Ah, jag fattar. Och vad trist att det inte följts upp som lovat. Man tycker ju verkligen att ni borde ha "särskilda skäl" för att han ska få följa med.
Jag och min man pratade lite om det härom dagen. Och han konstaterade att det var väldigt skönt att vi inte väntade första barnet nu. Nu har han ju ändå ganska bra koll på läget eftersom han varit med om det förr. Under första graviditeten var han med nästan jämt, för att han själv ville det och blev mer verkligt för honom, medan under andra graviditeten gick jag på allt utom ultraljuden själv.
Jag förstår helt att partners inte får följa med på vanliga besök som det är nu (även om på vår mvc så får de vara med på avstånd. Alla rummen ligger på bottenvåningen så de kör med öppet fönster och partners på utsidan om man vill

). Men när det uppstår komplikationer, eller som för er när saker uppstår vid fosterdiagnostik. Det är ju inte ens säkert att man klarar att ta in allt och förstå för att sen förmedla vidare till den andra på korrekt sätt.