Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick hem 2% BHA toner från Paula's Choice igår som jag hoppas ska hjälpa mig i kampen mot förstorade porer som jag utvecklat i t-zonen. Hann spendera en timme utomhus i minus 14 innan jag tvättat ansiktet nu på morgonen och känner mig förjävla torr. :p Planerar att bara använda den kvällstid.

Är inte alls nöjd med tonern jag köpte från Lernberger Stafsing. :down: Händer absolut ingenting. Längtar tillbaka till min gamla toner från Estelle & Thilde!
 
Min hud mår underbart! :D Och då är jag vanligtvis en extrem vintertorris. Men i år har jag verkligen knäckt koden. Tror jag kan tacka två saker: peeling (exuviance triple microdermabrasion), som jag varit väldigt noggrann med för att få bort all död hud som annars ligger och stramar, och biolines aqua+ serum som är helt magiskt.
 
Fick hem 2% BHA toner från Paula's Choice igår som jag hoppas ska hjälpa mig i kampen mot förstorade porer som jag utvecklat i t-zonen. Hann spendera en timme utomhus i minus 14 innan jag tvättat ansiktet nu på morgonen och känner mig förjävla torr. :p Planerar att bara använda den kvällstid.

Är inte alls nöjd med tonern jag köpte från Lernberger Stafsing. :down: Händer absolut ingenting. Längtar tillbaka till min gamla toner från Estelle & Thilde!
Jag tål inte alls den från PC tyvärr! Blir torr, röd och får massa små plitor. Testat flera gånger men den vill inte :(
Hoppas det funkar bättre för dig!
 
Jag är fortfarande kär i Make P:rems barriärkräm, perfekt nu när det är kallt. Jag har också upptäckt att Klairs Midnight Blue serum gör att jag blivit vän med den nattkrämen också. Jag tyckte tidigare att krämen var lite sådär men tillsammans är de suverän.
 
Jag är fortfarande kär i Make P:rems barriärkräm, perfekt nu när det är kallt. Jag har också upptäckt att Klairs Midnight Blue serum gör att jag blivit vän med den nattkrämen också. Jag tyckte tidigare att krämen var lite sådär men tillsammans är de suverän.
Jag har blivit sugen på den då jag verkligen gillar serumet i samma serie. Det doftar också gott och irriterar inte alls min hy. Så krämen låter helt klart intressant!
Gillade för övrigt Klairs Midnight Blue kräm men inte serumet, tyckte det sved.
 
Jag har blivit sugen på den då jag verkligen gillar serumet i samma serie. Det doftar också gott och irriterar inte alls min hy. Så krämen låter helt klart intressant!
Gillade för övrigt Klairs Midnight Blue kräm men inte serumet, tyckte det sved.

Oj, jag tycker serumet är väldigt snällt.

Ha du testat Make P:rems Safe. Me Relief Moisture Cream? Den är ju inte så kraftig som barriärkrämen men ändå återfuktande. Jag har fått prov på den och var nöjd så jag köpte faktiskt en burk nu i Skincitys helgkampanj. Jag tänker att den blir lämplig på sommaren (plus att jag är en total beauty junkie som vill testa en massa olika även om jag är nöjd med Klairs kräm :angel:).
 
plus att jag är en total beauty junkie som vill testa en massa olika även om jag är nöjd med Klairs kräm :angel:).

Gud jag är likadan. Är exempelvis SÅ sugen på att testa make p:rem "peel me" nattmasken trots att jag är jättenöjd med exuviance nattkräm som har typ exakt samma ingredienser och är samma typ av produkt :D Försöker rationalisera varför jag kan klicka hem :D
 
Gud jag är likadan. Är exempelvis SÅ sugen på att testa make p:rem "peel me" nattmasken trots att jag är jättenöjd med exuviance nattkräm som har typ exakt samma ingredienser och är samma typ av produkt :D Försöker rationalisera varför jag kan klicka hem :D
Jag har båda, och nog bättre om Exuviances egentligen. make p:rems är det väl inget fel på heller, en smaksak mest, den är mer bara en GEL och kan kännas mer svalkande vid applicering på sommaren etc.
 
Oj, jag tycker serumet är väldigt snällt.

Ha du testat Make P:rems Safe. Me Relief Moisture Cream? Den är ju inte så kraftig som barriärkrämen men ändå återfuktande. Jag har fått prov på den och var nöjd så jag köpte faktiskt en burk nu i Skincitys helgkampanj. Jag tänker att den blir lämplig på sommaren (plus att jag är en total beauty junkie som vill testa en massa olika även om jag är nöjd med Klairs kräm :angel:).
Jag blev också förvånad över att det sved och testade ändå flera gånger. Men jag tror att det kan ha varit då när min hud hade gått helt bananas efter diverse syranehandlingar och retinol. Det kanske skulle fungera bra nu när huden har återhämtat sig!

Nej jag har inte testat något annat från den återfuktande serien hos make prem. Bara det serumet som vi fick i adventskalendern från SkinCity. Använder det nästan varje dag men nu börjar den ta slut. Tycker absolut att båda krämerna i serien låter intressanta!
 
Suck. Det här går inge vidare!
Nya tonern med BHA har hittills bara gjort mig torr och mer glåmig, trots att jag bara använder den på natten.

Vill kasta både tonern och ögoncremen från Lefsberg. Fullständigt värdelösa båda två kan vi konstatera nu, efter en månads användning.

Jag rör mig väl nån timme utomhus om dagarna, kanske mer, det är mellan 10-17 minusgrader och min hud bara skriker. Vet inte vad mer jag ska hitta på. :(
 
Suck. Det här går inge vidare!
Nya tonern med BHA har hittills bara gjort mig torr och mer glåmig, trots att jag bara använder den på natten.

Vill kasta både tonern och ögoncremen från Lefsberg. Fullständigt värdelösa båda två kan vi konstatera nu, efter en månads användning.

Jag rör mig väl nån timme utomhus om dagarna, kanske mer, det är mellan 10-17 minusgrader och min hud bara skriker. Vet inte vad mer jag ska hitta på. :(
Nu har jag ingen aning om hur din rutin eller hud ser ut i övrigt men jag har haft flera vänner som har vänt sig till mig för råd kring deras vintertorra och skrikande hud, och eftersom jag vet att alla inte är superintresserade av att ha tiostegsrutiner (även om jag tycker det är awesome) så brukar jag rekommendera peeling + en riktigt bra fuktkräm som grund såhär års. (utan peeling kommer torrheten definitivt vara kvar).

BHA är ju en väldigt aktiv produkt så jag skulle kanske byta ut den mot någon mildare peeling två-tre dagar i veckan, Maria Åkerberg har två bra. Vill du ha en riktigt snäll fuktkräm är jag kär i Epionce Medical Barrier Cream, annars har Bioline och Beautee Pacifique riktigt bra fuktkrämer.
 
Nu har jag ingen aning om hur din rutin eller hud ser ut i övrigt men jag har haft flera vänner som har vänt sig till mig för råd kring deras vintertorra och skrikande hud, och eftersom jag vet att alla inte är superintresserade av att ha tiostegsrutiner (även om jag tycker det är awesome) så brukar jag rekommendera peeling + en riktigt bra fuktkräm som grund såhär års. (utan peeling kommer torrheten definitivt vara kvar).

BHA är ju en väldigt aktiv produkt så jag skulle kanske byta ut den mot någon mildare peeling två-tre dagar i veckan, Maria Åkerberg har två bra. Vill du ha en riktigt snäll fuktkräm är jag kär i Epionce Medical Barrier Cream, annars har Bioline och Beautee Pacifique riktigt bra fuktkrämer.

Tack för tips! Jag peelar regelbundet, ungefär två dagar i veckan med AHA+PHA Face Peeling Mask från Skin Treat. Den känns bra, väldigt bra pris också. Utöver det använder jag ansiktsolja (Estelle&Thilde) och en ansiktskräm med faktor 30 från Elizabeth Arden. Inte jättenöjd hittills med den senare, tror den passar mig bättre under sommarhalvåret. Har nyss köpt en nattkräm från samma märke och hittills är den också lite "mjeh".

När jag köpte BHA-tonern fick jag med prover på en dagkräm från Kiel's, har den på mig nu och den känns betydligt trevligare än den andra dagkrämen. Fortfarande något torr dock, men har ingen olja under heller.

Jag har ganska tråkig hud, åtminstone såhär års. Dåligt med lyster, en del fina linjer, och förstorade porer i t-zonen. Får lätt lite torrfläckar och små orenheter här och var, dock aldrig (eller sällan) rejälare finnar. Ofta lite röd på kinderna.
 
Tack för tips! Jag peelar regelbundet, ungefär två dagar i veckan med AHA+PHA Face Peeling Mask från Skin Treat. Den känns bra, väldigt bra pris också. Utöver det använder jag ansiktsolja (Estelle&Thilde) och en ansiktskräm med faktor 30 från Elizabeth Arden. Inte jättenöjd hittills med den senare, tror den passar mig bättre under sommarhalvåret. Har nyss köpt en nattkräm från samma märke och hittills är den också lite "mjeh".

När jag köpte BHA-tonern fick jag med prover på en dagkräm från Kiel's, har den på mig nu och den känns betydligt trevligare än den andra dagkrämen. Fortfarande något torr dock, men har ingen olja under heller.

Jag har ganska tråkig hud, åtminstone såhär års. Dåligt med lyster, en del fina linjer, och förstorade porer i t-zonen. Får lätt lite torrfläckar och små orenheter här och var, dock aldrig (eller sällan) rejälare finnar. Ofta lite röd på kinderna.

Din hud låter väldigt lik min! Jag har en blandhy mot oljiga hållet, men blir lätt yttorr, särskilt nu under vintern. Lite röd runt kinder och lite haka.

Jag bombar min hud med fukt nu under vintern, annars blir jag torr och ”stel” i huden på bara några timmar. Flera lager med återfuktande produkter!

Min lifesaver nu är Klairs återfuktande toner + deras watery oil drops. Det tillsammans med klairs rich moist soothing cream håller min hud mjuk och återfuktad hela dagen :up:! Klairs passar verkligen min hud prefekt! Avslutar alltid med en spf 50, och sen ev smink (om jag orkar :D).

Vad gäller aktiva ingredienser, så använder jag PCs BHA i morgonrutinen 2-3 ggr i veckan, på kvällen varierar jag mellan Dermaceutics retinol (0,5) ca 2 ggr/v, dermaceutics Turn Over (med AHA) 2 ggr/v, och resten av kvällarna bara rengöra och återfukta med milda produkter (mest Klairs och Hyggee just nu). Det här är en rutin som fungerar super för min hud, man får ju experimentera sig fram (lite försiktigt :D) till rätt användning av lite mer potenta prylar :).

Vilken BHA från PC använder du? Vill man fortsätta använda den så kan man ju testa om lotionen eller den helt flytande passar ens hud bäst :). Jag har köpt på min Beauty Acts BHA och ska testa hur den är när min PC tar slut, och se om den är lika bra, vissa recensioner säger det :).

Annars, om du tycker att BHA inte passar din hud, testa PHA? Mildare, men man kan få väldigt bra resultat av det med :). Jag älskar ex Make P:reems Peel Me sleeping mask med PHA :love:
 
Jag behöver köpa en ny nattkräm med retinol. Är beredd att betala en slant för en bra produkt. Jag har haft Biodroga MD Retinol Anti-Age Night Creme (denna) och varit nöjd, men det är ju kul att prova något nytt. Jag använder i stort sett bara rengöring samt natt- och dagkräm och är inte så intresserad av att utöka den så kallade "hudvårdsrutinen" utan söker alltså en allt-i-ett produkt :). Upplever att retinol minskar fina linjer vilket jag vill åt, och har hittills inte märkt av att jag är så värst känslig. Några tips?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp