Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hoppas bebboy kryar på sig nu!Vi firar jul på sjukhuset
Lilla bebbot har ju varit förkyld sen natten lör-sön men blev sämre under natten ons-tor så på förmiddagen va andningen så påverkad att vi åkte in till barnakuten där det konstaterades RS.
Hon har legat utslagen hela dagen, orkar inte äta eller ens va vaken.
Nu har hon piggnat till lite senaste timmen och till och med orkat amma/snutta lite![]()
Jisses vad svårt det är att hålla rutiner för bebis och fira jul samtidigtSova lite här, sova lite där... Äta? Nä vem har tid med sånt?
Igår åkte vi till barnens mormor och morfar och lilla E smällde till och åt nästan dubbelt upp mot vad hon brukar. Idag har hon knappt rört flaskan, märkbart störd av att inte vara hemma och av att behöva ha en massa folk runtomkring. Hon har fått hänga med ändå såklart, med sovpauser i vagnen ute, men då hon just nu bara sover 30min i stöten blir det inte mycket vila... Skapligt övertrött bebis somnade nu strax före 21, två timmar efter sin vanliga tid, efter en vääääldigt stor flaska ersättning![]()
Lilla E har iallafall blivit rejält bortskämd med paket även om vi föräldrar inte hade köpt en enda klappUllbody och byxa, en nalle (gigantisk, trots att jag uttryckligen skrev "lagom stor" till min mamma
) och en stapelleksak.
Vilken smart grej med syskonens present!Vi har inte riktigt kommit in i några rutiner än öht men vi konstaterade ikväll att M nog inte sovit någon längre stund på hela dagen, bortsett från under promenaden på förmiddagen. Stor skillnad mot normalt. Och då har vi ändå haft ett rätt småskaligt julfirande hemma med bara min mamma och hennes sambo på besök. Men blir ju livat ändå med två taggade storasyskon
M fick en Sophie la giraffe av mormor och men Mina första år-bok av oss. Sen hade syskonen fått välja bland sina gamla bebisleksaker vilka M skulle få av dem. Var väl kanske mest pedagogisk övning för syskonen och roligt för dem att slå in present![]()
Snart dags för efterkontroll hos BM och välja preventivmedel.
Har funderat på spiral, men kan inte bestämma mig för vilken (hormon/koppar).
Har ni några erfarenheter?
Att hon växer bra på längden visar ju att hon får i sig mat, även om det inte visar sig i form av fler dubbelhakorFyramånadersbesök på BVC idag och lilla E fortsätter göra skäl för "namnet". Vägde in på 5,4 kg idag, så bara lite drygt 300 g upp på en månad. Däremot har hon vuxit 3cm på längden.
Sambon var med henne så vet inte riktigt ifall det kommenterades något, men jag tror det är ännu ett litet dipp på kurvan.
Försöker att inte bry mig men hade ändå hoppats på mer viktuppgång, men ungen vill ju verkligen inte äta mer. Storebror gick i samma ålder upp ett kilo i månaden och även han var krånglig med maten, så det här är lite ovant minst sagt...
Fyramånadersbesök på BVC idag och lilla E fortsätter göra skäl för "namnet". Vägde in på 5,4 kg idag, så bara lite drygt 300 g upp på en månad. Däremot har hon vuxit 3cm på längden.
Sambon var med henne så vet inte riktigt ifall det kommenterades något, men jag tror det är ännu ett litet dipp på kurvan.
Försöker att inte bry mig men hade ändå hoppats på mer viktuppgång, men ungen vill ju verkligen inte äta mer. Storebror gick i samma ålder upp ett kilo i månaden och även han var krånglig med maten, så det här är lite ovant minst sagt...