Sv: Hovvård - AANHCP
"du har m a o inte tagit till dig ngt av andras erfarenheter- typiskt ungdomar som måste gå sin egen väg- den hårda vägen."
jag har lyssnat på andra hela tiden, och det är då jag ofta råkat i skiten. Jag kan ta råd, men det är inte alltid jag följer dom.
Allt är indivuellt, även hos människor. Dina erfarenheter kanske inte gäller för mig, liksom vice verse.
Jag har erfarenheter av flera olika slag (som säkert både du har liknande av eller inte har alls), men sedan är det upp till personen på andra sidan att bete sig som den vuxna den påstår sig vara, och inte döma ut.
"Men genom att okritiskt gå på OLs svada har du just visat att du inte har kunskapen, oberoende
av hur gammal du är. Det finns tusentals inlägg i de gamla barfotatrådarna, börja med att läsa
igenom dem så får du lite perpektiv."
ÅTERIGEN så har jag inte OKRITISKT gått på det. Bara för att jag sedan tycker det verkar logiskt att vi antagligen gör något fel med våran skötsel av våra hästars hovar då statisk och mina ERFARENHETER samt annat, verkar åt det hållet, betyder inte det att jag inte är kritisk eller har undersökt eller ifrågasatt.
"Men du - glöm inte att vi alla som skriver om detta med ålder och erfarenhet också har varit
i din ålder... Vi vet hur man tänker för att vi har den erfarenheten..."
Snälla nån, alla 20-åringar beter sig inte som 20-åringar, eller alla 20-åringar har inte samma erfarenheter. Människor som faktiskt känner mig, vilket kanppast ni gör, vet att jag har en hel del och komma med som inte är typsikt min ålder.
Min pojkvän är 7 år äldre än mig och jag anses äldre och mer erfaren än honom på flera plan. Sedan är det såklart vissa plan som det inte är så, men NI om några får allt att verka svart eller vitt. NÄr det gäller mig. Som ni inte ens känner. Ni grundar det på att jag tycker något ni inte håller med om. DET är dessutom inte speciellt grått.
"Tror du inte att vi som skriver i denna tråd känner till dessa "alternativ" ?? Det är ju mycket
pågrund av att man faktiskt gör det som man har dom synpunkter som man har. Även om det ofta från
"barfotafrälsta" alltid tolkas på det sätt som du nu gör, "det är tryggast att gå i tro om att
allt man gör och allt som alla tidigare gjort är rätt" Ge folk lite kred. för . Världen består
inte av OL + anhängare och resten en samling idioter utan vett och sans. Tycker tvärt om att det
är de sk. "nytänkarna" som utan som jag ser det ha torrt på fötterna kablar ut en massa "sanningar".
Om man går in på OL´s hemsida och läser den självömkande inledningen så kan man ju knappt hålla
sig för skratt än mindre ger det trovärdighet till honom som person. Tala om att ta sig själv på
lite för stort allvar.... "
Hur ska jag veta vilka ute på bukefalos som känner till det eller inte, när jag inte ens hittade dessa inlägg då jag sökte? Men flera har ju dessutom bevisat att dom inte vet exakt vad det handlar om när man uttryckligen enbart pratar om att hästarna ska gå barfota när det inte är hela kakan. Det får en ju lätt att tro att folk verkligen itne vet.
Har dessutom inte påstått att världen enbart består av OL + anhängare och resten idioter, det är något du skapat i din egna lilla värld.
OL's självmökan kan jag lätt förstå när personer som grundar sin fakta på partisk media och väldigt
smala kunskapsspalter, kritiserar hoonom på ett högst ointelligent sätt, eller snarare omoget sätt. Dessutom skulle jag inte kalla
det för självömkan, utan snarare ett ganska intellektuellt sätt att borsta av sig onödigt skit.
Faktum är att OL inte alls pratade illa om hästskor under föreläsningen jag var på, det han sa var däremot att hästens hov inte används på samma sätt med sko som utan, vilekt i vissa fall inte gynanr hästen. Däremot uttrycker han sig olika i artiklar, beroende på de efrarenheter som just den artikeln är baserad på. T.ex. i en menar han att en hovslagaren faktiskt var riktigt på att sko och hästen mådde bra.
"Exakt VAR har du läst så mycket?
På sundhast.se? Men det är ju Oves sida Man kan ju inte bekräfta hans ord med hans egna ord hoppas jag att du förstår?"
Jag har läst artiklar ur tidningar, internet artiklar (både skrivna av OL och amerikanska artiklar, samt personer helt utan förbindelse med OL), utländska sidor, svenska. mm.