Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu funderar jag på att ringa BM i morgon och fråga om jag får göra nipt istället för mkp. Fick ju välja mellan dom, anledningen att jag tog mkp var att man ser mer saker. Fördelen med nipt är ju att det är helt säkert, dessutom tänker jag att jag får svar snabbare, antar att remissen skickas direkt och att jag kan gå o lämna prov i morgon till det?
Mkp har jag inte tid förrän på torsdag och det görs på KS i Sthlm och är ju 1,5 h kommunalt, gillar inte att köra bil i stan...
Svårt val tänker jag.
Nu efter att ha gjort fostervattenprov känner jag att jag nog kan tänka mig att göra det i framtiden igen, men för oss var det ju inte riktigt ett problem med risken för missfall då vi två dagar innan satt och skulle boka abort...
Finns ju helt klart för och nackdelar. Mkp säger ju mer. Du ser mer och resultatet är ju mer tillförlitligt. Nipt är ju dock svinbra, smidigt och mer tillförlitligt än kub.
Nackdelen skulle väl vara om något (mot all förmodan) skulle se konstigt ut på Nipt, för då tänker jag att de kommer rekommendera Mkp ändå sen?

Så svåra val. Man vill bara ha facit!

Svårt val tänker jag.
Nu efter att ha gjort fostervattenprov känner jag att jag nog kan tänka mig att göra det i framtiden igen, men för oss var det ju inte riktigt ett problem med risken för missfall då vi två dagar innan satt och skulle boka abort...
Finns ju helt klart för och nackdelar. Mkp säger ju mer. Du ser mer och resultatet är ju mer tillförlitligt. Nipt är ju dock svinbra, smidigt och mer tillförlitligt än kub.
Nackdelen skulle väl vara om något (mot all förmodan) skulle se konstigt ut på Nipt, för då tänker jag att de kommer rekommendera Mkp ändå sen?

Så svåra val. Man vill bara ha facit!
Jaaaa väntan gör mig tokig! Ångrar lite att jag inte bekostade nipt själv och gjorde i vecka 10 😂 jag tror jag ringer BM i morgon och hör lite.

Min man är också hemma med dottern, det är absolut en utmaning ibland att jobba hemifrån då :D Jag har dock tur att jag kan sitta på övervåningen så oftast får jag hyfsad arbetsro ändå.

Det låter som en bra plan! :) Jag har en grej jag kör med att jag varje dag ska göra 100 repetitioner, av vilken övning som helst eller en blandning av olika övningar. Det kan enkelt anpassas efter dagsform, ibland blir det bara tåhävningar eller isärdrag med gummiband men då har jag gjort någonting liksom. Bra som pausgympa också, man kan göra 10-20 reps åt gången :up:

Vad skönt!
Jag har försökt men sonen är inne i nån form av skrik och panik-fas just nu och är hemskt otrevlig när han inte får som han vill 🙄😂
Det går inte att försöka hålla möten på Teams med honom gormandes på nedanvåningen 🙈

Jag kommer dock plocka ut en hel del ledigt från midsommar fram till bebis kommer så jag hoppas kunna få till mer träning då.
Det där med 100 reps om dagen lät inte heller helt dumt! Det ska jag ha i åtanke och försöka göra tis och torsdag :)

Vad skönt!
Jag har försökt men sonen är inne i nån form av skrik och panik-fas just nu och är hemskt otrevlig när han inte får som han vill 🙄😂
Det går inte att försöka hålla möten på Teams med honom gormandes på nedanvåningen 🙈

Jag kommer dock plocka ut en hel del ledigt från midsommar fram till bebis kommer så jag hoppas kunna få till mer träning då.
Det där med 100 reps om dagen lät inte heller helt dumt! Det ska jag ha i åtanke och försöka göra tis och torsdag :)
Det låter tufft! Vi har en del skrik ibland också men det är hittills bara enstaka gånger som det har hörts i mötet :angel: Men överlag går det verkligen över förväntan.

Jamen gör det! Jag tycker det är ett rätt bra sätt att få in lite små övningar utan att det känns speciellt jobbigt.

Det låter tufft! Vi har en del skrik ibland också men det är hittills bara enstaka gånger som det har hörts i mötet :angel: Men överlag går det verkligen över förväntan.

Jamen gör det! Jag tycker det är ett rätt bra sätt att få in lite små övningar utan att det känns speciellt jobbigt.
Just nu är det varannan skrik, varannan skratt ungefär. Ungen har tyvärr kommit på hur man tar sig upp på matbordet och ska till varje pris upp där hela tiden.. 🤦🏼‍♀️
Ikväll surades mest över att han inte fick dra mig i håret dock. Glad denna arga fasen kommer nu, så har den kanske lagt sig lagom till lillasyster kommer 😅

Just nu är det varannan skrik, varannan skratt ungefär. Ungen har tyvärr kommit på hur man tar sig upp på matbordet och ska till varje pris upp där hela tiden.. 🤦🏼‍♀️
Ikväll surades mest över att han inte fick dra mig i håret dock. Glad denna arga fasen kommer nu, så har den kanske lagt sig lagom till lillasyster kommer 😅

På tal om något helt annat - men många tjejer i denna tråden hittills 😊
Alla som har kollat är väl flickor so far tror jag. Sånt är så märkligt. Ibland tycker jag alla man hör om får pojkar, och sen får alla flickor. 😂

På tal om något helt annat - men många tjejer i denna tråden hittills 😊
Alla som har kollat är väl flickor so far tror jag. Sånt är så märkligt. Ibland tycker jag alla man hör om får pojkar, och sen får alla flickor. 😂
Reflekterade över samma sak för ett tag sen, av fem bekanta som har eller ska få barn det här året ska de allihop få flickor.
När sonen föddes fick alla gravida då, utom en, pojkar 😅

Åh, har ni också en klätterapa :D Ett tag fick vi lägga upp alla stolar på matbordet för att hon inte skulle klättra upp där, eller dra dem till köksbänken och springa omkring där. Då lärde hon sig klättra upp på tripptrapp-stolen från golvet trots att brickan sitter på... O_o :laugh:

Här har illamåendet kommit sig tillbaka till den grad att jag får öka mitt tablettintag igen. Var nere på 1 gång om dagen plus vid behov utöver åksjukebanden. Men har sedan i lördags tampats med ett påtagligt illamående, så illa att jag lagt mig vid runt 19-20 i helgen för att undvika kräkas. Jag hoppas att det bara är för att magen gör ett växthopp med lite sammandragningar, ilningar och allmänna drag i huden. Då det är min kämpigaste graviditet så är jag mer och mer sugen på att fråga om kön. För mig är det en myt men vore ändå intressant att se om det är en tjej som gör att jag fortfarande kämpar med ett så kraftigt illamående eller om det är av andra anledningar som påverkar. Har tre pojkar, om jag inte nämnt det innan.

Här har illamåendet kommit sig tillbaka till den grad att jag får öka mitt tablettintag igen. Var nere på 1 gång om dagen plus vid behov utöver åksjukebanden. Men har sedan i lördags tampats med ett påtagligt illamående, så illa att jag lagt mig vid runt 19-20 i helgen för att undvika kräkas. Jag hoppas att det bara är för att magen gör ett växthopp med lite sammandragningar, ilningar och allmänna drag i huden. Då det är min kämpigaste graviditet så är jag mer och mer sugen på att fråga om kön. För mig är det en myt men vore ändå intressant att se om det är en tjej som gör att jag fortfarande kämpar med ett så kraftigt illamående eller om det är av andra anledningar som påverkar. Har tre pojkar, om jag inte nämnt det innan.

Hehe om man ska gå på det så lär det vara en tjej här också. Med sonen kräktes jag två gånger i vecka 6 men mådde annars inte illa öht. Med dottern var det precis som nu, dvs konstant svagt illamående men inte mer än att det är störande. Tycker att det i övrigt stämmer bäst med andra graviditeten också. Men det kan ju också bero på att den var närmast i tid :p

Hehe om man ska gå på det så lär det vara en tjej här också. Med sonen kräktes jag två gånger i vecka 6 men mådde annars inte illa öht. Med dottern var det precis som nu, dvs konstant svagt illamående men inte mer än att det är störande. Tycker att det i övrigt stämmer bäst med andra graviditeten också. Men det kan ju också bero på att den var närmast i tid :p

Spännande hur kroppen fungerar under graviditeter, är det ditt 3e barn?

Jag har alltid haft extremt graviditetsillamående med latent illamående efter en viss vecka. Vilket inneburit vissa koständringar osv för att hålla det i schack. Vilket gör att jag tycker att kraftigt illamående för tjej är en myt. Men jag har aldrig haft en så kraftigt illamående vid denna tidpunkt (v.18) att jag behöver både åksjukeband och tabletter.

Jag mådde en hel del illa med mitt första barn, en pojke blev det, gick inte att se på rul så var en överraskning. Denna graviditet känner jag knappt av så blev glad på kub när det var en liten kotte där inne :D mkp på torsdag så veckan efter denna så får vi veta kön. Ska bli spännande. Jag tror flicka, min son som fyllde 20 (!) i går bönar och ber om en pojke:laugh:

Min vän har haft två extremt olika graviditeter, en när hon mådde skit och en när hon mådde bra. Båda är tjejer 😁

Och jag mår toppen, syrran gjorde också det. Hennes båda är tjejer, och jag är gravid med en tjej 🤷😅

Men man har ju hört att man ska må sämst om det är en flicka 🤷

Det där med att må kasst med en tjej stämmer för mig.
Första graviditeten med sonen dansade jag mig igenom med bara halsbränna på slutet. Jag önskar redan att den här graviditeten är slut snart 😅

Min vän har haft två extremt olika graviditeter, en när hon mådde skit och en när hon mådde bra. Båda är tjejer 😁

Och jag mår toppen, syrran gjorde också det. Hennes båda är tjejer, och jag är gravid med en tjej 🤷😅

Men man har ju hört att man ska må sämst om det är en flicka 🤷

Jag tror inte heller alls på det egentligen, tror andra faktorer påverkar mer. Men det är ju roligt att spekulera :D

Jag tror inte heller alls på det egentligen, tror andra faktorer påverkar mer. Men det är ju roligt att spekulera :D

Det håller jag med om. Trodde 100% kille på den här bebisen. Tills jag fick se den i 3D och inte såg något där jag tänker att jag borde se en pung om det var en pojk 😂
Sen är hon ju fostervattenprovad, så det är ju helt säkert att det är en tjej 😂 men hade aldrig trott det annars. 😁😝

Det håller jag med om. Trodde 100% kille på den här bebisen. Tills jag fick se den i 3D och inte såg något där jag tänker att jag borde se en pung om det var en pojk 😂
Sen är hon ju fostervattenprovad, så det är ju helt säkert att det är en tjej 😂 men hade aldrig trott det annars. 😁😝

Både när jag var gravid med sonen och dottern hade jag själv fått för mig från typ v 5 att det var en kille respektive tjej och hade rätt. Den här gången har jag bytt fram och tillbaka flera gånger :p

Både när jag var gravid med sonen och dottern hade jag själv fått för mig från typ v 5 att det var en kille respektive tjej och hade rätt. Den här gången har jag bytt fram och tillbaka flera gånger :p

Spännande att se nu då 😁
Har du gjort något UL än? Tänker så att det inte är så att din känsla stämmer, och det är en av varje...? 😁🤷

Spännande att se nu då 😁
Har du gjort något UL än? Tänker så att det inte är så att din känsla stämmer, och det är en av varje...? 😁🤷

Haha! Som tur var är jag inte SÅ bra på att förutsäga sånt tydligen :D Gjorde UL när jag var hos läkaren för ett par veckor sen och hon konstaterade att det ”bara” var ett barn i magen :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 105
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
987
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
12 602
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 675
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur