• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Bamses husse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 6 339
B

Bamses husse

Finns det någon bra exakt hövåg på marknaden? :bump:

Är det någon mer än jag som tycker det svårt att få ett exakt resultat samt att kunna läsa av skalan, ofta är det lite halvdunkelt i stallet.Blir inte metallvågens skalan rostig så blir plastvågens skala repig och otydlig eller så blänker den i det lilla ljuset som finns :confused: ...........

Kanske inte ett världsproblem men lite irriterande är det allt (ett ilandsproblem i hästvärlden).........

Sv: Hövåg!?

Köp en sådan riktig som bönderna har och köp inte "större" än du behöver.
Om du bara ska väga upp mindre portioner hö så köp en som går från 0-25 kilo och inte den som är 0-50 tex. för då blir det svårare att läsa av exakt.
Men dom kostar.....4-500 och uppåt men dom håller resten av ditt liv.

Hittade en på www.nordpost.se artnr.1921 och det är en kopia för 195 kronor!!!!!
Men du kan ju titta på granngården först, inte för att dom är billigare men då får du se hur dom ser ut.

vi har en ganska stor våg med vit bakgrund o svarta siffros o så typ en röd pil eller nåt, den är faktiskt jätteenkel o se på. Är säkert köpt på Lantmännen eller nåt.

Mmm.....man ser ju på hektot utan vidare!!!!!

Bamses husse skrev:
Finns det någon bra exakt hövåg på marknaden? :bump:

Är det någon mer än jag som tycker det svårt att få ett exakt resultat samt att kunna läsa av skalan, ofta är det lite halvdunkelt i stallet.Blir inte metallvågens skalan rostig så blir plastvågens skala repig och otydlig eller så blänker den i det lilla ljuset som finns :confused: ...........

Kanske inte ett världsproblem men lite irriterande är det allt (ett ilandsproblem i hästvärlden).........

Jag skulle vilja ha en sån våg som typ Viktväktarna använder...hehe...så man kan ställa höpåsen på å fylla på tills det är lagom. Är trött på att kroka på en proppfull IKEA-kasse på en liten fepplig krok gång på gång! Å sen hade det ju varit käckt med stora självlysande siffror, så det var lätt att se UTAN glasögon och ficklampa... ;) :D

Vi köpte en från Nordpost för några år sen. Skala från 0-10 kg och väldigt lättavläst. Stor krok att hänga påsarna i och fungerar utmärkt :) Fast den kostade runt 500 spänn ...

I förra stallet hade vi en sån där våg med platta man ställer hö kassen på och sedan digitala siffror. den var jättebra, men gick tyvärr sönder.

shampiz skrev:
I förra stallet hade vi en sån där våg med platta man ställer hö kassen på och sedan digitala siffror. den var jättebra, men gick tyvärr sönder.

Precis en sådan jag skulle vilja ha, var finns sådana att få tag på till vettigt pris är frågan..?? :)

Är vågen batteridriven och förvaras kallt lär det dock gå ett och annat batteri ...

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 650
Senast: Sol
·
Hästvård Hej, *Långt inlägg* Har placerat mig själv i en högst olycklig och oförnuftig position.. Har blivit hals över huvud förälskad i en... 2 3
Svar
45
· Visningar
4 958
Senast: Silvery
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara... 2 3
Svar
52
· Visningar
15 058
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra... 2 3
Svar
54
· Visningar
11 344
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hjälp
  • Vab eller inte
  • Vad gör vi? Del CCXII

Hund, Katt, Andra Djur