Hubertus 618

Sv: Hubertus 618

Jag har scannat in en annan bild på honom ur en katalog, kan du redigera om jag mailar den till dig?
 
Sv: Hubertus 618

Intressant :) Hubertus 4 har jag inte sett innan :). Tänkte skicka bilderna till svenskahalvblodshingstar.se, den där 4:an är det din privata. Är det ok att skicka den med? Det är ju en himla bra sida, men jag saknar en del av gamlingarna och det hade varit roligt att kunna fylla på med en hingst till.
Här är bilderna jag fick att redigera (har varit med tidigare..
Hubertus2.jpg


hubertus.jpg


Ulrika
 
Sv: Hubertus 618

Ok, men då kan man väl anse att den är offentlig? Så dålig på de där reglerna..
Ulrika
 
Sv: Hubertus 618

i 98 års hingstkatalog står det:

Avkommor:35 stamboksförda ston, 1 Diplomsto samt i Svår klass tävlingshästen Candidus (F) och Karako (D)

Någon som har mer uppdaterade uppgifter här?
Ulrika
 
Sv: Hubertus 618

i 98 års hingstkatalog står det:

Avkommor:35 stamboksförda ston, 1 Diplomsto samt i Svår klass tävlingshästen Candidus (F) och Karako (D)

Någon som har mer uppdaterade uppgifter här?
Ulrika

puttar upp min (gamla)fråga.. och lägger till följdfråga:
Någon som vet hur många avkommor som blivit ridkolehästar, polishästar eller andra tjänstgörande hästar?
/U
 
Sv: Hubertus 618

*kl

Min senaste häst var efter Hubertus - Gibraltar. Brun valack född -90 och 158 cm hög. Ganska tung och lågställd. Inte så bra benställningar eller gångarter men en underbar skogsmulle.

Han var ridskolehäst 1997-2000 men fungerade aldrig i verksamheten så han reds mest av lite äldre stalltjejer utanför lektionsverksamheten. Jag tog som sagt över honom -00 och han gick bort -03.
Han var en once in a lifetime-häst för mig och jag saknar honom fortfarande dagligen :cry: Han var den där typen av häst som man förälskar sig i trots att den är så långt ifrån vad man egentligen söker...

Han var en känslig häst egentligen men få förstod sig på det eftersom han inte gav det intrycket. Han kunde vara ganska "hård" i skallen och hade därför behandlats hårt av de i stallet som skulle "visa vem som bestämde". När jag tog över honom var det ingen som ville veta av honom. Det var en häst som inte tolererade bråk och hårda tag - då satte han hårt mot hårt - men fick man honom med sig gick han genom eld för en... En helt underbar häst som följde mig som en hund och kunde ridas i grimma.

Även om han var snäll så var han inte en häst för vem som helst. I stallet kunde han hanteras av småbarn men han gillade inte ryttare som drog och sparkade samtidigt, då protesterade han hejvilt genom att bocka och fara som ett jehu eller ställa sig på bakbenen i ett hörn av ridbanan - det var också där han slutade sin ridskolekarriär efter ett par månader ;)

Jag rider nu en halvsyster till honom (Hubertus - Krocket) och hon är ganska lik honom i typ om än hon har bättre exteriör. Hon har lite samma tendenser att bli framtung tycker jag men jag ska inte uttala mig så mkt om ridbarheten då jag är en mkt sämre ryttare nu än jag varit...:o
Hon är inte heller en häst för vem som helst och jag har av ägaren (som har mer erfarenhet av Hubertushästar) fått höra att det är ganska gemensamt för dem. Det är generellt sett ganska skarpa och känsliga hästar. Enmanshästar framförallt.

Det var intressant att hitta denna tråd, jag har bara träffat dessa två Hubertushästar och det är intressant att läsa om syskon till min gamla gubbe :)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Jag söker avkommor till mitt sto som stått som avelssto i Danmark. Jag har sökt på alla sätt jag kommer på efter dem men hittar inget...
Svar
2
· Visningar
488
Senast: KattenJ
·
Ekonomi & Juridik Jag sitter och skriver på en bok och behöver lite information kring att ta med sig sin häst till England. Inte sälja den utan ta den med...
Svar
4
· Visningar
566
Juridik & Ekonomi Så jag håller på att flytta min pension som ligger hos Skandia som min tidigare arbetsgivare betalade in. Jag började med detta i höstas...
Svar
14
· Visningar
1 041
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag får aldrig komma på arbetsintervju på de jobb jag söker. Kanske beror det på att jag skriver att jag bara är tillgänglig för jobb...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp