Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med dottern provade jag flera tips men det hjälpte ingenting, kom tillbaka lika mycket igen. Men hon har fortfarande kvar litegrann (2 år 2 månader) så det kanske var ovanligt envis skorv :p

Men jag var inte så ihärdig ska tilläggas, visst ser det inte så kul ut men så länge barnet inte besväras tänker jag att man inte behöver hålla på.

Vår fyraåring har fortfarande skorv. Inte jättemycket och syns inte under håret. Har tagit bort ett par gånger men har alltid kommit tillbaka så vi har låtit det vara. Nu försvann det iofs med en ljusbehandling innan jul så får väl se om det var ett ”knep” som gör att det försvinner för alltid :p

Äldsta sonen hade litegrann. Det petade jag bort för hand i två omgångar. Sen kom det aldrig mer tillbaka.

Kan meddela att hövåg och Ikeapåse går finfint! 😅

A6532070-54D7-4F0B-9DB8-00F13D752DB5.webp

Jag hade nog helt enkelt testat att inte väcka på nätterna och se hur det gick. Nu är det kanske lite lång testperiod om ni inte ska till bvc på en månad. Köksvåg? 😅

Men det är ju som du säger olika beroende på vem man pratar med. M är ju tvärtom, prematur men inte varit på neo. Och går också upp långsamt i vikt och är sisådär på att följa kurvan. Och det var flera veckor sen vi slutade väcka för att äta.. Nu är det inte en så stor sak för det är max en Gång per dygn han sover längre och då kanske 4 timmar. Men det har jag inte pratat med bvc om…)

Ja, vi gjorde ju det för någon vecka sedan sen. Då käkade hon 23.30 och vaknade först vid 06...(och vi med då 😅)
Sen käkade hon å andra sidan mer än någonsin dagen efter så det verkade göra gott att sova lite extra 😂

Ska till mvc på återbesök om två veckor och hon vill att Signe ska följa med så hon får träffa henne - så då tänkte jag passa på att väga 👍

Vi kör olivolja och luskam mot skorven. Smörjer in i hårbotten och kammar dagen därpå. Har funkat väldigt bra! Julia fick massor till synes över en natt, jag slog ihop råd från BVC med råd från min mamma som hade kammen kvar sedan min egen skorvkarriär 😄 dessutom älskar lillan bör man kammar med luskammen. Och så får hon en fantastisk frisyr 😅

ACA94E24-F468-4659-A14A-A2215A40DDFF.jpeg

Vi kör olivolja och luskam mot skorven. Smörjer in i hårbotten och kammar dagen därpå. Har funkat väldigt bra! Julia fick massor till synes över en natt, jag slog ihop råd från BVC med råd från min mamma som hade kammen kvar sedan min egen skorvkarriär 😄 dessutom älskar lillan bör man kammar med luskammen. Och så får hon en fantastisk frisyr 😅

Visa bifogad fil 83397

Alltså gullungen!:love:

Detta med föräldraledighet är spännande för inte blev det som vi tänkt :rofl:. Mannen har jobbat varje månad sen E föddes och ska nu jobba 4 dagar i veckan ett tag. Jag har nämligen inte tillräckligt att göra med mina utbildningar, och vi anser båda två att det är dumt att leva snålt om vi slipper. Så jag tar ut mina låsta 90 dagar när han jobbar, och tömde precis en av sönerna sista dagar då vi kommer ha minst 100 dagar kvar på E när hon fyller 1 år.

Får jag däremot jobb så går han hem direkt, hade en bra arbetsintervju före jul som jag väntar besked på :)

Visa bifogad fil 83397

Den är verkligen fantastisk :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 067
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
960
Senast: Blyger
·
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 269
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 121
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur