Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kommer gå jättebra! S blev ledsen (och jag med) men det gick över jättejättefort och så hade hon glömt det igen, jag var nog mer skärrad 😅. Vi ska ha nästa dos på vårt nästa besök

Ja det tror jag med! :) Vad jag minns från storasysters vaccinationer så går gråten snabbt över även om det är jobbigt just då. Men jagkommer ha med mat och napp som lite tröst om det behövs.

Jag vågar knappt skriva det här för det ger mig så mycket ångest, men idag hände det som inte fick hända. Arvid ramlade ner från skötbordet 😭😭😭 fy faaaan alltså, skräcken när det hände och jag kastade mig fram till honom och bara skrek i panik 😭

Ska börja med att skriva att allt gick bra. Men herregud vad jag har varit rädd och ledsen och ångestfylld. Han verkade okej efter att han lugnat ner sig (inte svimmat, inte kräkts, ammade, verkade med och pigg, betedde sig som vanligt, inga uppenbara skador förutom en bula i huvudet) men vi åkte ändå in med honom till barnakuten för säkerhets skull. Fick komma in direkt, först träffa en sjuksköterska och sen en läkare. De konstaterade att allt verkade ha gått jättebra, Arvid charmade läkaren med sitt leende och sen fick vi åka hem. Läkaren sa att det ofta är föräldrarna som mår sämst, just för att de klandrar sig själva. Men han tyckte det var bra att vi kom in.

Nu är vi hemma och ska försöka sova. Jag mår som sagt väldigt dåligt över det här så jag behöver verkligen bara stöttande ord ❤️ Kommer vakta som en hök när han är på skötbordet från och med nu, oavsett andra distraktioner. När det hände var jag trött och ledsen och hade precis gråtit en skvätt innan för att allt kändes så jobbigt, plus att jag höll på att dividera med tvååringen som skulle gå och lägga sig. Det ska såklart inte hända ändå och det kommer nog ta ett tag för mig att komma över det.

Jag vågar knappt skriva det här för det ger mig så mycket ångest, men idag hände det som inte fick hända. Arvid ramlade ner från skötbordet 😭😭😭 fy faaaan alltså, skräcken när det hände och jag kastade mig fram till honom och bara skrek i panik 😭

Ska börja med att skriva att allt gick bra. Men herregud vad jag har varit rädd och ledsen och ångestfylld. Han verkade okej efter att han lugnat ner sig (inte svimmat, inte kräkts, ammade, verkade med och pigg, betedde sig som vanligt, inga uppenbara skador förutom en bula i huvudet) men vi åkte ändå in med honom till barnakuten för säkerhets skull. Fick komma in direkt, först träffa en sjuksköterska och sen en läkare. De konstaterade att allt verkade ha gått jättebra, Arvid charmade läkaren med sitt leende och sen fick vi åka hem. Läkaren sa att det ofta är föräldrarna som mår sämst, just för att de klandrar sig själva. Men han tyckte det var bra att vi kom in.

Nu är vi hemma och ska försöka sova. Jag mår som sagt väldigt dåligt över det här så jag behöver verkligen bara stöttande ord ❤️ Kommer vakta som en hök när han är på skötbordet från och med nu, oavsett andra distraktioner. När det hände var jag trött och ledsen och hade precis gråtit en skvätt innan för att allt kändes så jobbigt, plus att jag höll på att dividera med tvååringen som skulle gå och lägga sig. Det ska såklart inte hända ändå och det kommer nog ta ett tag för mig att komma över det.

Det här verkar vara så oerhört vanligt, trots att man ju veeet att man inte ska lämna dem obevakade. Men, man "ska bara" och det är så jävla lätt hänt.
Klandra inte dig själv, det hände och ingen skada verkar vara skedd, förutom för dig själv som mår dåligt ❤️
Och vet du - jag tycker du gör rätt i att skriva det, trots att det känns jobbigt. Det var ingenting som var meningen, men det hände. Och det gick bra ❤️
Kram!

Så glad för att ongen mådde bättre igår alltså! Fredagen sög. 😂
Nu har hon precis ätit så pass att hon kommit ikapp hyfsat även om hon åt som en kratta under gårdagen. Nu hoppas jag bara hon kan däcka här, även om jag har det rätt mysigt här i soffan när jag sitter och kollar One Tree Hill. 😅😁

Det här verkar vara så oerhört vanligt, trots att man ju veeet att man inte ska lämna dem obevakade. Men, man "ska bara" och det är så jävla lätt hänt.
Klandra inte dig själv, det hände och ingen skada verkar vara skedd, förutom för dig själv som mår dåligt ❤️
Och vet du - jag tycker du gör rätt i att skriva det, trots att det känns jobbigt. Det var ingenting som var meningen, men det hände. Och det gick bra ❤️
Kram!
Tack ❤️ Ja läkaren sa att han träffar barn hela tiden som ramlat från skötbordet... men man tror ju aldrig det ska hända en själv. Idag är jag bara så tacksam att det gick bra ❤️

Fy så läskigt! Förstår att du blev rädd ❤️

Det är verkligen lätt hänt! Och händer väldigt väldigt många.

När min sambo var borta i 3 dagar var jag ju lite tröttare än vanligt, så då började jag byta på golvet. Sen var det så skönt att slippa passa så vi fortsatte med det.

❤️❤️❤️
FotografEkdahl-220103-Sofia-Erik-Signe-21.webp

Foto: Fotograf Désirée Ekdahl

Då mannen jobbade denna helgen passade jag och barnen på att sova hos mina föräldrar. Supermysigt men när vi kom hem var bebis så trött av alla intryck att hon var ledsen och jag förstod liksom inte varför, funderade på om hon hade ont i magen för hon var inte hungrig. Så efter att ha försökt söva henne ett bra tag så somnade hon och har nu sovit i 3 timmar och fortsätter sova. Stackaren var nog helt slut.

Hon skriker ju liksom aldrig så började fundera på om hon kanske hade feber, UVI, magknip, tarminvagination och gud vet allt. Hej katastroftankar!

Ser fram emot när hon själv kan berätta varför hon är ledsen. :angel:

Tack för omtanken hörni :heart Han verkar må tiptop och är sitt vanliga fina jag 🥰 Jag är trött eftersom jag inte somnade förrän typ två-halv tre på natten men dagen har ändå varit helt okej.

Nästa vecka börjar storasyster förskolan igen så då får jag lite mer andrum vilket jag verkligen behöver.

Här är det ytterligare en vecka innan storasyster börjar förskolan igen...

Samma här. Minst en vecka till hemma för minste sonen då vi provar ut både ny medicin och dess dosering. Sonen kan visserligen lämnas på förskolan, men då det brister en del i kommunikationen med en del personal så vill jag inte lämna honom förrän vi har en stabil dosering. Skolbarnen börjar på tisdag varav jag bara behöver lämna och hämta ett av dem som tur är eftersom mannen ökar sin arbetsdagar från 3 till 4 dagar just nu.

Tack gode gud att allt gick bra 💙
Det är så lätt hänt och vi är inte mer än mänskliga.
Jag vet när Loke ramlade ur vår höga säng när han var liten, jag blev sjukt rädd grät som ett litet barn 😭

Vi håller storebror hemma en vecka till.
Han fyller år nästa helg och vi vill hålla honom kry nog för ett mini-kalas.
Tänker också att alla som dragit på sig covid nu under ledigheten har hunnit få symtom, stanna hemma och testat sig så vi kanske sänker risken för det också..

Jag är så nedstämd och uppgiven hela tiden, jag tror jag har en förlossningsdepression. 😢
Jag älskar vår lilla kille och han är helt underbar men det är den store som tar all min energi och jag är mestadels arg på honom. Han skriker och slåss och protesterar mot allt. Jag fattar att han går igenom något riktigt tufft nu och blivit storebror = stor förändring i livet.
Jag har bara ingen energi över till att stötta honom rätt och vara så pedagogisk i alla situationer som uppstår just nu vilket får mig att må så dåligt i min roll som mamma och känna mig så värdelös 😭

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 067
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
960
Senast: Blyger
·
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 269
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 121
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V