Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Va på återbesök på BB idag och det gick jättebra. Då pratade vi lite om förskola och 15 timmar för det stora syskonet. Hon avrådde helt från det fram tills rs-virus säsongen lugnat sig, vilket kan bli typ februari-mars nästa år.
Hur tänker ni med äldre syskon som går på förskolan? Ska ni ha dem hemma?

Nu har vår dotter hunnit bli 2,5 månad och inte helt nykläckt även om hon såklart forfarande är liten, men storebror som blir två i januari har gått tillbaka till förskolan och går 15h/ vecka.
Däremot har vi särskilt bett dem flagga för om många börjar visa tecken på förkylning eller om något annat går.
I veckan ringde de och meddelade att de misstänkte att det börjat gå magsjuka så då plockade vi hem honom.
Vi känner av lite vecka för vecka hur han går..

Nu har vi fått komma hem! Väldigt konstig känsla att komma hem med ett barn till, till ett hus jag lämnade för en mvc-kontroll för 4 dagar sen! Men det stod kvar, precis lika oförberedd och mitt i allt som vi lämnade det 😅

Syskonen är iaf väldigt glada att träffa oss och sin lillebror 😍

Här rullar det på ganska bra nu, såren på mina bröstvårtor verkar ha läkt, nu ska jag bara fundera på om jag vågar amma igen, det sitter ju väldigt färskt i minnet av hur ont det gjorde senast liksom...

Känner mig som en mjölkkossa när jag sitter och pumpar :laugh: och det tar ju sån tid att det hade varit smidigt att försöka amma igen, kanske provar inatt när man ändå ska upp och mata bebis och pumpa, försöka slå två flugor i en smäll...

När ögonen typ går i kors av trötthet, maken är hemma med hunden och jag undrat hur jag ska överleva natten på Neo - och en undersköterska frågar om hon vill att jag ska ta nattens två mål. Ja. Ja tack! ❤️😭

Vad fint av henne :heart Hur går det för er?

Här rullar det på ganska bra nu, såren på mina bröstvårtor verkar ha läkt, nu ska jag bara fundera på om jag vågar amma igen, det sitter ju väldigt färskt i minnet av hur ont det gjorde senast liksom...

Känner mig som en mjölkkossa när jag sitter och pumpar :laugh: och det tar ju sån tid att det hade varit smidigt att försöka amma igen, kanske provar inatt när man ändå ska upp och mata bebis och pumpa, försöka slå två flugor i en smäll...
Har du provat laid back/tillbakalutad amning? För mig har det gjort jättestor skillnad på det krångliga bröstet! Bebis börjar själv söka sig till bröstet och picka och gapar större självmant = gör inte lika ont. Klassisk amningsposition funkar inte alls för oss just nu (på höger sida), då är det som att han inte fattar alls :p

Har du provat laid back/tillbakalutad amning? För mig har det gjort jättestor skillnad på det krångliga bröstet! Bebis börjar själv söka sig till bröstet och picka och gapar större självmant = gör inte lika ont. Klassisk amningsposition funkar inte alls för oss just nu (på höger sida), då är det som att han inte fattar alls :p

Det har jag inte testat, får prova det! Tack för tips! :)

Svårt att säga hur det går. 🤷Ibland är allt lugnt och stabilt, sen dippar hon och har svårt att syresätta sig.
Och jättetäppt om hon inte får näsdroppar. Men ingen kan ju säga varför 💩
Ingen infektion eller så. Äter och verkar kry annars.
Åh vad jobbigt :( Hoppas det stabiliserar sig snart och att ni får åka hem ❤️

Åh förstår det ❤️ Men det är alltså inget som har med detta med artären när hon låg i magen att göra?

Nej, det ska Inte ha något samband.
Den avsaknade artären ska egentligen inte vara något problem mer än eventuellt minskad tillväxt, om det inte är i samband med kromosomavvikelser och så då.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 105
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
987
Senast: Blyger
·
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 314
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 181
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka