Hovslagare.

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare Nikolina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 45
  • Visningar Visningar 3 981
jag betalar 250 för en verkning, tror han tar 650 för skoning runt om, sama pris vare sig det är ponny eller stor häst :)

Betalar 750:- för helskoning, 250 :- för verkning, & 125 :- för " transport". Har en underbar hovis, som verkat & skott mina hästar i över 12 år. Vi flyttade för två år sedan, åt "helt fel håll", men han följde troget med & kommer & skor hästarna ändå. Har 5 mil enkel resa till oss. Vill absolut inte " tappa" honom. Kommer på avtalad tid, är lugn & trevlig med hästarna, mkt nogrann & lyssnar på mig som kund. Som " andrajobb" jobbar han hos en veterinär som assistent, det känns bra!

betalar nu 850:- skoning runtom hovis håller med skor..

men då min häst är inåttåad funderar ja på att ta han som är DYRAST.. för där är dyrast bäst.. han tar 1450:- då gör han skor från skratch.. fast han är nog inte så sugen att sko mitt monster igen.. :angel:

Har samma hovslagare som du. Har aldrig haft så fina hovar på min häst som nu. Han är guld värd!!!

660kr för runt om skoning
200kr för enbart verkning

Super hovslagare som jag ALDRIG kommer att byta bort. Tyvärr så flyttade vi lite långt bort så han har ingen möjlighet att komma hit längre men jag åker till honom i stället och det fungerar super.

Sv: Hovslagare.

Jag betalar 900:- för en helskoning.Man behöver inte betala nå extra för något tilllägg så som om man skulle behöva plasta hoven (som jag behöver göra ibland) inget extra för en tapp sko el dyl.Han är noggran och snabb och special tillverkar sko till just din häst om det behövs.Han tar ca 1 tim på en skoning

oj varför leta fram en så gammal tråd? den lär ju knappast vara allt för aktuell!

Betalar 400 för verkning o skoning runt om.Står för skor, broddar o snösulor själv. Ingen skillnad mellan ponny o stor häst. Han tar 100 per hov. Tappskor efter skoning 2 första veckorna gratis.

Sv: Re: Hovslagare.

I stockholm hos en av de bästa, enligt mig :cool:, kostar det en halv förmögenhet, 950 ifall man inte ska ha något speciellt. Då ingår verkning, skor och skoningen! Med vanliga järnskor.

950 är ju billigt för att vara i Stockholm...
Det tar min med och han är en av de billigaste att få tag i på den sidan om stan.

Innan har jag betalat både 1100 och 1200 kronor för en vanlig skoning, utan specialskor eller snösulor etc.

Usch för huvudstadens priser:mad:

Jag betlar 600 kr för en helskoning med skor och 100 kr för enbart verkning.

Sv: Re: Hovslagare.

950 är ju billigt för att vara i Stockholm...
Det tar min med och han är en av de billigaste att få tag i på den sidan om stan.

Innan har jag betalat både 1100 och 1200 kronor för en vanlig skoning, utan specialskor eller snösulor etc.

Usch för huvudstadens priser:mad:

Fast det priset skrevs i juni 2004, vi är nu inne i februari 2007 så man antar att priset har ökat sen dess.

Vi betalar 800 för Nordsvensken, skodd runt om. 750 för dressyrhästen. (runtom) Samt 180 för dom som bara skall verkas. Sen tar vår hovslagare lite i reseersättning också.

Min man är hovslagare, så jag får betala i natura;)
Han får betala skor o arbete

Liknande trådar

Hästmänniskan Troligtvis blir det ponnyköp nästa år! Känns superkul men är lite kluven hur vi ska tänka med storlek på ponny. Dottern är född -15 dvs... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 528
Hästmänniskan Jag har börjat drömma om att köpa ny häst efter att jag miste min underbara d-ponny för ett par år sen. Vad jag skulle önska: -lugn och... 2
Svar
29
· Visningar
3 155
Hästmänniskan Hej, jag är 13 år och älskar hästar. Och jag vill Så gärna ha en egen ponny. Men jag vet inte om jag är redo för en egen ponny. Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 262
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 637
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka