Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men vad bra! Hoppas de ändrar där jag ska göra RUL också. De har till den 20:e på sig :D

(Fast inser sen att maken kanske får stanna hemma och ta hand om de andra barnen ändå, barnvakter tenderar att vara på semester mitt i juli :p )
Jag såg det i går på deras hemsida, tur att jag kollade annars hade jag åkt själv :meh: Han hade varit med på FaceTime från jobbet såfall, men nu kan han åka ifrån jobbet och vara med istället.

Jag känner just nu att det är lite jobbigt när folk frågar typ ”hur går det med magen”, ”har du börjat känna några sparkar än?” Jag svarar men ganska kort liksom, det känns lite privat. Inte så att jag tar illa upp, de som frågar är ju glada och nyfikna bara. Men det har väl att göra med att jag inte trivs med att få så mycket uppmärksamhet för min kropp, för det är ju så det blir. Bebisens bostad, liksom :p

Det beror väl lite på varför TUL görs också? När jag var gravid med andra barnet gjorde jag TUL en gång, precis i slutet i vecka 39. Kurvan hade inte planat ut som den skulle på slutet så de ville kolla hur stor bebisen var.

Finns flera orsaker till TUL, men det görs med fokus på bebisen vilket även skedde i ert fall. Som det ser ut så ska jag också göra endast ett TUL för att få en viktuppskattning på bebisen, även om både jag och min bm sett att det görs en viktkurva.

Mitt svar rörde dock specifikt @Eloises TUL då hon vill följa bebisens kurva :)

Senast ändrad av en moderator:
Jag känner just nu att det är lite jobbigt när folk frågar typ ”hur går det med magen”, ”har du börjat känna några sparkar än?” Jag svarar men ganska kort liksom, det känns lite privat. Inte så att jag tar illa upp, de som frågar är ju glada och nyfikna bara. Men det har väl att göra med att jag inte trivs med att få så mycket uppmärksamhet för min kropp, för det är ju så det blir. Bebisens bostad, liksom :p

Känner precis samma. Blir oväntat irriterad faktiskt....

Jag känner precis samma! Har gjorts alla graviditeterna och kanske därför jag dragit ut på att berätta, framför allt på jobbet, så längre som möjligt. Ogillar uppmärksamheten helt enkelt och känner mig inte bekväm. Om någon skulle säga ”vilken fin mage du har” (som är en uppenbar komplimang med bara goda avsikter) så är det jag tänker på att personen har gått och bedömt min mage vilket för mig ruskigt obekvämt. Även om jag egentligen fattar att det inte är så.

Min moster var på besök idag och hade med sig massor av saker. Bland annat kläder till lillasyster samt en bilbarnstol till nästa år. Är så glad att vi fått en fin relation de senaste åren, speciellt då jag inte har kontakt med mina biologiska föräldrar :heart

Jag är så trött och har ont efter att ha haft besök sedan kl 11 imorse av ena sonens bästis och min moster. Måste bli bättre på att vila kroppen, för det är stor risk att jag har ont större delen av morgondagen.

Känner precis samma. Blir oväntat irriterad faktiskt....

Jag känner precis samma! Har gjorts alla graviditeterna och kanske därför jag dragit ut på att berätta, framför allt på jobbet, så längre som möjligt. Ogillar uppmärksamheten helt enkelt och känner mig inte bekväm. Om någon skulle säga ”vilken fin mage du har” (som är en uppenbar komplimang med bara goda avsikter) så är det jag tänker på att personen har gått och bedömt min mage vilket för mig ruskigt obekvämt. Även om jag egentligen fattar att det inte är så.
Ja obekvämt är rätt ord. Men det är nog svårt att komma ifrån, folk försöker ju bara vara snälla och intresserade. Sen kommer det klumpiga kommentarer ändå, typ ”oj vad stor du börjar bli, eller alltså...”

Ja obekvämt är rätt ord. Men det är nog svårt att komma ifrån, folk försöker ju bara vara snälla och intresserade. Sen kommer det klumpiga kommentarer ändå, typ ”oj vad stor du börjar bli, eller alltså...”

Det är ju ännu mer obekvämt, när folk är klumpiga. 💩

Jag är förvånad över att jag ens reagerar liksom, men jag har insett att jag inte är särskilt bekväm med att kroppen förändras. Så när folk då ska kommentera (och ta på 🙈) magen så är jag inte helt nöjd...
Min vän som tog på mig för några veckor sen utropade glatt något om magen idag med och då sa jag först att jag faktiskt inte gillar när folk tar på magen (knappt hänt, men ändå) och då sa hon att hon visste det 😅
Sa att det var okej så länge hon frågade innan först dock, så det gör hon nog i fortsättningen....

Det är ju ännu mer obekvämt, när folk är klumpiga. 💩

Jag är förvånad över att jag ens reagerar liksom, men jag har insett att jag inte är särskilt bekväm med att kroppen förändras. Så när folk då ska kommentera (och ta på 🙈) magen så är jag inte helt nöjd...
Min vän som tog på mig för några veckor sen utropade glatt något om magen idag med och då sa jag först att jag faktiskt inte gillar när folk tar på magen (knappt hänt, men ändå) och då sa hon att hon visste det 😅
Sa att det var okej så länge hon frågade innan först dock, så det gör hon nog i fortsättningen....
Det där med att ta på magen är ju ett jäkla ofog alltså! Så märkligt beteende.

Imorgon är det dags för RUL (igen) nu på SÖS och utan sambon, va ju bara näsan som hon inte lyckades kolla på senaste UL men ska ändå bli skönt att ta en extra titt och dessutom se om hon växt något de senaste dagarna.
Önskar bara att tiden för UL inte va 08.30, jag är så förbaskat morgontrött och hade sett fram emot sovmorgon tills jag kom på att tiden va enligt mig allt för tidigt :angel:

Imorgon är det dags för RUL (igen) nu på SÖS och utan sambon, va ju bara näsan som hon inte lyckades kolla på senaste UL men ska ändå bli skönt att ta en extra titt och dessutom se om hon växt något de senaste dagarna.
Önskar bara att tiden för UL inte va 08.30, jag är så förbaskat morgontrött och hade sett fram emot sovmorgon tills jag kom på att tiden va enligt mig allt för tidigt :angel:
Haha, nu har ju jag en bebis. Men vi fick tid 10.45 på BVC och försökte byta till en senare tid. 10.45 stör ju våran skönhetssömn :o

Det här med kläder under graviditeten alltså 🤷‍♀️

Någon av er som har bra gravidshorts att tipsa om? Läser recensioner och blir alltid att jag skippar beställa...

Det här med kläder under graviditeten alltså 🤷‍♀️

Någon av er som har bra gravidshorts att tipsa om? Läser recensioner och blir alltid att jag skippar beställa...
JA herregud inte lätt att känna sig fin! I alla fall inte nu när det är så fruktansvärt varmt. Jag lever typ i cykelbyxor och linne just nu, eller ja alltså egentligen är det nån slags underbyxor man ska ha under klänningar men jag har dem som shorts 😂

mvh fashionista

Just shorts verkar superknepigt att hitta hyfsat snygga och bekväma. Jag letar också och skriver här om jag hittar några bra!

va på RUL idag, pinsamt nog va jag nån minut sen men dom ropade in mig 10 min senare och meddelade att det va en annan barnmorska än planerat, inga problem tänkte jag…. Tills jag märker att hon måste käkat en huggorm till frukost och va så himla ”nu får vi detta överstökat”, hon till och med muttrade surt över att bebisen inte låg stilla utan sa typ ”ja jag får ju jaga henne” med sur röst :(
Så det där ultraljudet hade jag hellre bytt mot en sovmorgon om jag ska va ärlig.
Och samtidigt så tacksam att vi fick göra ett UL redan i torsdags där sambon va med för där va det kul och mysigt utan stress.
Bebbot är iaf fortsatt frisk och kry men jag blev flyttad till 4/12 så tillhör ju vintertråden nu :cautious:
Dock vet jag att det är feldaterat då det är snudd på omöjligt pga mens/ÄL/sex osv samt med en pyttebebis i bagaget misstänker jag liksom min BM på MVC att även denna kommer va liten så jag kommer precis som planerat lobba för igångsättning i slutet av november när jag träffar läkaren i augusti vilket BM på MVC stöttat till fullo.
Så jag vägrar helt enkelt lämna tråden :D:o

Just shorts verkar superknepigt att hitta hyfsat snygga och bekväma. Jag letar också och skriver här om jag hittar några bra!

va på RUL idag, pinsamt nog va jag nån minut sen men dom ropade in mig 10 min senare och meddelade att det va en annan barnmorska än planerat, inga problem tänkte jag…. Tills jag märker att hon måste käkat en huggorm till frukost och va så himla ”nu får vi detta överstökat”, hon till och med muttrade surt över att bebisen inte låg stilla utan sa typ ”ja jag får ju jaga henne” med sur röst :(
Så det där ultraljudet hade jag hellre bytt mot en sovmorgon om jag ska va ärlig.
Och samtidigt så tacksam att vi fick göra ett UL redan i torsdags där sambon va med för där va det kul och mysigt utan stress.
Bebbot är iaf fortsatt frisk och kry men jag blev flyttad till 4/12 så tillhör ju vintertråden nu :cautious:
Dock vet jag att det är feldaterat då det är snudd på omöjligt pga mens/ÄL/sex osv samt med en pyttebebis i bagaget misstänker jag liksom min BM på MVC att även denna kommer va liten så jag kommer precis som planerat lobba för igångsättning i slutet av november när jag träffar läkaren i augusti vilket BM på MVC stöttat till fullo.
Så jag vägrar helt enkelt lämna tråden :D:o
Klart du ska vara kvar i tråden :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 112
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
993
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
12 657
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 687
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V