Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De somnar alltid som bäst när de precis har bajsat och då måste man väcka dem...Första dagen som maken jobbar idag vilket också innebär första dagen som jag, lillebror och storasyster ska hämta storebror på skolan. Var typ helt redo. Storasyster påklädd, bebis som ammat och somnat i famnen redo för att läggas i vagnen. Då bajsar hanoch vaknar såklart när jag byter. Så vi börjar om från början och jag har hamnat i soffan med bebis i famnen igen
Ska bli spännande om han är nöjd i vagnen hela vägen sen också
![]()
Hoppas hon kom till ro sen så du fick lite vilaAlltså gaah.
Lilltjejen är ledsen och missnöjd, maken och hon hade en skitnatt igår och hon och jag verkar gå mot samma idag.
Ledsen, missnöjd och arg är kvällens ledord. Hon har ju varit väldigt nöjd innan, och gått att lägga ifrån sig varje gång hon fått mat. Nu är drt svårt att veta om hon bara blivit starkare och bättre på att uttrycka sig än hon varit innan, eller om hon har ont, eller är orolig eller vad det beror på...
Känner att såna här nätter är inget som varken hon eller vi behöver nu. Som tur väl sover vi båda här fredag och lördag. Ser så mycket fram emot när maken kommer imorn. Bara typ nio timmar kvar...![]()
Å himla märkligt det där att ”känna bebisen huvud”I går var jag på bb Stockholm. Omogen tapp, men trots allt en lyckad hinnsvepning.
Så skumt, doktorn sa plötsligt ’nu känner jag bebis huvud’
Nåja, allt var bra, så om det inte händer ngt så blir det ny hinnsvepning på måndag.
Blödde lite i går, som mensvärk och ett par enstaka förvärkar som gjorde ont.
Pratade om igångsättning men jag vill avvakta och det tyckte hon var vettigt i nuläget. Finns ju inget medicinskt som motiverar just nu (bf+1), är ju bara jag o min förlossningsrädsla för stor bebis. Men enligt flera TUL är den ju inte stor.
Så tar det lugnt ett tag nu![]()
Ja jag kände också så, typ va? Är han där inne??Å himla märkligt det där att ”känna bebisen huvud”alltså det är ju normalt men jag fick typ spader när dom sa så till mig när jag blev undersökt på förlossningen för 7 år sen blev så verkligt då att det ÄR en bebis där inne
Nice med lyckad hinnsvepning då är du ju lite öppen iaf!
Jag blödde också lite samt fick massa förvärkar efter hinnsvepning i måndags, sen lossnade lite slempropp på natten.
Hoppas det startar av sig självt för dig snart![]()
Jag blev trött bara av att läsaDetta med flera barn ihop med en bebis är ibland lite för spännande. Idag är en sån dag som lilla E kommer sitta mycket i bilen. Idag med sällskap också då även minste brodern är ledig. Så alldeles strax , när kaffe är slut, så ska tre barn förberedas med vinterkläder för vi har snö och kallt här. Sen lämna skolbarnet, sen hem en liten stund för att åka tillbaka till samhället för att hämta tonåringen. Han ska till tandläkaren i stan och bussarna passar inte, samt att det tar för lång tid med A traktorn då han är ute på en viktig praktik. Sen tillbaka med honom till praktiken, för att istället hämta skolbarnet antingen på skolan eller på pappans jobb beroende på tiden vi är klara. Däremellan ska jag både lämna och hämta bilbarnstolen till skolbarnet då dagens bil endast har 4 säten och lilla E vagn tar upp hela bagaget. För ni som följt våra bilar under hösten så kan jag meddela att vår familjebil krånglar igen och är inte körbar just nu samt att A-traktorn också krånglar. Igen.
Min man kan inte vara ledig då han jobbar extra 3 dagar i veckan för att fylla upp sparkontot igen efter den tuffa hösten istället för att vara föräldraledig![]()
Jag blev trött bara av att läsaÅker bebis bra i bilen? Hoppas alla turer fram och tillbaka går bra iallafall!
Detta med flera barn ihop med en bebis är ibland lite för spännande. Idag är en sån dag som lilla E kommer sitta mycket i bilen. Idag med sällskap också då även minste brodern är ledig. Så alldeles strax , när kaffe är slut, så ska tre barn förberedas med vinterkläder för vi har snö och kallt här. Sen lämna skolbarnet, sen hem en liten stund för att åka tillbaka till samhället för att hämta tonåringen. Han ska till tandläkaren i stan och bussarna passar inte, samt att det tar för lång tid med A traktorn då han är ute på en viktig praktik. Sen tillbaka med honom till praktiken, för att istället hämta skolbarnet antingen på skolan eller på pappans jobb beroende på tiden vi är klara. Däremellan ska jag både lämna och hämta bilbarnstolen till skolbarnet då dagens bil endast har 4 säten och lilla E vagn tar upp hela bagaget. För ni som följt våra bilar under hösten så kan jag meddela att vår familjebil krånglar igen och är inte körbar just nu samt att A-traktorn också krånglar. Igen.
Min man kan inte vara ledig då han jobbar extra 3 dagar i veckan för att fylla upp sparkontot igen efter den tuffa hösten istället för att vara föräldraledig![]()
Det där har jag tänkt på, att med lite större syskon kan den ju faktiskt vakta bebisen en stund om det behövs, smidigtÄr ju onekligen lite praktiskt ibland att syskonet hemma är fyra år och inte två som äldsta var när nummer två kom. Parkerade bägge i soffan (lillebror sovandes i nestet) och dottern fick kolla på Bolibompa om hon ”vaktade” lillebror. Och jag fick duscha under tiden! Öppen badrumsdörr och jag hade själv hört utan problem om lillebror vaknade. Men storasyster kom in tre gånger under min femminutersdusch och rapporterade ”nu har han rört på en arm” och liknande![]()
Det där har jag tänkt på, att med lite större syskon kan den ju faktiskt vakta bebisen en stund om det behövs, smidigt
Det blir ju 7 år mellan mina så räknar iskallt med att storasyster kommer agera bebisvakt.
Och huuuuur gulligt är det inte att ditt större barn kommer in i badrummet och rapporterar att bebisen rört en armtar sin uppgift på allvar.
Får han bära bebisen? Jag funderar en del kring om/när man vågar låta syskon bära bebisen, är nog rädd att bebis ska slinka ur armarnaJa men precis! Vi har ju en 6,5-åring också och han kan verkligen vakta bebis. Vill gärna sitta med honom i knät och skulle gärna bära runt på lillebror också om han fick.
Storasyster har även utsett sig själv till blöjväljare och att slänga använda engångsblöjor (pga miniliten bebis är även de flesta nb-blöjorna för stora än så varvar med engångs). Tar även de uppgifterna på stort allvar![]()