Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte nog med att jag fortfarande är supertrött av att vara gravid, jag har nu åkt på värsta förkylningen med. Fyfan, det var längesen jag var förkyld och jag hade glömt hur pissigt det är. Rekommenderas ej! :laugh:

Mår ganska hyfsat efter igår. Som jag längtat efter att få må bra :D Har ont i fötterna, som är ganska svullna idag men samtidigt om ni varit på Borås Djurpark så vet ni att man får gå ganska mycket för att ta sig runt.

Så jag kommer skicka min man att kolla på en Emmaljunga City Cross sen. Världens bästa vagn när man bor på landet om du frågar mig. Vi skänkte bort våran gamla på FB men vi är eniga om att vi ska ha en sån vagn. Har redan en Brio go Next, som endast köptes som tillfälligt vagn i början för att den kan ha babyskydd. Så har vi tur så blir det två vagnar för 1600 kr, helt okej :up:

Jag är inte så trött men det är tack vare flexibelt jobb så jag oftast kan ta sovmorgon, så jag sover helt klart mer än vanligt.
Gick in i vecka 18 i går, mår oförskämt bra nu, lite dålig i magen av och till, annars inget. Är dock tacksam att jag inte blivit förstoppad som i min första graviditet :crazy: Var ju helt fruktansvärt.
Har något sämre aptit än vanligt, var samma med min förra graviditet, gått ned ett par kg tom men hade några kg att ta av så är väl ingen fara men försöker tänka på att äta väldigt varierat så bebi får vad den behöver ändå :heart

Blev en Emmaljunga City Cross. Jag är svag för låga priser, och förvaring går alltid att ordna. Tills jag kom på att vi ska ju ha in poolen i höst också, så det finns nog inte plats till vagnarna inomhus i förrådsrummet :rofl: Bra gjort Bexzor :angel:

Går in i vecka 23 idag och magen har varit så sjukt spänd heeela dagen. Typ som när man ätit 3 portioner för mycket och magen känns som den kommer spricka. :crazy:

kanske är en tillväxtperiod? Jobbigt dock då det verkligen drar i den när jag står upp, bäst jag vilar extra mycket :D

Går in i vecka 23 idag och magen har varit så sjukt spänd heeela dagen. Typ som när man ätit 3 portioner för mycket och magen känns som den kommer spricka. :crazy:

kanske är en tillväxtperiod? Jobbigt dock då det verkligen drar i den när jag står upp, bäst jag vilar extra mycket :D

haha såklart bäst :D

Att gå in i vecka 23 är ju nästan den största milstolpen! :)

Vecka 22 för mig idag :) Känns som att det går ganska snabbt just nu. Ska covid-vaccinera mig imorgon, känns bra att få det gjort så snabbt som möjligt även om allt blir med lite extra spänning pga graviditeten.

Vecka 22 för mig idag :) Känns som att det går ganska snabbt just nu. Ska covid-vaccinera mig imorgon, känns bra att få det gjort så snabbt som möjligt även om allt blir med lite extra spänning pga graviditeten.

22 för mig igår! 😁
Gott med vaccination! Jag ska äntligen träffa min barnmorska idag - 2,5 månad sen sist så det blir bra. Ska diskutera det här med vaccination, men landat i att jag vill ta den nu. Tycker det är en självklarhet att vaccinera mig, men just graviditeten och att de inte rekommenderade det först får mig att tänka en gång till bara.

Äntligen barnmorskebesök idag. Skulle egentligen träffa henne först i augusti, och har tid hos en kollega till henne när jag är i v.25 pga semestertider.

Vi bestämde dock att vi tar en avstämning idag efter allt som varit, så det känns bra tycker jag. 👍
Gillar henne verkligen, så blir bra att komma dit en sväng.

22 för mig igår! 😁
Gott med vaccination! Jag ska äntligen träffa min barnmorska idag - 2,5 månad sen sist så det blir bra. Ska diskutera det här med vaccination, men landat i att jag vill ta den nu. Tycker det är en självklarhet att vaccinera mig, men just graviditeten och att de inte rekommenderade det först får mig att tänka en gång till bara.
Ja, jag håller med. Jag tycker att vaccin är superbra men som med allt med graviditet blir man (jag) mer fundersam. Men enligt allt logiskt tänkande ska jag ta det :up:
Äntligen barnmorskebesök idag. Skulle egentligen träffa henne först i augusti, och har tid hos en kollega till henne när jag är i v.25 pga semestertider.

Vi bestämde dock att vi tar en avstämning idag efter allt som varit, så det känns bra tycker jag. 👍
Gillar henne verkligen, så blir bra att komma dit en sväng.
Skönt att träffa BM! Jag träffade min förra veckan, skönt att bara få stämma av lite.

Jag gick in i v. 23 i lördags och känner likadant. Känner mig mätt hela tiden och har ingen matlust (dock tycker jag att det är väldigt gott när jag väl äter :D) och känner mig liksom supergravid! Vilket jag inte direkt gjort hittills, men nu syns det definitivt att det är en bebismage i alla fall.

Dessutom smärtar det av och till långt ner till höger i magen, det känns ungefär som riktigt störig ägglossning, så jag antar att det växer så det knakar därinne. Lilla hon därinne är aktiv och pigg tycks det mig, det känns ingenting på utsidan ännu men jag känner henne flaxa runt (och steppa på min urinblåsa) många gånger om dagen <3

Här är bebis superaktiv och snurrar runt :love: Undrar om hon kommer vara lika aktiv som 5 åringen, då lär jag bli helt slut :nailbiting::rofl:

Vabbar för andra dagen då 7 åringen kräktes igår (mest troligt värmeslag), och 5 åringen ropade förut att han satt fast. Jodå, han hade gått in i vårt förvaringsrum och fällt ner en massa hyllor/brädor så han inte kom ut. Nackdelen, dörröppningen blev för smal så jag inte kom in eftersom magen är i vägen. Fick lite smått panik där ett tag när mannen säger i telefonsamtalet att han jobbar 2 mil bort medan sonen skriker av panik. Som tur är så är sonen rätt stark så han lyckades häva upp en bräda så jag kunde fälla upp hyllan genom den smala dörröppningen. En helt vanlig dag med en stycke aktiv 5 åring, som för övrig även fick det som omdöme från förskolan: "han är alltid på språng, och är inte jätteförtjust när vi har olika projekt då han måste sitta still". Jo tack jag vet :cautious:

Senast ändrad av en moderator:
Idag var första dagen jag verkligen kände av ”magen” under dagen. Det känns lite annorlunda och uppenbart jobbigare att gå i uppförsbackar. Men lyckades ändå jogga 4 km idag så alltför illa är det ju inte :p (magen/livmodern känns av då med men inte så att det gör ont eller hindrar på något sätt) Men känns som att jag börjar komma närmare punkten när jag kommer få trappa ner på sånt.

Jag börjar bli less på att vara gravid, och har tio veckor kvar 🙃
Magen har fått sina första bristningar, jag känner mig tung, är trött, och sonen är inne i en hemsk period där han vrålar så fort det är minsta motgång eller han inte får som han vill.

Skulle egentligen gått på semester för en vecka sen men får hänga kvar och jobba lite till för att inte sätta min vikarie helt i skiten.

Något positivt är att Skåne öppnade upp för vaccinering av min åldersgrupp igår och efter en hel del surfande lyckades jag knipa en tid redan i mitten av nästa vecka, vilket innebär att jag kommer vara färdig med båda doserna tre veckor innan lillasyster kommer.
Om nu inte bebis vill annorlunda..

Jag börjar bli less på att vara gravid, och har tio veckor kvar 🙃
Magen har fått sina första bristningar, jag känner mig tung, är trött, och sonen är inne i en hemsk period där han vrålar så fort det är minsta motgång eller han inte får som han vill.

Samma här, jag är riktigt less på att vara gravid och har minst 13 veckor kvar.
Har ont nästan dagligen, svullen, trött och ett illamående som kommer och går. Men jag försöker tränga bort att jag har mina krämpor, och försöker hitta på saker för att slippa tänka på hur lång tid jag har kvar. Idag åkte vi och plockade jordgubbar, samt imorgon ska vi till High Chaparall då det är vår midsommartraditon. Fördelen med att vänta fjärde barnet är att jag har tre barn i olika åldrar varav en som övningskör så de håller mig sysselsatt :up:

Idag träffade jag min nya barnmorska för första gången och hon var underbar! Så glad att det var just henne jag fick. Vi bokade lite nya tider, skönt att ha över sommaren, pratade lite och lyssnade på hjärta och tog HB och socker och sånt och allt var finfint.

Så lättad över att det blev så bra med denna nya, har nog gått och spänt mig inför det mötet som sjutton för blev så trött nu ikväll att jag bara rasade i säng nu. Har iofs haft mycket annat denna vecka också, svinmycket på jobbet och besiktning av lägenhet och grejer, så det blev väl krasch nu då 😅

Glad midsommar 🍓🌸
Hör firas den på jobbet fram tills 13.30 sen ska jag hem och äta massa mat med mamma, dotter och partner.
Vi köpte en kanin förra helgen så haft fullt upp att gulla med honom och fnittra över hans mod, han är en riktig tiggare och sätter sina små söta framtassar mot ens ben såfort man öppnar kylskåpet.
Kattstackaren har blivit bortjagad från köket och har nog ingen katt-värdighet kvar så känns lite som att vi har en övermodig bebis hemma, bra förberedelse :cool:

Ska ni fira midsommar? Hur?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 113
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
996
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
12 755
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 688
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Hönstråden II
  • Gps-halsband