Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner fortfarande bara lite svagt bubblande i magen, inga tydliga sparkar än, så jag tror nog att moderkakan ligger i framvägg den här gången också :) RUL imorgon så då får vi se!

Jag känner fortfarande bara lite svagt bubblande i magen, inga tydliga sparkar än, så jag tror nog att moderkakan ligger i framvägg den här gången också :) RUL imorgon så då får vi se!

Samma här också! Bara bubbel, moderkakan i framvägg. Och RUL imorn. 😁

Förra graviditeten hade jag moderkakan i framvägg och första gången jag kände något annat än bubbel var på bussen påväg till RUL. Så jag sätter mina pengar på det ;)

Sist så använde jag också leggings och klänning/tunika mest hela tiden. Då var bf i oktober så på slutet behövdes ju lite varmare byxor och då blev det mest gravidjeans. Lär ju inte bli bättre med bf i december :p

Sist så använde jag också leggings och klänning/tunika mest hela tiden. Då var bf i oktober så på slutet behövdes ju lite varmare byxor och då blev det mest gravidjeans. Lär ju inte bli bättre med bf i december :p
Ja, jag använde också gravidjeans mycket på slutet med dottern som är född i oktober, mest för att jag verkligen behövde stödstrumpor och inte ville klämma in dem under strumpbyxorna :p Trivdes inte alls i jeansen tyvärr. Den här gången tänkte jag att jag ska testa med såna nylonstrumpsvarianter av stödstrumpor som man väl borde kunna ha under strumpbyxor utan att det ser allt för dumt ut? 🤔

I dag ringde de från karolinska och även den utökade delen av Moderkaksprovet såg bra ut! Hurra :love:
Jag var till husläkaren idag och tog nya prover, jag mår bättre, inte lika mkt kramp i magen men får diarré av att äta :nailbiting: men jag tycker ändå att det kanske blir bättre. Allt såg bra ut och doktor tyckte att jag skulle avvakta lite men om det inte blir bättre inom några dagar så ska jag in till gynakuten.

Köpte förresten mamma-leggings på hm, de är lite stora men jag tycker ändå att de är riktigt sköna, är så känslig nu mot tryck för magen. Hittade även ett par basic klänningar i garderoben som passar utmärkt till växande mage och vädret som är nu :love:

Ett annat gravidklädestips är Cubus lååånga basiclinnen med breda axelband. Inte gravidkläder egentligen men funkar ändå eftersom de är så långa :)

Just, har fått hem barnvagn, jag vet, alldeles för tidigt :D men min väninna som har en ettåring skulle sälja sin, Emmaljunga super viking, grå och pedantskött och dessutom babyskydd, britax römer till jättebra pris. Tycker annars det är lite jobbigt att köpa begagnat när det är folk man inte känner osv så kändes för bra för att vänta:)
Har dessutom en annan kompis med egna får som jag köpte ett skinn av, vitt och lockigt. Så nöjd nu!

Just, har fått hem barnvagn, jag vet, alldeles för tidigt :D men min väninna som har en ettåring skulle sälja sin, Emmaljunga super viking, grå och pedantskött och dessutom babyskydd, britax römer till jättebra pris. Tycker annars det är lite jobbigt att köpa begagnat när det är folk man inte känner osv så kändes för bra för att vänta:)
Har dessutom en annan kompis med egna får som jag köpte ett skinn av, vitt och lockigt. Så nöjd nu!

Vi har också redan köpt barnvagn :o

Jag ville ha en smidig vagn att koppla babyskyddet på då det underlättar hämtning/lämning av syskonen. Kom upp en Brio Next Go med sittdel och liggdel för 800 kr på Facebook. Så den fick flytta hit, köpte på mig adaptrar så nu är det bara babyskyddet kvar att köpa. Sen letar jag efter en Emmaljunga City Cross att ha som skogsvagn men det blir tidigast nästa år.

Skönt att ha barnvagn fixat ändå! Trots att vi ändå haft två barn i vagn vet jag inte riktigt vad jag vill ha. Vet bara massa vagnar jag INTE vill ha :D

Vi har också köpt vagn :love:
Eftersom sonen bara precis kommer vara 1,5 när lillasyster kommer kändes det nödvändigt med en bra och smidig syskonvagn.
Blir en donkey för oss.
Har en city cross i stallet som jag älskar, men skulle behöva ha plats för bägge barnen där också.. vill dock inte köpa en donkey för det ändamålet så försöker spana efter en double viking att ha där.

Om allt går bra ska en vän och hans fru ha tillökning i vinter så då köper de vår Silver cross vi har idag till sonen.

Vi har också köpt vagn :love:
Eftersom sonen bara precis kommer vara 1,5 när lillasyster kommer kändes det nödvändigt med en bra och smidig syskonvagn.
Blir en donkey för oss.
Har en city cross i stallet som jag älskar, men skulle behöva ha plats för bägge barnen där också.. vill dock inte köpa en donkey för det ändamålet så försöker spana efter en double viking att ha där.

Om allt går bra ska en vän och hans fru ha tillökning i vinter så då köper de vår Silver cross vi har idag till sonen.

Vi hade Donkey förut när yngsta kom, är onekligen grymt bra att man kan växla mellan enkel och dubbel på bredden så man slipper gå runt med dubbelvagn med bara ett barn. Och det är verkligen superlättrullad! Gick att styra med ett finger trots två barn i vagnen och vänder på en femöring. Kompisens dubbel viking var som att köra lastpråm i jämförelse! Men som vagn i stallet spelar det nog inte så stor roll :)

Åh, vi måste också fundera på vagn. Dottern kommer vara precis 2 år när lillasyskonet kommer, ska man satsa på en syskonvagn tro? Vi behöver något som kan köras på grusvägar.

Åh, vi måste också fundera på vagn. Dottern kommer vara precis 2 år när lillasyskonet kommer, ska man satsa på en syskonvagn tro? Vi behöver något som kan köras på grusvägar.

Vi hade både enkelvagn och dubbelvagn när vår minsting föddes, det är 2 år och 3 månader mellan de minsta syskonen. Var perfekt när man var själv med barnen att ta dubbelvagnen :up: Den fick dock punka rätt fort så vi skiftade däcken mellan city crossen och dubbelvagnen, så det var inga problem att köra på grusvägar. Det är allt vi har härute så det måste funka, därför byter vi vagn nästa år till en city cross.

Det där kan vara olika. Vår äldsta var 2,5 när lillasyster föddes. Vet inte riktigt hur vi hade klarat oss utan dubbelvagn (eller klarat oss hade vi väl gjort men ni fattar :p). Men det beror ju mycket på livsstil. Vi går till förskolan, går och handlar (det som inte är storhandling), går på promenader i området till lekparker osv. Åker mycket kollektivt (eller gjorde innan Corona). Att det fanns plats i vagn för en trött 3-åring på väg hem från förskolan räddade oss från många sammanbrott ;)

Men om man å andra sidan bor så att man tar bilen överallt så finns säkert inte alls samma behov :)

Vi har kört Donkey på grusvägar utan minsta bekymmer. Bara det är tillräckligt stora hjul och det kan låsas (för snömodd) så brukar det funka fint :)

Vi hade Donkey förut när yngsta kom, är onekligen grymt bra att man kan växla mellan enkel och dubbel på bredden så man slipper gå runt med dubbelvagn med bara ett barn. Och det är verkligen superlättrullad! Gick att styra med ett finger trots två barn i vagnen och vänder på en femöring. Kompisens dubbel viking var som att köra lastpråm i jämförelse! Men som vagn i stallet spelar det nog inte så stor roll :)
Vad fint att höra att ni var nöjda!
Upplevde du att chassit lätt blev repat?
Jag tänker redan på andrahandsvärdet och har funderat på att foliera aluminiumdelarna för att den ska hålla sig snygg längre..
Egentligen tycker jag den är alldeles för dyr men ”vår” butik matchade nätpriset hos en onlineförsäljare som hade kampanj så fick 20% rabatt på den.

City crossen vi har är också som en lastpråm, med fasta hjul fram, men i stallet och på grusväg är den helt jäkla fantastisk🙏🏼

Butiken vi var i rekommenderade generellt syskonvagn upp till 2,5-3 år sa de innan vi avslöjade sonens ålder. Han älskar verkligen sin vagn idag så jag hade inte vågat chansa till hösten när jag ska lösa logistiken själv med två små 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 113
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
996
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
12 755
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 688
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Hönstråden II
  • Gps-halsband