Hovboots/barfotaboots vinter

Bukefalos 30 Är!

Kanske slĂ„r Tiger 😁 RĂ€knade till 8 par som stĂ„r redo, hade lagt undan Cloud sĂ„ 9 jag Ă€ndĂ„ anvĂ€nder vid olika tillfĂ€llen typ. Och dĂ„ har jag inga broddade uppsĂ€ttningar 😅
Skönt att man inte Ă€r ensam att ha mĂ„nga 😂 7 av mina par Ă€r dubbade eller broddade! Men trĂ€nar ju terrĂ€ng med broddade evo sĂ„ de anvĂ€nds Ă„ret runt!

Var ut med ponnyn idag pÄ snövÀglag, hon har Renegade med fyra rejÀla brodd i varje.
PÄmindes om hur lÀtt det Àr att sÀtta pÄ dessa boots bara de Àr rÀtt storlek, och vilket fantastiskt grepp de har.

SÄ nu börjar jag vela, kanske Àr lika bra att köpa nya Renegade till hÀsten ÀndÄ.

Var ut med ponnyn idag pÄ snövÀglag, hon har Renegade med fyra rejÀla brodd i varje.
PÄmindes om hur lÀtt det Àr att sÀtta pÄ dessa boots bara de Àr rÀtt storlek, och vilket fantastiskt grepp de har.

SÄ nu börjar jag vela, kanske Àr lika bra att köpa nya Renegade till hÀsten ÀndÄ.

Renegade Ă€r fantastiska tycker jag. Ingen ÅF i Sverige kvar dock tror jag,?

Vad har ni för sulor i bootsen?
Har flexboots och de Àr lite för mjuka enligt hÀsten och jag testade lÀgga i en röd sula av samma mÀrke. Ett par kostade 279kr och efter tvÄ anvÀndningar sÄ syns det att de inte kommer att hÄlla överdrivet lÀnge trots rundade hovar. Men jag tror det funkade bra.
Har ni nÄgra tips pÄ sulor med bÀttre livslÀngd? Vet att vi klippte till sittunderlÀgg och yogamattor till cavallobootsen, men de hÄller inte heller sÄ lÀnge. Hade ocksÄ nÄgra frÄn Cavallo i stummare gelmaterial, men de var vÀldigt tunna men tÄligare.

Vad ska jag leta efter? Som gÄr att klippa till rÀtt form.

Vad har ni för sulor i bootsen?
Har flexboots och de Àr lite för mjuka enligt hÀsten och jag testade lÀgga i en röd sula av samma mÀrke. Ett par kostade 279kr och efter tvÄ anvÀndningar sÄ syns det att de inte kommer att hÄlla överdrivet lÀnge trots rundade hovar. Men jag tror det funkade bra.
Har ni nÄgra tips pÄ sulor med bÀttre livslÀngd? Vet att vi klippte till sittunderlÀgg och yogamattor till cavallobootsen, men de hÄller inte heller sÄ lÀnge. Hade ocksÄ nÄgra frÄn Cavallo i stummare gelmaterial, men de var vÀldigt tunna men tÄligare.

Vad ska jag leta efter? Som gÄr att klippa till rÀtt form.

Jag gillar ull! Finns bÄde fÀrdiga sulor eller om du har tillgÄng till rÄull sÄ bara stoppa i sÄ blir det en sula kvickt. Flex garanti gÀller dock inte om man har ull! StÄr mer om det pÄ Hovcenters sida. Ull formar sig snabbt sÄ hÀsten fÄr fint fördelat material utifrÄn hoven undersida och det Àr inte problem att ha hovvÄrdande produkter i innan man tar pÄ bootsen.

Jag har scoot boots egna sulor i ibland. De Àr lite hÄrdare i materialet. Finns pÄ hööks sÄ du kan kÀnna pÄ dem om du vill.

Sole Mates (högdensitetsskum), gymmatta frÄn Biltema (trycks ihop efter nÄgra gÄnger men Àr oerhört billigt), Cavallos silikoniga.

KÖpte till slut cavallo trek nĂ€r jag ramlade över begagnade i nyskick till halva nypriset.
Fördel att de var enormt lÀtta att sÀtta pÄ, samt tjock sula och hÀst verkade nöjd. Nackdel var att de var vÀldigt hala, hÀsten gick nÀstan omkull nÀr vi skrittade över frusen jord och benen bara gled isÀr. Ponnyn med Equine Fusion hade inga som helst bekymmer.

Det var lÀskigt, hade inte ens tÀnkt tanken att det kunde bli sÄ halt dÀr. SÄ jag lÀr brodda eller dubba om vi ska ge oss ut i minusgrader.

KÖpte till slut cavallo trek nĂ€r jag ramlade över begagnade i nyskick till halva nypriset.
Fördel att de var enormt lÀtta att sÀtta pÄ, samt tjock sula och hÀst verkade nöjd. Nackdel var att de var vÀldigt hala, hÀsten gick nÀstan omkull nÀr vi skrittade över frusen jord och benen bara gled isÀr. Ponnyn med Equine Fusion hade inga som helst bekymmer.

Det var lÀskigt, hade inte ens tÀnkt tanken att det kunde bli sÄ halt dÀr. SÄ jag lÀr brodda eller dubba om vi ska ge oss ut i minusgrader.
Red ut med mina flex boots idag och de fixade fryst backe bra utan dubb! Tur för de blir ju enormt slitna dubben annars.

KnapplÄn
Ska köpa nya sulor för de var vÀrdelösa originalet. Ska testa ull! Men har lite strÄlröta sÄ ska bli av med det först.

IgÄr kom det fram en nackdel med Renegade i vinterlandskap. Med ponny i galopp i tjock tung snö sÄ kom ena remmen loss, och det var svÄrt att fÄ den att fÀsta igen nÀr kardborren var full med snö/is. Men det kan Àven bero pÄ handhavandefel, för jag behöver spÀnna vajern mer sÄ att det kardborrebandet fÄr mer yta och sitta mer fast.

Annars hade de helt makalöst bra fÀste, Àven pÄ förrÀdisk hal is.
AnvÀnder riktig brodd, tunahaken, 4 i varje boot.

Renegade Ă€r fantastiska tycker jag. Ingen ÅF i Sverige kvar dock tror jag,?

Nej tyvÀrr, sÄ jag behöver köpa utomlands eller begagnade.

Sitter och kollar pÄ deras egna hemsida just nu, men blir sÄ krÄngligt med tull och moms.

Finns svensk ÅF i Stockholmstrakten som börjat importera dessa igen.

SuverÀnt bra grepp i vinterlandskap med tunabrodd x4 i varje!
SlÄr Evo med hÀstlÀngder, och smidigare Àn Cavallo.

HĂ€stnyheter

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

• Att vara en usel hundförare/trĂ€nare
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka