Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har nyss gett mig in i syrornas värld och kör på Paula´s Choice BHA 2% typ 3-4 ggr i veckan. Och jösses vad jag är kär, den har gjort supermycket för min hud :love: !

Har även köpt några produkter från The Ordinary som jag gillar skarpt (ex deras Hyaluronic Acid 2% + B5, samt Natural Moisturizing Factors +HA för återfuktning) samt börjat introducera C-vitamin från By Wishtrend (använt i snart en vecka) som också har gett fina resultat!

Är så roligt att testa nya grejer till sin rutin som visar sig ge resultat :up: !
 
Jag återupplivar tråden med min allra första #skincareshelfie :D!

A5B824FC-865D-4B35-B989-A053621D6594.jpeg
 
Skrev nyss i shoppingtråden att jag köpt ett nytt c-vitaminserum, men det passar väl egentligen bättre här :D Har använt By Wishtrends (som @Miao också verkar göra nu :up:) under vår och sommar, den tog dock slut lite snabbare än beräknad pga. klumpig när jag är stressad och vält ut typ halva flaskan. När jag såg att det var 20% på Instytutum så blev jag lite sugen på deras Anti-Wrinkle Brightening C-erum, som verkar vara mer av ett "komplett" serum, även om procenten av c-vitamin är lägre. Behövt lagra med fuktserum till By Wishtrend, så intalar mig att jag sparar pengar :angel: La även till SPF från PC som alltid går åt, och vips så var jag uppe i den magiska summan för deras höstgåva. Jag tycker att jag är värd det när jag är sjuk som fan, haha.
 
Skrev nyss i shoppingtråden att jag köpt ett nytt c-vitaminserum, men det passar väl egentligen bättre här :D Har använt By Wishtrends (som @Miao också verkar göra nu :up:) under vår och sommar, den tog dock slut lite snabbare än beräknad pga. klumpig när jag är stressad och vält ut typ halva flaskan. När jag såg att det var 20% på Instytutum så blev jag lite sugen på deras Anti-Wrinkle Brightening C-erum, som verkar vara mer av ett "komplett" serum, även om procenten av c-vitamin är lägre. Behövt lagra med fuktserum till By Wishtrend, så intalar mig att jag sparar pengar :angel: La även till SPF från PC som alltid går åt, och vips så var jag uppe i den magiska summan för deras höstgåva. Jag tycker att jag är värd det när jag är sjuk som fan, haha.

Jag ballade ur när jag såg att Instytutum låg på 30% på Skincity, så jag som absolut inte skulle köpa något mer den här månaden ”råkade” :angel: köpa deras mist och även detta kitet:

40740540-4303-4C79-9062-9C6BDA529BB3.jpeg


Men NU ska jag inte köpa ngt mer förns oktoberlönen :D!
 
Jag ballade ur när jag såg att Instytutum låg på 30% på Skincity, så jag som absolut inte skulle köpa något mer den här månaden ”råkade” :angel: köpa deras mist och även detta kitet:

Visa bifogad fil 36880

Men NU ska jag inte köpa ngt mer förns oktoberlönen :D!
Jaha, var det hela 30% haha, jag skyller på att jag som sagt är sjuklig... haha. Ingick 20 ml av peelingen i höstgåvan, så vi kan utbyta erfarenheter sedan, samma med serumet antar jag :D
 
Säkert jättedum fråga men.. Jag har en peeling från The Ordinary (AHA, BHA) som jag inte vågat använda för jag fattar inte hur dom menar att man ska tvätta bort den, skulle någon kunna förklara för en lite smått trög människa i detta område hur man gör? :o:D
 
Är just detta jag inte fattar hur det går till? "Tvätta av produkten i ljummet vatten. Undvik ögonkonturen och kontakt med ögonen både vid applicering och avtvättning."

När jag tvättar av ansiktet kan jag inte undvika att få något inärheten av ögonen. :o

En blöt/fuktad svamp först (speciellt kring ögonen/pannan) och sedan skölja ordentligt?
 
Efter att ha börjat följa dr Dray undviker jag allt som har parfym i sig, otroligt hur många produkter som innehåller parfym. Även produkter märkta dermatologiskt testade, för känslig hud osv.
Har också blivit noggrann med att använda solskydd!

Nyfiken på hur andra tänker kring innehåll. Läser ni innehåll på produkter och kollar upp dem, eller läser ni produktbeskrivningen?

Jag har själv aldrig tänkt på att parfym i produkter skulle kunna vara irriterande, mest blivit glad om något luktat gött. Men ja, tänkt om helt nu.
 
Efter att ha börjat följa dr Dray undviker jag allt som har parfym i sig, otroligt hur många produkter som innehåller parfym. Även produkter märkta dermatologiskt testade, för känslig hud osv.
Har också blivit noggrann med att använda solskydd!

Nyfiken på hur andra tänker kring innehåll. Läser ni innehåll på produkter och kollar upp dem, eller läser ni produktbeskrivningen?

Jag har själv aldrig tänkt på att parfym i produkter skulle kunna vara irriterande, mest blivit glad om något luktat gött. Men ja, tänkt om helt nu.

Japp, läser innehåll och jämför produkter och väljer bort sånt som jag inte gillar :)! Parfym undviker jag så långt det går!

Tycker det är rätt svårt eftersom många saker heter NÄSTAN lika men en kan vara bra och en dålig osv. Men lär mig mer och mer hela tiden, och framförallt börjar jag få mer koll på vilka ingredienser min hud gillar och inte :).
 
Efter att ha börjat följa dr Dray undviker jag allt som har parfym i sig, otroligt hur många produkter som innehåller parfym. Även produkter märkta dermatologiskt testade, för känslig hud osv.
Har också blivit noggrann med att använda solskydd!

Nyfiken på hur andra tänker kring innehåll. Läser ni innehåll på produkter och kollar upp dem, eller läser ni produktbeskrivningen?

Jag har själv aldrig tänkt på att parfym i produkter skulle kunna vara irriterande, mest blivit glad om något luktat gött. Men ja, tänkt om helt nu.

Jag försöker undvika parfym i produkter pga astma/allmän känslighet men tål jag den så har jag inte problem om det är parfym i något. Vad gäller andra ämnen har jag rätt god koll på vad som fungerar och inte fungerar på mig.

Oftast använder jag rent rosvax som parfym, luktar gudomligt men är diskret (plus att jag tål det).
 
Jag försöker undvika parfym i produkter pga astma/allmän känslighet men tål jag den så har jag inte problem om det är parfym i något. Vad gäller andra ämnen har jag rätt god koll på vad som fungerar och inte fungerar på mig.

Oftast använder jag rent rosvax som parfym, luktar gudomligt men är diskret (plus att jag tål det).
Intressant, vart kan man provsniffa på rosvax?
 
Intressant, vart kan man provsniffa på rosvax?

Ingenstans i Sverige vad jag vet (förutom hos mig då ;)). Rosvaxet som säljs här är av en annan typ än den jag använder som parfym (och är betydligt billigare, det jag använder är alldeles för dyrt... även om det är väldigt drygt).

Rosvax och kaffesmör ger tillsammans en underbart doftande salva :love:
 
Har använt The Ordinarys produkter över ett år nu och är så nöjd! Har aldrig tidigare använt en produkt som faktiskt ger synliga resultat!
Skulle nu vilja testa retinol. Ni som är bekanta med deras retinolprodukter, vilken skulle vara bäst att börja med så där lite försiktigt för att vänja huden ?
 
Tips till supertorra läppar nu när kylan kommer? Får som hårda hudbitar på läpparna som jag drar loss för det är så obehagligt 🙁 Har redan börjat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp