Hudvårdstråden 2

Bukefalos 30 år!

Ja precis, Snail 92? Den har lite silikon, men det är typ allt 😅. Jag tycker den kan vara skön som nattkräm under värmebölja men den är helt värdelös resten av året. Och man kan inte ha den under smink pga silikonet.

Nej, den blev jag faktiskt besviken på med tanke på hur bra flera av de andra produkterna i serien är.

Är det varmt kör jag på Klairs Freshly Juiced mask, den är galet återfuktande fast den är så lätt i konsistensen.

Okej jag måste erkänna mig besegrad, kommer inte igenom vintern med bara lite "vanlig hudlotion" från närmsta ICA.
Dags att ge ansiktet lite kärlek.

Såg något tips om Klairs Rich Moist Soothing Cream.
Hur står den sig mot Kiehl's Ultra Facial Cream?

Har inte provat någon av dem, men skulle gärna kunna smita förbi Åhlens och köpa något och där verkade inte Klairs finnas i lager. (Annars kan jag ju beställa iofs.)

Någon med andra tips?
Är torr och röd och öm i huden..

Jag gillar Klairs midnight blue cream, men också dr althea 345 Relief Cream för torr, röd hud.

Jag säger också snigelslem! Använder cleansern, om jag har smink på kompletterar jag med oil cleanser t ex från Klairs. Sen använder jag serumet också (96?). Som dagkräm vill jag ha lite kraftigare grejer; t ex Dr Ceuracles Vita propolis. På kvällen tar jag i regel Klairs Freshly juiced mask, den känns otroligt tunn men är ändå så återfuktande! Klairs calming cream (?) gillar jag också.

Och nej, jag är inte sponsrad av Glowid. 😁

Jag säger också snigelslem! Använder cleansern, om jag har smink på kompletterar jag med oil cleanser t ex från Klairs. Sen använder jag serumet också (96?). Som dagkräm vill jag ha lite kraftigare grejer; t ex Dr Ceuracles Vita propolis. På kvällen tar jag i regel Klairs Freshly juiced mask, den känns otroligt tunn men är ändå så återfuktande! Klairs calming cream (?) gillar jag också.

Och nej, jag är inte sponsrad av Glowid. 😁

Inte jag heller faktiskt :rofl: Fast jag var en av de första som fick testa deras egna hydrogelmask, förmodligen pga mitt poängkonto :angel:

Skyller på buke (och @athena_arabians ) :angel:

Före och efter bild :rofl:
IMG_4752.webp

Återvänder återigen för tips 😅

Börjat få lite mysko röda blemor/finnar.
Troooor att det är pga Klairs Rich Moist Soothing Cream.
(I övrigt använder jag dagligen hyaluronic acid serum, snail 92 och snail 96.)

Då är frågan om jag ska prova att ersätta Rich Moist, och med vad?
Återfuktningen är ju väldigt bra, och jag behöver något lite tjöckare att avsluta med, iaf nu på vintern 🤔

Återfuktningen är ju väldigt bra, och jag behöver något lite tjöckare att avsluta med, iaf nu på vintern 🤔

Jag tror inte det är Klairs helt ärligt utan Cosrx 92. Det är enda snigelprodukten jag tycker är värdelös och som @skiesabove påpekade tidigare, den har inte någon imponerande ingredienslista i övrigt.

Det kan också vara att det blir för mycket med två dagkrämer (Klairs och Cosrx 92) så jag hade testat med att ta bort den ena (och rekommenderar starkt att ta bort Cosrx).

Jag tror inte det är Klairs helt ärligt utan Cosrx 92. Det är enda snigelprodukten jag tycker är värdelös och som @skiesabove påpekade tidigare, den har inte någon imponerande ingredienslista i övrigt.

Det kan också vara att det blir för mycket med två dagkrämer (Klairs och Cosrx 92) så jag hade testat med att ta bort den ena (och rekommenderar starkt att ta bort Cosrx).
Värt att prova!
Tuben är snart slut så då kan jag ju bara vänta med öppna nästa till jag provat ett tag. :)

Även om jag nog ska försöka hålla mig från att ha Klairs på ögonlocken (men det är ju så SKÖNT), för riktigt så många ögonlocksfinnar är inte rimligt 😅

Värt att prova!
Tuben är snart slut så då kan jag ju bara vänta med öppna nästa till jag provat ett tag. :)

Även om jag nog ska försöka hålla mig från att ha Klairs på ögonlocken (men det är ju så SKÖNT), för riktigt så många ögonlocksfinnar är inte rimligt 😅

Har du någon ögonkräm? Jag gillar båda från Saturday Skin.

Jag tål inte rich moist soothing cream (får finnar), jag använder deras midnight blue kräm istället!

Trodde jag hade slut på handkräm så använde Apotek Hjärtats oparfymerade hudlotion som handkräm, och den funkar oväntat bra!
Har aldrig lyckats hitta den perfekta handkrämen, så kan jag använda hudlotion istället så blir det ju mycket enklare. Och billigare. Händerna tvättar man ju hela tiden så man måste smörja sig igen.

Har ni några tips på prisvärt solskydd för torr och känslig hud?
Helst vill jag kunna använda både i ansiktet och på kroppen men kan tänka mig att köpa två separata om priserna är okej

Helst vill jag kunna använda både i ansiktet och på kroppen men kan tänka mig att köpa två separata om priserna är okej
Jag älskar Beauty of Joseon Relief Sun SPF50, dagkräm med SPF. Den fungerar toppen på min också torra och känsliga hud, drar in fort utan vit hinna och går att använda under smink. Finns lite överallt och är ofta på rea, kostar 120kr för en tub.

Vill man bara ha ett solskydd för hela kroppen tycker jag Ewy Mousse fungerar också både ansikte och kropp.

Hej! Jag kan tipsa om Evy s solmousse ( den bruna.) 50 för enbart ansiktet. Vet inte hur övriga solmousse funkar. Den kostar nog mellan 250-300kr? tror jag. Liten flaska dock. Funkar under smink också. Funkar för min känsliga hy och ger inte mig några nya finnar heller.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka