Tack!
So far ballong satt och har haft rätt ont, men nu har det lugnat sig efter ett par timmar och med två panocod i kroppen

(och ja, lite liveuppdatering - har inte mycket annat för oss

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@zassoo liknande det har jag haft i 3 dagar nu så är inne på förlossningen, de ska kolla upp det. Har haft så ont att jag legat och gråtit liksom.
Jag ringde och rådfrågade BB idag på morgonen, har haft episoder av rejäl kramp i nedre delen av magen och framför allt i området kring ändtarmen. Väldigt obehagligt och gör ont. Fick det i morse och kunde knappt gå och började kallsvettas
Det släpper efter en stund med hjälp av värktabletter och i övrigt mår jag bra. Så har tänkt att det är kopplat till mina stackars ommöblerade organ helt enkelt. Eventuellt eftervärkar men det kommer inte specifikt när jag ammar och är som kramper snarare än mensvärk. BB kunde såklart inte bedöma över telefon men de tyckte att jag kunde avvakta och söka vård om det inte går över eller blir värre.
Liveuppdatering uppskattas!Tack!
So far ballong satt och har haft rätt ont, men nu har det lugnat sig efter ett par timmar och med två panocod i kroppen
(och ja, lite liveuppdatering - har inte mycket annat för oss)
Det ser mer ut, och det är bökigt med en liten kräkis. Med storebror hade jag konstant håret i tofs och en handduk på axeln![]()
Ja alltså i morse visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta, det rann mjölk ända ner till knät ur ena bröstet, blöjan hade halkat på sned så det var kiss på ställen jag inte hade tänkt mig och så spydde lilla hon två gånger![]()
Drömmigt det ska bli att bli förälder![]()
Glamouren bara fortsätterJa alltså i morse visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta, det rann mjölk ända ner till knät ur ena bröstet, blöjan hade halkat på sned så det var kiss på ställen jag inte hade tänkt mig och så spydde lilla hon två gånger![]()
Storasysters favoritminne hittills är när pappa skulle byta blöja på bebis och bebis kissar på pappa.![]()
Det är mycket mer spänning vid blöjbyten när man har en pojkbebis har jag insettVänta bara tills bebis ligger på skötbordet och lyckas kissa sig själv i munnen(då kan du upplysa pappan om att alla pojkbebisar säkerligen gjort samma sak
)
Fy, jag hade liknande min första graviditet och det var verkligen förjävligt, gjorde SÅ ont! Drick mycket vatten!!!åh herregud, lite äckelvarning nu, men var så förstoppad i går. Har klarat mig bra annars denna graviditet.
Alltså paniken, kändes som att om jag har så ont och det känns så hemskt nu, hur i helvete ska jag klara av förlossningen
Några microlax senare så löste det sig med mycket kämpande, hade sen jättemkt sammandragningar o förvärkar och sov oroligt hela natten.
Nu blir det en tur till apoteket![]()
åh herregud, lite äckelvarning nu, men var så förstoppad i går. Har klarat mig bra annars denna graviditet.
Alltså paniken, kändes som att om jag har så ont och det känns så hemskt nu, hur i helvete ska jag klara av förlossningen
Några microlax senare så löste det sig med mycket kämpande, hade sen jättemkt sammandragningar o förvärkar och sov oroligt hela natten.
Nu blir det en tur till apoteket![]()
Haha, känns på något vis enklare med en tös.Det är mycket mer spänning vid blöjbyten när man har en pojkbebis har jag insettMan vet aldrig var nånstans kisset ska landa
![]()
Verkligen! De kissar också på skötbordet såklart men man kan ju förutsäga var det ska hamna nånstansHaha, känns på något vis enklare med en tös.![]()
Verkligen! De kissar också på skötbordet såklart men man kan ju förutsäga var det ska hamna nånstans![]()
Det är bra jobbat!Min är ju en flicka men hon lyckades få till en stråle ändå![]()
Haha, känns på något vis enklare med en tös.![]()
Våran välartade tös kissade på sköterskan och bajsade på doktorn när vi skulle besiktas för hemgång från BB![]()
Min är ju en flicka men hon lyckades få till en stråle ändå![]()