Hudvårdstråden 2

Bukefalos 30 år!

Det enda jag använder från Cosrx förutom snigelserien (ögonkrämen är underbar!) är deras micellvatten. Resten av produkterna har jag inte varit så imponerad av.

Edit: Ok, nu ljög jag... deras Peptide Booster och Peptide eye patches är också bra, samt acnepatches, de hjälpte till att få bort en envis finne i ena örat.
Nej, jag var så taggad innan och så besviken sen!
Samma med Torridens hyaluronsyra. Mkt sämre än The Ordinarys på mig iaf.

Någon här som använder Skinomes produkter?

Jag har använt deras retinal ett tag och trots att jag ibland tycker den kan känns lite väl oljig är jag väldigt nöjd med resultatet (fick dessutom den på halva priset som gjorde att jag köpte den och vågade testa).
Jag funderar på att testa deras andra produkter, de har bla en som ska dämpa rodnaden i huden.
Just nu är jag väldigt nöjd med huden, tycker jag är mycket mindre röd att vad jag har varit tidigare på mina kinder, men vet samtidigt att det är ju nu som huden tar mest stryk, av kyla och framförallt vinden.

Jag har använt deras retinal ett tag och trots att jag ibland tycker den kan känns lite väl oljig är jag väldigt nöjd med resultatet (fick dessutom den på halva priset som gjorde att jag köpte den och vågade testa).
Jag funderar på att testa deras andra produkter, de har bla en som ska dämpa rodnaden i huden.
Just nu är jag väldigt nöjd med huden, tycker jag är mycket mindre röd att vad jag har varit tidigare på mina kinder, men vet samtidigt att det är ju nu som huden tar mest stryk, av kyla och framförallt vinden.
Använt i omgångar tidigare, men innan den för röd hy kom
Så testar du, utvärdera gärna! Har funderat på den själv

Annars tyckte jag dom var okej, gjorde inga underverk för mig och fick ha annan fuktkräm upptill då jag inte tyckte deras räckte. Men hyn såg lite mer... livfull ut? Fast för dyrt för att den lilla skillnaden det gjorde för mig skulle vara värt det, tyckte jag då

Jag använde Skinome under en period men tyckte inte skillnaden blev tillräckligt stor för dels priset men framför allt mecket med att ha hudvården i kylen. Finns väldigt mkt bra/enkel hudvård på apoteket tycker jag, själv använder jag Ceraves kroppskrämer till ansiktet sedan ett drygt halvår tillbaka och har aldrig haft så nöjd hud. Väldigt billigt också!

Jag använde Skinome under en period men tyckte inte skillnaden blev tillräckligt stor för dels priset men framför allt mecket med att ha hudvården i kylen. Finns väldigt mkt bra/enkel hudvård på apoteket tycker jag, själv använder jag Ceraves kroppskrämer till ansiktet sedan ett drygt halvår tillbaka och har aldrig haft så nöjd hud. Väldigt billigt också!
Jag gillar också ceraves produkter, jag tycker om att blanda med både budget och något dyrare.
Men tycker när det kommer till vissa produkter som retinal/retinol att man får vad man betalar för.
Skinomes produkter ligger definitivt på den dyrare skalan.

Jag använder bla Ceraves rengöring och dagkräm med spf. 🙂

Använt i omgångar tidigare, men innan den för röd hy kom
Så testar du, utvärdera gärna! Har funderat på den själv

Annars tyckte jag dom var okej, gjorde inga underverk för mig och fick ha annan fuktkräm upptill då jag inte tyckte deras räckte. Men hyn såg lite mer... livfull ut? Fast för dyrt för att den lilla skillnaden det gjorde för mig skulle vara värt det, tyckte jag då
Jag är sugen på att testa, då jag tycker att det blev märkbar skillnad med deras retinal.
Sen är det just det där med livfull/återfuktad hud som jag tycker kan kännas väldigt bra eftersom jag sällan sminkar mig.
Jag får fundera lite om jag tycker det är värt pengar, risken är att man blir nöjd och så måste man fortsätta köpa den. :p

Jag är sugen på att testa, då jag tycker att det blev märkbar skillnad med deras retinal.
Sen är det just det där med livfull/återfuktad hud som jag tycker kan kännas väldigt bra eftersom jag sällan sminkar mig.
Jag får fundera lite om jag tycker det är värt pengar, risken är att man blir nöjd och så måste man fortsätta köpa den. :p
Då ska jag köpa retinalen när jag slutar amma 😁
Haha ja det är ju alltid det... men älskar hyn det är det värt! 😄

Hejsan! Hur skulle ni säga att man vet att huden är tillräckligt återfuktad egentligen? Funderar på om jag ska lägga till någon mer fuktkräm eller liknande…

Har ni något tips på bra och återfuktande nattkräm som funkar med rosacea? Jag har nu dr ceuracles hyal reyouth night creme och den har fått min rosacea att go bananas.

Jag vill ha någon nattkräm som ger ordentligt med fukt pga vintertorris.

Har ni något tips på bra och återfuktande nattkräm som funkar med rosacea? Jag har nu dr ceuracles hyal reyouth night creme och den har fått min rosacea att go bananas.

Jag är en torris med perioral dermatit, alltså inte riktigt samma. Men även när mina utbrott har varit fruktansvärda så har den här fungerat toppen.
1000014167.webp

Kanske La roche posay cicaplast balm skulle vara något?

Jag har använt den ett tag nu och den har gjort underverk på min hy som lätt blir irriterad och får acne.

Använder Ceraves kroppskrämer som är dunder för min känsliga hy i ansiktet. Har också rosacea/PD-tendens. Cerave Moisturising Lotion resp Cream (den senare är rikare). Går att köpa i stora förpackningar också, sjukt prisvärt.

Använder Avène rosamed chronic redness cream, men har även serum för extra fukt så vet ej hur bra den står sig på egen hand :)

Använder Ceraves kroppskrämer som är dunder för min känsliga hy i ansiktet. Har också rosacea/PD-tendens. Cerave Moisturising Lotion resp Cream (den senare är rikare). Går att köpa i stora förpackningar också, sjukt prisvärt.

Ah tack! Bra tips! Ska genast lägga en beställning på apotea. Även om det inte funkar i ansiktet kan jag ju ha dem för kroppen. :)

Jag är en torris med perioral dermatit, alltså inte riktigt samma. Men även när mina utbrott har varit fruktansvärda så har den här fungerat toppen.
Visa bifogad fil 176344

Den har jag testat tidigare och min hy gillade inte riktigt den tyvärr!

Kanske La roche posay cicaplast balm skulle vara något?

Jag har använt den ett tag nu och den har gjort underverk på min hy som lätt blir irriterad och får acne.

Oh men den har jag hört talas om tidigare! Lägger till den med i min apoteakorg! Tack!

Använder Avène rosamed chronic redness cream, men har även serum för extra fukt så vet ej hur bra den står sig på egen hand :)

Jag har inte provat just den men en annan från Avène och den funkade tyvärr inte alls! Men den kanske är bättre!

Vad har du för serum? :)

Funderar på att köpa en LED mask, är det någon här som provat/har en? :)

Har kört scandiface sedan i maj. Riktigt nöjd med resultatet men kvaliteten är kass, sladden helt glapp. Har reklamerat och väntar på en ny (tydligen ngn uppdaterad variant som kommer). Gillar att den har flera olika ljus men hade jag bara varit intresserad av rött + NIR så hade jag nog valt någon dyrare med bättre kvalitet, typ Dennis gross eller current body.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka