Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
För att bryta lite mot smärtlindring och bedövnings inläggen så tänker jag berätta hur underbart det är att kunna öka på träningen :D Fortfarande med fokus på bäckenbotten, knipövningar och andning men det finns en uppsjö av övningar att justera så de passar.

Känns så där lagom ömt/ont i musklerna som ska väckas till liv efter mitt ofrivilliga uppehåll :laugh:

Jag och @BernT har liknande upplevelser med enorma smärtor under snitt så jag har full förståelse över att du inte var närvarande nog att fråga. Jag menade inte på något sätt att ifrågasätta dig :heart

Jag som gjort 4 kejsarsnitt har blivit bortskämd med att alltid ha någon vid huvudet. Har alltid trott att det varit rutin att det är så men tydligen är det mina önskemål inför snitt som gjort att jag haft en närvarande personal.

Min historia med tredje och fjärde snittet är inte heller positiv, så väljer också att inte skriva ut någon.
♥️

Det är rutin att ha någon vid sitt huvud.

Hur som, det var en skitupplevelse, men vi fick ju lillasyster som belöning så ändå värt det tusen gånger om 🌟

För att bryta lite mot smärtlindring och bedövnings inläggen så tänker jag berätta hur underbart det är att kunna öka på träningen :D Fortfarande med fokus på bäckenbotten, knipövningar och andning men det finns en uppsjö av övningar att justera så de passar.

Känns så där lagom ömt/ont i musklerna som ska väckas till liv efter mitt ofrivilliga uppehåll :laugh:
Jag har också en skön träningsvärk. Gick lite spontant och köpte mig en tävlingshäst här för drygt en vecka sen 😂

Bebis verkar vara en liten stjärna 🤩 Klarar sig fortsatt på egen hand med andning osv, håller sig med marginal under solningskurvan fortfarande och har nu även vänt i vikt även om med liiiten marginal och en bit kvar sen till födelsevikt. Bra jobbat när man föds med buller och bång utan förvarning i v 35+1!

Har fattat amningen även om han inte lyckas amma tillräckligt mycket än så vi tillmatar. Men nu har bröstmjölken börjar rinna till så under dagen kommer vi nog kunna gå över helt till utpumpad bröstmjölk istället för ersättning 😊

Förresten, amningskudde?!
Några tips på vilken som är bra?

Har insett jag inte bara villhöver en. Utan BEHÖVER en. Och ska ha en.

Förresten, amningskudde?!
Några tips på vilken som är bra?

Har insett jag inte bara villhöver en. Utan BEHÖVER en. Och ska ha en.

Du får säkerligen råd om mer uppdaterade amningskuddar men jag fick en amningskudde på BB 2004 som man la runt sig. Den saknade jag sen när vi kom hem. Bebisen kunde mer vila på kudden än på min arm, var t om inne att köpa en sådan nu trots att vi ger ersättning.

Vi hade också en från Doomoo sist fast den mindre varianten. Funderar på att skaffa den större i länken ovan nu istället. Ångrade det lite sist!

Kan ju för övrigt konstatera att vårt rum här på bb är betydligt mer välutrustat än vårt hem inför bebis ankomst. Här finns både barnvagn och Babynest, sånt har vi inte lyckats fixa hemma än 😅

Jag har en amningskudde från Ikea som jag provade några gånger med dottern men fick aldrig till det. Kör med vanliga kuddar, sitter ganska tillbakalutad och har ett yogabolster som stöd för benet :p Jag sitter oftast och ammar i hörnet i soffan så det blir rätt mycket stöd. Liggammar i sängen på natten.

Jag hade ingen amningskudde med förra barnet och saknade det samt ångrade att jag inte köpte nån.
Nu köpte jag en av de billigaste från rätt start och den verkar bra.
Har ju dock inte testat med bebis men den är lagom fast och sitter bra runt kroppen.

Jag har också den stora från Doomoo, det var en riktig räddare under graviditeten!

Jag är lite frustrerad över att man blir så försvagad i bäckenbottenmuskulaturen, vill liksom att det ska bli lika bra som innan DIREKT och det blir det ju inte såklart. Vill springa och träna på gymmet och rida ORDENTLIGT. Var så himla stark innan förlossningen…

Jag gör inget annat än att amma just nu. Han vill ha hela tiden. Jättemysigt tycker jag men jag får så ont att sitta så mycket.

Men vilken chock det varit idag för oss. Vår äldre son har haft sådana utbrott och trotser. Vi är ju trötta båda två av minimalt med sömn och sen ha tålamod att hantera denna 2,5 åring som kräver allt just nu 🤯

Va på återbesök på BB idag och det gick jättebra. Då pratade vi lite om förskola och 15 timmar för det stora syskonet. Hon avrådde helt från det fram tills rs-virus säsongen lugnat sig, vilket kan bli typ februari-mars nästa år.
Hur tänker ni med äldre syskon som går på förskolan? Ska ni ha dem hemma?

51304FA0-40DB-4098-8E9C-6596964C8228.jpeg

Lyckats drälla ner hela amningslinnet igen 🙄😂

Ack den mysiga bebisbubblan :rofl:

@BusBarro Vi håller storasyster hemma tills vidare, men det känns inte rimligt att hålla henne hemma i flera månader... vi tänkte ta det lite som det kommer, det skulle ju kunna vara så att toppen är nu och att det lugnar ner sig om ett tag!

Vi kommer också ha storasyster (4 år) hemma tills vidare till en början. Nu har vi ju dessutom fått en prematur så känns ju ännu mer angeläget. Men hur länge och hur det ska gå till vet jag inte riktigt…

Storebror går i förskoleklass och där har vi ju inget val. Och kommer bli lite kämpigt dottern kommer ju behöva följa med och hämta/lämna sonen i skolan sen. Skolan och förskolan ligger precis bredvid varandra och ett helt gäng av hennes förskolekompisar har syskon i skolan och brukar också vara med och hämta/lämna. Och hon är ju 4 år och väldigt medveten…

Vi får väl se hur det går helt enkelt. Just nu är hon pepp på att vara hemma, får hoppas att det håller i sig :p

@BusBarro Vår blivande 6 åring går sina 15 timmar I veckan. Dels skulle vi aldrig klara av att sysselsätta honom varje dag, dels skulle vi inte orka det heller och dels äter skolbarnet i samma matsal. Många av skolbarnets kompisar har dessutom småsyskon på förskolan.

Däremot lever vi i en väldigt begränsad bubbla med endast barnens farmor och min moster som får komma hit. Vår dotter får inte heller åka med att handla (undantag för veckans händelse då vi verkligen behövde handla). Jag tror inte att vi nått toppen på RS-viruset utan att detta bara är början. Jag har gärna fel.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 104
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
985
Senast: Blyger
·
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 314
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 181
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka