med mycket kämpande, hade sen jättemkt sammandragningar o förvärkar och sov oroligt hela natten.
Nu blir det en tur till apoteket 😅

Vänta bara tills bebis ligger på skötbordet och lyckas kissa sig själv i munnen :p (då kan du upplysa pappan om att alla pojkbebisar säkerligen gjort samma sak :D )
Det är mycket mer spänning vid blöjbyten när man har en pojkbebis har jag insett :laugh: Man vet aldrig var nånstans kisset ska landa :crazy:

åh herregud, lite äckelvarning nu, men var så förstoppad i går. Har klarat mig bra annars denna graviditet.
Alltså paniken, kändes som att om jag har så ont och det känns så hemskt nu, hur i helvete ska jag klara av förlossningen :angel:
Några microlax senare så löste det sig med mycket kämpande, hade sen jättemkt sammandragningar o förvärkar och sov oroligt hela natten.
Fy, jag hade liknande min första graviditet och det var verkligen förjävligt, gjorde SÅ ont! Drick mycket vatten!!!

Fy farao, hoppa det lugnar sig nu!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 101
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
985
Senast: Blyger
·
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 314
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 181
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår