Bukefalos 28 år!

Hotellrekommendation Köpenhamn

Lovisaleonora

Trådstartare
Som boende i Malmötrakten har jag sällan anledning att bo över i Köpenhamn, men nu verkar det äntligen vankas hotellnatt.

Har ni några rekommendationer på bra hotell i den danska huvudstaden? Själv bodde jag på SAS mittemot Tivoli för ungefär 500 år sedan - men något roligare kanske det finns....
 
Som boende i Malmötrakten har jag sällan anledning att bo över i Köpenhamn, men nu verkar det äntligen vankas hotellnatt.

Har ni några rekommendationer på bra hotell i den danska huvudstaden? Själv bodde jag på SAS mittemot Tivoli för ungefär 500 år sedan - men något roligare kanske det finns....

Hotel absalom:D
Det är oväntat trevligt trots läget.
 
Jag kom hem från Köpenhamn i torsdags och har bott på Copenhagen Strand. Ligger vid Nyhavn, så jättebra läge! Jag och Sambon gick överallt och det kändes aldrig speciellt långt att gå någonstans (vi strosade dock mest runt, shoppade och hängde på uteserveringar). Sköna sängar, trevlig personal, fina rum. Det enda vi egentligen saknade var att kunna göra te/snabbkaffe på rummet men det fanns bar (som jag tror var öppen dygnet runt) där man kunde köpa kaffe om man ville. Frukostbuffé gick att köpa till, vi testade dock aldrig den.
 
Jag har bott på Kong Frederik - centralt och trevligt tyckte jag. Jag var i Kph i jobbet och hade ett pyttelitet enkelrum, trångt men mysigt.
 
Radisson Blu Scandinavia är prisvärt, snyggt och fräscht, om än inte särskilt charmigt, men jag gillar utsikten. Metrostation precis utanför så det är smidigt, och kör du dit finns parkering.
Phoenix Copenhagen är inte lika "affärsmässigt" (beroende på toleransnivå för marmor och förgyllningar + malplacerad fontän kan det nog beskrivas som Elegant eller Vräkigt ;) ), har en trevlig terrass och ffa ligger så centralt det bara går att komma, vilket innebär att brunch på Restaurant Ofelia på Skuespilhuset är några minuter bort :up::d
 
Kong Fredrik, Square, Absalon står på listan över möjliga hotell just nu.

Radisson Blue har jag bott på tidigare, och har dåliga minnen från (dock inte själva hotellet), så det blir bortsållat av personliga skäl. Phoenix kan vara intressant att titta på!
 
Vi bodde på Babette Guldsmeden i maj. Väldigt trevligt hotell med bra läge nära Kastellet. Ganska dyra rum men det tyckte jag var värt priset. Frukost rekommenderas inte där, för dyrt och inte tillräckligt bra innehåll.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 927
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 873
Senast: Gunnar
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 311
Senast: Elendil
·
  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
895
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp