Höstmys-tråden 2026

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Liten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 80
  • Visningar Visningar 2 371

Bukefalos 30 år!

1000006517.webp

Bonusbild på gölliga "nötter" från morgonens promenad - världen byter färger här nu.

Det finns fortfarande inte konserver med typ pumpapuré att köpa i Sverige va? Kommer aldrig I mitt liv göra egen men hade gärna köpt och testat att bakar/lagat mat med.

Bytt de sista vissna blommorna till nya på balkongen i helgen och bakat första omgången julbröd 😍 Också bokat in årets besök till en pumpaodling första helgen i oktober! 🎃 Har redan några pumpor från stallets odling men vill ha fler lite I mindre storlekar och framförallt gå runt och titta 🤩 Borde lära mig att ta bilder på balkongen innan solen kommer dit för färgerna är så bleka mot irl, men ni får föreställa er. Köpte ljung i den starkt mörka vinröda färgen i år och blev supernöjd! Ibland föredrar jag den ljusare lila, kanske om dessa inte överlever hela hösten det får bli dem till vintern.

1000045719.webp

Jag tänkte mysa med en stor kopp te ikväll. Men insåg att min stora kopp gick sönder i vintras. Blev en mindre kopp te iaf, men nu blir en del i höstmyset att leta reda på en ny stor kopp. Vill ha minst fyra dl och nåt mysigt motiv.

Jag har fyndat sådana XL-muggar från indiska billigt på tradera och loppis. Stora på riktigt och finns många olika motiv och mönster :)

Ett tips från mig till er som kanske är lite mer tveksamma till mörkret (det är jag också) är att om ni har semester kvar, så är det guld att ta ut lite dagar i samband med helger under hösten. Jag jobbar statligt, så jag har ganska mycket semesterdagar, plus massa sparat sen jag var visstidsanställd, så de senaste åren har jag tagit fredagar från och med oktober och i stort sett året ut. Det är guld när man har häst eller bara vill andas i dagsljus.

Uppskattas också av chefen eftersom det inte blir ett lika stort bräck som om jag skulle vara borta två veckor i streck, plus att jag inte slåss med småbarnsföräldrarna om skolloven.

Verkligen jättesöt! Men jag har en liknande (med några andra Lena Furberg-hästar på så det är min julmugg. Men just den där stooora tekoppen när man är hurven och behöver värmas inifrån, den måste helt klart införskaffas. Använder en mindre blå nu och det räcker inte. ;)

Finns mulle temugg men du kanske vill ha mer passande motiv för årstiden :)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka