Hövåg från Hööks

via

Trådstartare
Hööks säljer en billig hövåg (39 kr). Är det någon som har en sådan och vet hur pålitlig den är?

Sv: Hövåg från Hööks

Om du inte väger jättetunga kassar på den så håller den ett tag. Men väger du tungt så töjer sig fjädern. Min visade fel på ca 0.5-1 kg ca på 5kg har jag för mig. Kör nu på en stor ''ko-våg'' tycker den funkar bäst. En sådan våg du menar går ju inte kallibrera.

Men hööksvågen är nog bättre än inget. Den kan man ju byta med jämna mellanrum. Men den är som sagt inte så jätteprecis.

Har en sådan som verkar stämma men jag gillar inte den typen av våg då jag tycker den är svår att avläsa, i alla fall i min halvskumma loge.

Börjes har en digitalvåg som kostar ca 140 kr, och som faktiskt är riktigt bra! Den väger väldigt exakt och är lätt att läsa av.

Liknande trådar

Utrustning Ni som har lite större storlekar på ridbyxor vart köper ni dem? Jag har kikat på hööks hemsida men hittade inte många ridbyxor där som...
Svar
7
· Visningar
543
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 264
Senast: Silje
·
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
533
Utrustning Dessa säljs på Hööks. Är det någon som vet om dubbarna är i metall eller om de är gjutna i sulas gummi?
Svar
2
· Visningar
247
Senast: Nebraska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Förslag på passande matskål?
  • Akvarietråden V
  • Torrfoderdjungeln..