Hubertus 618

J

Joura

Har ett sto med Hubertus i andra led. Har sökt efter information om honom men inte hittat mycket.
Finns det någon mer här som har häst efter honom, hur är dom i sitt temperament och hur rör dom sig? :confused:
 
En av ridskolehästarna på MCR heter Passad och är efter Hubertus - Cyrano, så himla snäll och coollugn är han, dock väldigt stor, minst 175cm, har en väldigt lång rak rygg, röreslerna kan jag dock inte säga något om... :D
 
Jag har haft två hästar efter Hubertus. De har varit jättetrevliga att hantera och bra att arbeta med! De har dock inte varit några supertalanger men trevliga allroundhästar!
 
rider en häst efetr honom, hon har varit emd i svenska landslaget för sverige i distans..
 
Jag har en valack efter honom. Är väldigt snäll o positiv, för det mesta iaf, lite åsnedrag kan det finnas :) Han har ett ganska trevligt steg men visar det tyvärr mest när han showar runt i hagen. Men det är helt klart en väldigt bra allround häst. Det är han som är på bilden.
 
Kul att få veta lite mer om hur Hubertus avkommer har blivit. Mitt sto är också väldigt lugn och harmonisk, det finns dock lite humör i henne men det är det väl i alla ston! :devil: Hon har väl heller inga supergångarter förutom galoppen som är mycket bra.
 
mitt sto är efter Hubertus. En god kamrat som alltid gör sitt bästa. Ingen stjärna, men stabil och pålitlig. Som en Volvo :). Vackert huvud, lite lågställd och ganska djup. Har tagit ett föl, som blivit superlätt i typen och en riktig charmös.
för den intresserade http://hem.passagen.se/yina
 
Sv: Hubertus 618

hej, jag heter Agnes!
jag har ett sto efter Hubertus, Denice!
jag har henne på foder, och hon tillhör ridskolan!(strömstad ridklubb)
hon har stått där i ca 7-9 år!
hon är nu 17 år, och kom till mig för att gå i pension, hon är en väldigt snäll häst, med bra temperament. hennes gångarter är väldigt behagliga. jag söker också fakta om Hubertus, och vill gärna veta mer än att han är Denices pappa!!
Denice är svart med stjärn, stor favorit på ridskolan!!
svara gärna på E-mail om det är något mer du vill veta, :)

MVH, Agnes

Email: Agnes.M-93@hotmail.com
 
Sv: Hubertus 618

Finns inte många bilder på Hubertus att hitta på Internet, iallafall inte där jag letar. Ingen som har någon bild i sina gömmor?
Ulrika
 
Sv: Hubertus 618

Jag har lagt ut en på allbreed, men den verkar ha gått i strejk:mad:

Ska se om jag hittar den på hårddisken.

Tyvärr, hade ingen kvar.
 
Senast ändrad:
Sv: Hubertus 618

Här är en bild på honom:

Hubertus618.jpg
 
Sv: Hubertus 618

Åh tack! Är det ok om jag använder den som hans bild på allbreedpedigree? Han ser trevlig ut, inte helt modern kanske , men ändå :) Så glad jag blev
Ulrika
 
Sv: Hubertus 618

Tur att du hade mer ordning på dina bilder än jag:)

Jag hade scannat in en färgbild från en hingstkatalog och dumt nog lagt ut den på Starphoto som har lagt av:mad:
 
Sv: Hubertus 618

Ja men det hade varit roligt att se fler bilder på honom, försöker få grepp på hur han såg ut. Jag la just ut en bild på Immer där, skulle kanske valt en uppställd, men det fanns ingen sådan som kändes roligare, fast den hade kanske sagt mer..
U
 
Sv: Hubertus 618

kan vara att min dator är slö, det blir en vit ruta, utan x, vilket måste betyda något annat än x..
Ulrika
 
Sv: Hubertus 618

Jag har egentagna bilder på honom men var??? Hehehe... någonstans i en låda, min första uppfödning var efter honom, jättetrevligt sto med en snygg sida och som alltid gjorde sitt bästa. Hennes mamma åkte faktiskt på betäckningstur tillsammans med Denices mamma, Solbeth, som finns kvar här i närheten. :)
 
Sv: Hubertus 618

Det skulle vara spännande att se fler bilder på honom som sagt. Bara hittat en på nätet, den med info, men jag vill som sagt få en tydligare bild på hur han såg ut.
Ulrika
 

Liknande trådar

Avel Jag söker avkommor till mitt sto som stått som avelssto i Danmark. Jag har sökt på alla sätt jag kommer på efter dem men hittar inget...
Svar
2
· Visningar
474
Senast: KattenJ
·
Juridik & Ekonomi Så jag håller på att flytta min pension som ligger hos Skandia som min tidigare arbetsgivare betalade in. Jag började med detta i höstas...
Svar
14
· Visningar
980
Skola & Jobb Det står att max 165 poäng på grundnivå räknas på de flesta utbildningar men det måste ju vara väldigt många som har detta. Lyckas inte...
Svar
12
· Visningar
538
Senast: MiaMia
·
Samhälle Finns det möjlighet att prata med polisen om en händelse för att försäkra sig om att det rör sig om brottsliga handlingar utan att jag...
Svar
6
· Visningar
830
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gryta och matberedare
  • Secret Easterbunny 2024
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp