Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för tips! Jag peelar regelbundet, ungefär två dagar i veckan med AHA+PHA Face Peeling Mask från Skin Treat. Den känns bra, väldigt bra pris också. Utöver det använder jag ansiktsolja (Estelle&Thilde) och en ansiktskräm med faktor 30 från Elizabeth Arden. Inte jättenöjd hittills med den senare, tror den passar mig bättre under sommarhalvåret. Har nyss köpt en nattkräm från samma märke och hittills är den också lite "mjeh".

När jag köpte BHA-tonern fick jag med prover på en dagkräm från Kiel's, har den på mig nu och den känns betydligt trevligare än den andra dagkrämen. Fortfarande något torr dock, men har ingen olja under heller.

Jag har ganska tråkig hud, åtminstone såhär års. Dåligt med lyster, en del fina linjer, och förstorade porer i t-zonen. Får lätt lite torrfläckar och små orenheter här och var, dock aldrig (eller sällan) rejälare finnar. Ofta lite röd på kinderna.

Jag kör PCs niacinamid (20%) och även om jag kanske inte tycker att porerna ser så himla mycket mindre ut så är intrycket av ansiktet "gladare och slätare" om du förstår hur jag menar?
 
Jag behöver köpa en ny nattkräm med retinol. Är beredd att betala en slant för en bra produkt. Jag har haft Biodroga MD Retinol Anti-Age Night Creme (denna) och varit nöjd, men det är ju kul att prova något nytt. Jag använder i stort sett bara rengöring samt natt- och dagkräm och är inte så intresserad av att utöka den så kallade "hudvårdsrutinen" utan söker alltså en allt-i-ett produkt :). Upplever att retinol minskar fina linjer vilket jag vill åt, och har hittills inte märkt av att jag är så värst känslig. Några tips?
Jag använder Night ritual vitaminA från Medik8. Jag gillar att den verkligen sjunker in i huden och inte är kletig. Den är dock inte galet återfuktande, så fult serum kan behövas under.
 
Jag behöver köpa en ny nattkräm med retinol. Är beredd att betala en slant för en bra produkt. Jag har haft Biodroga MD Retinol Anti-Age Night Creme (denna) och varit nöjd, men det är ju kul att prova något nytt. Jag använder i stort sett bara rengöring samt natt- och dagkräm och är inte så intresserad av att utöka den så kallade "hudvårdsrutinen" utan söker alltså en allt-i-ett produkt :). Upplever att retinol minskar fina linjer vilket jag vill åt, och har hittills inte märkt av att jag är så värst känslig. Några tips?
Maria Åkerberg har det i ett par av sina produkter hon kallar för "more" som riktar sig mot mogen hy.
Jag vill inte byta nattkräm så jag riktar in mig på oljan som innehåller retinol att ha under. 🙂
 
Jag slänger ut en fråga här, hur tar man hand om sina händer på bästa sätt?
Det är ju hud som blir rynkig vid ålder, är det värt att t.ex. använda retinol på den huden under handkräm på kvällen?
 
Jag behöver köpa en ny nattkräm med retinol. Är beredd att betala en slant för en bra produkt. Jag har haft Biodroga MD Retinol Anti-Age Night Creme (denna) och varit nöjd, men det är ju kul att prova något nytt. Jag använder i stort sett bara rengöring samt natt- och dagkräm och är inte så intresserad av att utöka den så kallade "hudvårdsrutinen" utan söker alltså en allt-i-ett produkt :). Upplever att retinol minskar fina linjer vilket jag vill åt, och har hittills inte märkt av att jag är så värst känslig. Några tips?

Verso Night Creme är en dröm! 😍
 
Maria Åkerberg har det i ett par av sina produkter hon kallar för "more" som riktar sig mot mogen hy.
Jag vill inte byta nattkräm så jag riktar in mig på oljan som innehåller retinol att ha under. 🙂
Jag hittar ingen info om att de innehåller retinol, eller går det under något annat namn?
 
Din hud låter väldigt lik min! Jag har en blandhy mot oljiga hållet, men blir lätt yttorr, särskilt nu under vintern. Lite röd runt kinder och lite haka.

Jag bombar min hud med fukt nu under vintern, annars blir jag torr och ”stel” i huden på bara några timmar. Flera lager med återfuktande produkter!

Min lifesaver nu är Klairs återfuktande toner + deras watery oil drops. Det tillsammans med klairs rich moist soothing cream håller min hud mjuk och återfuktad hela dagen :up:! Klairs passar verkligen min hud prefekt! Avslutar alltid med en spf 50, och sen ev smink (om jag orkar :D).

Vad gäller aktiva ingredienser, så använder jag PCs BHA i morgonrutinen 2-3 ggr i veckan, på kvällen varierar jag mellan Dermaceutics retinol (0,5) ca 2 ggr/v, dermaceutics Turn Over (med AHA) 2 ggr/v, och resten av kvällarna bara rengöra och återfukta med milda produkter (mest Klairs och Hyggee just nu). Det här är en rutin som fungerar super för min hud, man får ju experimentera sig fram (lite försiktigt :D) till rätt användning av lite mer potenta prylar :).

Vilken BHA från PC använder du? Vill man fortsätta använda den så kan man ju testa om lotionen eller den helt flytande passar ens hud bäst :). Jag har köpt på min Beauty Acts BHA och ska testa hur den är när min PC tar slut, och se om den är lika bra, vissa recensioner säger det :).

Annars, om du tycker att BHA inte passar din hud, testa PHA? Mildare, men man kan få väldigt bra resultat av det med :). Jag älskar ex Make P:reems Peel Me sleeping mask med PHA :love:

Ja, det låter bekant med blandhy och yttorrhet!
Den BHA jag har från PC heter något i stil med "BHA toner liquid exfoliant". Typ. Vaknade även idag med torra fläckar trots att jag inte använt den de senaste två nätterna. Lite trist. Jag har ju en mask med PHA som jag använder då och då (senast idag för att bli av med torrfläckarna, sen på med fuktmask) så den vet jag funkar! Hade dock gärna haft något mer rejält som hjälpte mig med jämnare hudton och minskade porer.
 
Jag har nu testat Medik8 bakuchiol några dagar och det verkar vara snällare än retinol men jag blir fortfarande lite torr (men serumet har en oljig och skön konsistens). Det blir nog bäst att inte köra varje kväll utan kanske varannan-var tredje. Jag är fortfarande kompis med Klairs Midnight Blue-serie till kvällen, de ger bra med fukt.

Sedan har jag testat Dr Ceuracle Propolis och Hyal Reyouth ordentligt pga vissa kampanjer hos vissa nätbutiker :angel: och jag säger bara WOW! Jag har inte varit imponerad av serum plus kräm när jag använt små provpåsar men nu med Hyal Reyouth Toner samt serum och kräm blev det en helt annan effekt. De ger verkligen gwang och det är nästan så jag klarar mig på den krämen (till sommaren kommer den att funka fint).

Jag fick också miniförpackning av Skincitys egna barriärkräm och jag tyckte den var bra. Inte lika bra som Make P:rems men absolut värd pengarna om man vill ha ett mer budgetalternativ.

Det verkar som om min hud trivs bäst med aktiva produkter i stil med PC och Medik8 (för retinol odyl) och övrig vård i K-beautysegmentet.
 
Ja, det låter bekant med blandhy och yttorrhet!
Den BHA jag har från PC heter något i stil med "BHA toner liquid exfoliant". Typ. Vaknade även idag med torra fläckar trots att jag inte använt den de senaste två nätterna. Lite trist. Jag har ju en mask med PHA som jag använder då och då (senast idag för att bli av med torrfläckarna, sen på med fuktmask) så den vet jag funkar! Hade dock gärna haft något mer rejält som hjälpte mig med jämnare hudton och minskade porer.
Jag tror det är samma jag använt och för mig gjorde det ingen skillnad. Hsr stora porer runt näsan jag hade velat förminska.
 
Tack vare givmild tidig Buke-tomte (:love:) så har jag de senaste dagarna kunnat använda bland annat toner och dagcremé från Klair's. Kan bara konstatera att tonern från Lernberger Stafsing har mer stjälpt än hjälpt - porerna är inte lika framträdande nu. Ansiktskrämen går in betydligt bättre i huden också, den är matt och fin, fortfarande lätt för torrhet när jag rör mig ute dock.

Är det någon som vill pröva Lernberger Stafsing? Ogillar att slänga produkter men får konstatera att jag inte kan gå tillbaka till den tonern igen, men den kan säkert passa utmärkt till någon annan. Sprayflaska så den är hygienisk och det finns gott om produkt kvar.

20210214_093807.jpg
 
Tack vare givmild tidig Buke-tomte (:love:) så har jag de senaste dagarna kunnat använda bland annat toner och dagcremé från Klair's. Kan bara konstatera att tonern från Lernberger Stafsing har mer stjälpt än hjälpt - porerna är inte lika framträdande nu. Ansiktskrämen går in betydligt bättre i huden också, den är matt och fin, fortfarande lätt för torrhet när jag rör mig ute dock.

Är det någon som vill pröva Lernberger Stafsing? Ogillar att slänga produkter men får konstatera att jag inte kan gå tillbaka till den tonern igen, men den kan säkert passa utmärkt till någon annan. Sprayflaska så den är hygienisk och det finns gott om produkt kvar.

Visa bifogad fil 64759

Åh, hoppas Klairs blir lika bra för din hud som för min 👏!

och fin tanke att skänka vidare! Jag brukar också försöka göra så om jag testat något som inte passar min hud, känns bättre att någon annan kan få testa än att slänga :).

Jag gjorde så att jag tog alla mina miljarders (:D) hudvårdsprover man får när man beställer och som man inte hinner/vill/kan testa pga orsaker, och la i en skål på kontoret och mailade ut att det fanns att hämta för den som ville. Bara det lilla var mycket uppskattat, då kunde alla testa på lite nya grejer de kanske inte sett förut :).
 
Foreo, bu eller bä?
Beror kanske på vilken, och vilket resultat som eftersträvas. Aldrig testat någon av deras UFO, som ja egentligen är lite nyfiken på, men har en Foreo Luna Go som jag använt ganska flitigt i perioder så absolut fått valuta för penarna. Men tycker väl att tanken på anti-age-prylar är festligare överlag än rengöring, egentligen. Det ska väl gå att använda baksidan på den för att ge nåt slags anti-age-funktion men det säger ja varken bu eller bä om.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp