Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, särskilt första bilden tyckte jag var ganska tydlig.
Tycker att det är jättekonstigt att man "måste" odla upp en hov som man inte skulle ha på hästen om den inte skulle visas. Känns galet.
Ok om man måste fuska för att få en dålig hov att se bra ut(eller inte ok, men ni vet vad jag menar) men att en helt vanlig kanonfin hingsthov ska behövas odlas?! Why??
Så, när hästen rids och tränas inför visning, så kan den ju inte få en skofri period när den ska ha ett par månaders vila, för då sliter han ju ner det uppodlade..
Och detta accepteras bara av alla hästägare och tränare?
Tycker att det är jättekonstigt att man "måste" odla upp en hov som man inte skulle ha på hästen om den inte skulle visas. Känns galet.
Ok om man måste fuska för att få en dålig hov att se bra ut(eller inte ok, men ni vet vad jag menar) men att en helt vanlig kanonfin hingsthov ska behövas odlas?! Why??
Och detta accepteras bara av alla hästägare och tränare?
Listi var ju inte för tjock i a f.
Jag har inga närbilder på hovar på avelsvisning men här är några exteriörbilder.
![]()
![]()
![]()
![]()
Vad beror detta på???
Vad i bilderna får dej att tycka att det är vanvård och kan anmälas?En allmän fråga.
Varför är dom så omusklade och på gränsen till undernärda??
I många trådar som handlar om anmälningar så skulle samtliga av dessa kunna anmälas för vanvård både vad gäller hull, exteriör och hovvård.
Jovisst är dom slanka om magen - men att anse att hästarna visar tydliga tecken på vanvård och kan elelr ska anmälas är en helt annan sak.Det är nog vinthundsstuket som menas skulle jag tro, dessa bilder talar ju sitt ganska tydliga språk nämligen att hästen eller hästarna har fått väldigt lite grovfoder inför denna visning.![]()