Svårt val tänker jag.Nu funderar jag på att ringa BM i morgon och fråga om jag får göra nipt istället för mkp. Fick ju välja mellan dom, anledningen att jag tog mkp var att man ser mer saker. Fördelen med nipt är ju att det är helt säkert, dessutom tänker jag att jag får svar snabbare, antar att remissen skickas direkt och att jag kan gå o lämna prov i morgon till det?
Mkp har jag inte tid förrän på torsdag och det görs på KS i Sthlm och är ju 1,5 h kommunalt, gillar inte att köra bil i stan...
Nu efter att ha gjort fostervattenprov känner jag att jag nog kan tänka mig att göra det i framtiden igen, men för oss var det ju inte riktigt ett problem med risken för missfall då vi två dagar innan satt och skulle boka abort...
Finns ju helt klart för och nackdelar. Mkp säger ju mer. Du ser mer och resultatet är ju mer tillförlitligt. Nipt är ju dock svinbra, smidigt och mer tillförlitligt än kub.
Nackdelen skulle väl vara om något (mot all förmodan) skulle se konstigt ut på Nipt, för då tänker jag att de kommer rekommendera Mkp ändå sen?
Så svåra val. Man vill bara ha facit!