Tror det är tredje säsongen jag kör en skogsgrön quiltad jacka från Barbour. Dock är det för varmt för den ännu, så nu rockar jag en enkel plommonlila regnjacka.Vad ska ni ha för jacka i höst?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror det är tredje säsongen jag kör en skogsgrön quiltad jacka från Barbour. Dock är det för varmt för den ännu, så nu rockar jag en enkel plommonlila regnjacka.Vad ska ni ha för jacka i höst?
Vad ska ni ha för jacka i höst?
Därav mitt behov av höstmys - jag känner att jag behöver något som hjälper mig att fokusera på de positiva bitarna den här kommande säsongen.
Min förhoppning är att den här tråden ska kunna hjälpa lite, ett mysigt hörn att hänga i liksom!![]()
![]()
Min häst försöker få stanna när jag sitter på för att äta äpplen från träden i trädgårdar som vi passerar.Bra tänkt! Jag återkommer med bilder från en myskväll med katterna i växthuset under stjärnorna, med knäckig äppelpaj och något extra gott te. Eller en fin ridtur bland höstlövens färger en ledig dag.
Hade en av mina hästar kunnat skriva så hade han sagt att hösten är den absolut bästa årstiden som finns, för då har insekterna försvunnit OCH så finns det mycket mogna äpplen. Och då går vi ut på kvällspromenader i mörkret och letar upp fallfrukt på våra favoritställen. Bästa myset som finns enligt Dominus. Vårvintern tycker han också är ganska kul för då går vi och letar efter det första spirande gräset i vägkanterna, men inget slår känslan av att hitta flera ljuvliga äpplen. Jag gillar också äpplen, men kanske inte riktigt så extremt som hanMen det ingår i myset för mig med att få se och dela hans stora glädje, en fin hösttradition.
![]()
Vad ska ni ha för jacka i höst?
Hösten är här!
Somliga jublar och somliga deppar över att sommaren är över. Andra (undertecknad inkluderad) är tudelade. Personligen älskar jag vackra höstdagar med sol, färger och klar luft men hade gärna sluppit regn och lera... Oavsett vilket, så är det den 1 September idag och temperaturen har sjunkit under de senaste veckorna.
Vi brukar ju ha en jultråd, och jag tänker mig en höstmys-tråd. Tänk stickad tröja, ljus, en mugg varm dryck och fina färger. Det doftar av pumpkin spice och varm choklad, kanske en nybakad kanelbulle. Kryp in under filten tillsammans med din fyrbenta vän. Vi visar upp inredningsdetaljer och delar vårt mys. Här fixar vi en mysigare höst!