Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Japp. Så himla osugen på att träffa denna läkaren igen bara. Hon kändes så klinsik sist... Hon som gav diagnosen, som de sen säger var "fel".
Eller fel då, men kanske rätt ändå fast att det ändrades.
Lite orolig att hon ska tycka annorlunda.
Håller alla tummar för att även hon ser det som alla andra ser nu, en liten frisk en :heart

Förstår att du inte menade någonting mot oss, och alla gör vi olika resor. ❤️
Jag må ha liten mage so far, men så har det ju varit massa annat krångel istället liksom.

Vill först bara skriva :love::love: efter att ha läst om ditt RUL.

Ja stor eller liten mage spelar ingen roll. Träffade tex en gammal jobbkompis igår med rätt liten mage, och det visade sig att bebisen är för liten och de får gå på extra kontroller. Jag får extra kontroller då brorsorna varit stora så jag tänker att man har sin unika resa :heart

Vad härligt att höra att RUL va bra @Sleepan :bump:

Kl.
Ang det där med vikt, jag ska erkänna att jag nojar en hel del. När jag blev gravid med dottern vägde jag ca 63 kg och va i väldigt bra form. På förlossningen vägde jag 79,9 kg och va glad att jag inte passerade 80 vilket va ett ”mål”.
Nu vägde jag 77 vid inskrivningen :crazy:
Men försöker att tänka att det är tillfälligt och att jag ist för att noja över vikt kan va glad att jag redan hade några extrakilon från början så vad gör det om jag äter glass varje dag och ”unnar” mig några kilo mer än med dottern.
Det ser dessutom ut som jag svalt en badboll redan nu i vecka 16 så kan njuta mer av gravidmage nu än förra gången vilket ger mig positiv energi.

Nu släpper Västra Götaland på restriktionerna så att ens partner får stanna på BB! 🥰

Vill du länka? För jag hittar inte det.
Vore ju toppen om min man får stanna iaf första natten och sköta bebisen istället för att ringa på personalen :D

Hittade en artikel om det, och det lindrar verkligen min stress för kejsarsnittet!

Jag får aldrig gå upp första dan och har hittils i alla 3 fallen kräkts konstant till morgonen därpå. Så jag har inte kunnat hålla barnen alls första dygnet. Så med tredje barnet fick inte pappan stanna pga platsbrist, och jag fick plinga konstant på personalen. Såg att man tidigare kunde få igenom särskilda skäl så jag ska faktiskt lyfta det med min bm om vi kan få igenom det utifrån min historik :)

Nu släpper Västra Götaland på restriktionerna så att ens partner får stanna på BB! 🥰

Dags att köpa en trisslott? Rul och detta på samma dag :D

Men var skönt för er! Här har partners fått stanna hela tiden så har inte behövt fundera på det, men förstår verkligen att det varit en stress. Och än värre med första barnet!

Dags att köpa en trisslott? Rul och detta på samma dag :D

Men var skönt för er! Här har partners fått stanna hela tiden så har inte behövt fundera på det, men förstår verkligen att det varit en stress. Och än värre med första barnet!

Ja, fina nyheter. 😊Dock en mormor på dödsbädden så det tar bort den mesta glädjen idag 💔❤️
Så glad att jag hann berätta för henne att hon skulle bli gamlamormor igen ❤️

Ja, fina nyheter. 😊Dock en mormor på dödsbädden så det tar bort den mesta glädjen idag 💔❤️
Så glad att jag hann berätta för henne att hon skulle bli gamlamormor igen ❤️

Men åh! 💔 Ja det förstår jag verkligen att det tar bort glädjen :( Hoppas att hon (eftersom att det är en mormor) fick leva ett långt liv :)

Och vad skönt att du hann berätta för henne! Min egen mormor dog inte alls långt innan vår son föddes. Nu var hon sjuk länge så det var aldrig "nära" egentligen men det är verkligen en sorg hos mig att hon inte fick uppleva nästa generation (vårt första var första barnbarnsbarnet). Vår dotter är sen döpt efter mormors mamma och jag önskar verkligen att hon hade fått reda på det. Hon hade blivit så glad :heart

Men åh! 💔 Ja det förstår jag verkligen att det tar bort glädjen :( Hoppas att hon (eftersom att det är en mormor) fick leva ett långt liv :)

Och vad skönt att du hann berätta för henne! Min egen mormor dog inte alls långt innan vår son föddes. Nu var hon sjuk länge så det var aldrig "nära" egentligen men det är verkligen en sorg hos mig att hon inte fick uppleva nästa generation (vårt första var första barnbarnsbarnet). Vår dotter är sen döpt efter mormors mamma och jag önskar verkligen att hon hade fått reda på det. Hon hade blivit så glad :heart

Det har hon verkligen. Ett långt fint liv, med en enorm familj. Vi är 17 barnbarn och tror min unge blir typ femtonde barnbarnsbarnet ❤️
Hon var pigg hela vägen tills hon fick en stroke förra veckan.

Åh, så fint att din dotter fick din mormors mors namn! 🥰 Så sorgligt när ens nära blir gamla. ❤️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 114
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
996
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
12 765
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 688
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka