Jag får inte heller knäböj att fungera, så jag försöker komma på övningar som tar ungefär samma muskler. Inte så lätt när man är begränsad i sitt utbud på övningar
Kan verkligen relatera till ditt inlägg. Känner aldrig första tiden efter kejsarsnitt att jag är kissnödig så får alltid ställa klockan för att inte kissa på mig. Sånt pratas det aldrig om, så jag är glad över att du vågar lyfta detta viktiga ämne! Jag har en gammal studentkollega som fick operera sig för att hon aldrig fick ordning på sin bäckenbotten efter hennes graviditeter.
Men känn dig inte svag eller jättedålig, det tar tid

. Och olika lång tid för alla. Har du ett program du följer eller vad gör du för övningar? Mammamage-appen är bra, men finns massor på nätet

Själv kör jag mina övningar via styrkelabbets app, övningarna får jag lägga in själv men jag ser vilka övningar jag gjort samt ifall jag ökar repetitioner och/eller vikten. Nu använder jag appen sen några år tillbaka så jag betalar för premium, men man kommer långt på gratisversionen.
Jag hade väl inte riktigt en superstark bäckenbotten före graviditeten men en stark core med definierade magmuskler. Så jag kämpar själv med att nöta dessa urtråkiga bäckenbottenövningar fast att jag har ett helt rum med gym-utrustning hemma. Ett rum som dessutom är en genomfart till vardagsrummet så jag kan inte bara stänga dörren och förtränga att de finns. Nu har jag dålig koll på om S är ditt första/enda barn, eller om du har fler barn? Hur som haver så ta det lugnt och lyssna på barnmorskan. Det är tufft, då jag själv inte får styrketräna med vikter förrän tidigast 6 månader efter, och mjukstarta min löpning tidigast 1 år efter. Så här hemma bubblar humöret över ibland, speciellt när det är perfekt springväder