Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just shorts verkar superknepigt att hitta hyfsat snygga och bekväma. Jag letar också och skriver här om jag hittar några bra!

va på RUL idag, pinsamt nog va jag nån minut sen men dom ropade in mig 10 min senare och meddelade att det va en annan barnmorska än planerat, inga problem tänkte jag…. Tills jag märker att hon måste käkat en huggorm till frukost och va så himla ”nu får vi detta överstökat”, hon till och med muttrade surt över att bebisen inte låg stilla utan sa typ ”ja jag får ju jaga henne” med sur röst :(
Så det där ultraljudet hade jag hellre bytt mot en sovmorgon om jag ska va ärlig.
Och samtidigt så tacksam att vi fick göra ett UL redan i torsdags där sambon va med för där va det kul och mysigt utan stress.
Bebbot är iaf fortsatt frisk och kry men jag blev flyttad till 4/12 så tillhör ju vintertråden nu :cautious:
Dock vet jag att det är feldaterat då det är snudd på omöjligt pga mens/ÄL/sex osv samt med en pyttebebis i bagaget misstänker jag liksom min BM på MVC att även denna kommer va liten så jag kommer precis som planerat lobba för igångsättning i slutet av november när jag träffar läkaren i augusti vilket BM på MVC stöttat till fullo.
Så jag vägrar helt enkelt lämna tråden :D:o

Äsch du är ju inte ens sist i tråden pga annan som vägrar lämna ;) :D

Vi gick igenom alla sonens sparade kläder tidigare i veckan och har nu kompletterat med det vi tror oss behöva till lillasyster. Allt upp till storlek 62 är klart utifrån hur behovet såg ut förra gången.
Med sonen hann vi inte packa och få med oss bb-väska så även om det är åtta veckor kvar tänker jag gå och småmysa med den aktiviteten redan nu 🙈

Det enda vi har kvar att införskaffa nu är ett nest/ sleep carrier.
Sydde eget nest till storebror men vill ha ett med handtag som är säkert att bära i den här gången.. någon som sitter på bra tips?
Gärna också tips på vad man inte får missa i bb-väskan. Jag blir mest troligt kvar två nätter efter snittet..

Det enda vi har kvar att införskaffa nu är ett nest/ sleep carrier.
Sydde eget nest till storebror men vill ha ett med handtag som är säkert att bära i den här gången.. någon som sitter på bra tips?

Till vår första hade vi Najell BabyNest SleepCarrier som användes löjligt mycket, extremt smidigt med handtagen!

Det här med kläder under graviditeten alltså 🤷‍♀️

Någon av er som har bra gravidshorts att tipsa om? Läser recensioner och blir alltid att jag skippar beställa...

Just gravidshorts har jag köpt på HM, och älskar Mamalicius cykelbyxor. Själv bor jag mest i klänning, eller shorts med endast bikinibh :D

Gärna också tips på vad man inte får missa i bb-väskan. Jag blir mest troligt kvar två nätter efter snittet..

Något jag alltid packar i BB-väskan är eget schampo, balsam och duschkräm samt kläder till mig och bebis. Då jag brukar ha rätt ont efter snitt samt må illa länge efter snitt så får bebis ligga rätt mycket i "baljan". Har även tagit med babyfiltar till BB istället för deras täcke. Denna bebis och lillebror på 5 år har/hade babyfiltar med minky, vilket gör dem riktigt gosiga :love:

Till vår första hade vi Najell BabyNest SleepCarrier som användes löjligt mycket, extremt smidigt med handtagen!
Tack! Vi har kikat på just den, den verkar väldigt poppis just nu. Hade varit ännu bättre om den går ner i vagnen också om lillasyster sover när det är härmning/lämning på förskola..

Något jag alltid packar i BB-väskan är eget schampo, balsam och duschkräm samt kläder till mig och bebis. Då jag brukar ha rätt ont efter snitt samt må illa länge efter snitt så får bebis ligga rätt mycket i "baljan". Har även tagit med babyfiltar till BB istället för deras täcke. Denna bebis och lillebror på 5 år har/hade babyfiltar med minky, vilket gör dem riktigt gosiga :love:

Det var det första mannen fick åka och köpa förra gången 😅 hygienprodukter. Hade bara fått med plånbok och tandborste när vi först åkte in.
Det var precis innan covid så vi räknar inte med att kunna hämta sådant som saknas denna gången, då får jag/ vi helt enkelt klara oss utan.

Ååh ja! Jag sydde en baby wrap till sonens babyskydd i minky, har en massa tyg över så kanske ska sy en filt åt lillasyster i det 😍

Det var det första mannen fick åka och köpa förra gången 😅 hygienprodukter. Hade bara fått med plånbok och tandborste när vi först åkte in.
Det var precis innan covid så vi räknar inte med att kunna hämta sådant som saknas denna gången, då får jag/ vi helt enkelt klara oss utan.

Ååh ja! Jag sydde en baby wrap till sonens babyskydd i minky, har en massa tyg över så kanske ska sy en filt åt lillasyster i det 😍

Haha ja sjukhusets hygienartiklar kan man klara sig utan. Sen känns det så himla bra att få komma ifrån lukten från descutan och det medlet de använder vid snitt för att descifinsera.

Ja jag älskade minkyfiltarna som lillebror på 5 år hade. Det gjorde han med då de sen användes som snuttefiltar. Våra är ca 50x70 i mått för att kunna täcka hela bebisen oavsett om de ligger själva eller i famnen. Har redan tagit samma sons sovorm så vågar inte chansa på att lillasyster får ha hans gamla filtar så hon får minst 2 egna :D

Skarvsladd! För att kunna ladda mobil/dator eller vad man nu har med sig. Jag låg inne nästan en vecka sist (inlagd måndag em för observation, bebis kom onsdag kväll, hem på fredag em) och tyckte det var toppen att kunna ladda telefonen men ändå ha den nära sängen.

Rul idag och allt såg bra ut. Är så himla glad och nu längtar jag så himla mkt :love:
39D20F28-C1D3-44A9-B12B-336CF4D29DBD.webp

Vid första förlossningen hade jag med mig jobbdatorn och ett äpple :p gick bra det med :laugh:

Andra var lite mer förberett, men hade ändå med mig ganska lite saker. Ombyten till sig själv och bebis. Egna duschprodukter är också härligt! Lång laddsladd som någon skrev.

Vi har inte haft med Babynest även om vi haft det hemma utan vi använde madrassen som ligger i ”plastbaljan”. Bebisen sov på den mellan oss på bb.

Funderar lite på vad som behöver köpas inför bebis nedkomst (vi gav bort det mesta efter första barnet pga ”ska nog inte ha fler barn”😬.)

Kommer typ bara på att vi ska köpa lite små kläder, babyskydd, blöjor och skötbädd. Resten köps när det behövs typ, mycket mer chill denna gången😄

Apropå ombyte till sig själv i BB-väskan: packa ner gravidkläder eller motsvarande, jag packade ner ett vanligt amningslinne förra gången och det täckte ju inte riktigt magen kan man säga :D Tänkte inte alls på att magen fortfarande kommer vara stor när man åker hem från BB :)

Apropå ombyte till sig själv i BB-väskan: packa ner gravidkläder eller motsvarande, jag packade ner ett vanligt amningslinne förra gången och det täckte ju inte riktigt magen kan man säga :D Tänkte inte alls på att magen fortfarande kommer vara stor när man åker hem från BB :)

Haha ah det tänkte jag inte på att ge som tips då jag själv hade turen att umgås med en 2-barns mamma när jag fick min första son, och därför hade mina gravidkläder. Men efter att ha läst ditt inlägg så slog det mig att det är inte så självklart att tänka på, speciellt som förstföderska :)

Funderar lite på vad som behöver köpas inför bebis nedkomst (vi gav bort det mesta efter första barnet pga ”ska nog inte ha fler barn”😬.)

Kommer typ bara på att vi ska köpa lite små kläder, babyskydd, blöjor och skötbädd. Resten köps när det behövs typ, mycket mer chill denna gången😄

Jag älskar din inställning att köpa när det behövs, det är så långt ifrån min egna :angel:

Vi gav också bort det mesta, då vi inte skulle ha fler därav min operation :o Men med fjärde barnet vet jag precis vad jag vill ha, och har nästan allt. Det saknas flaskor, ersättning (kommer ej amma), säng, babyskydd och en overall. Jag är visserligen "bara" i vecka 25 men då jag ska plugga hela tiden, och förhoppningsvis inte vara borta ifrån studierna för länge så behöver det mesta finnas hemma i tid. Min man som ska vara föräldraledig för första gången på heltid kommer ha fullt upp ändå med alla barn och hemmet även om han inte insett det än :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 111
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
991
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
12 618
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 685
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka