Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet inte om det varit uppe här innan, men är det nån som har erfarenhet av Skincity skincare? Har varit lite nyfiken, och jämförde för skojs skull vad en uppsättning produkter (7-8 produkter) kostar jämfört med Medik8 som jag använder nu. Det landar på ca 60% av Medik8 kostnaden. 😳 Gillar eg produkterna jag har nu, men dels kul att testa nytt och dels trevligt att spara pengar. 😜
 
Vet inte om det varit uppe här innan, men är det nån som har erfarenhet av Skincity skincare? Har varit lite nyfiken, och jämförde för skojs skull vad en uppsättning produkter (7-8 produkter) kostar jämfört med Medik8 som jag använder nu. Det landar på ca 60% av Medik8 kostnaden. 😳 Gillar eg produkterna jag har nu, men dels kul att testa nytt och dels trevligt att spara pengar. 😜

Får väl 3 av 5 från mig. Helt okej, inte mer. Har testat flera en längre tid, minns dock inte riktigt vilka. De har väl något serum som heter first och second- nånting? Tyckte mest att dessa serum smulade sig på min hud, så det är ju definitivt ett bottenbetyg. Nattmask med retinol, godkänd.
 
Vet inte om det varit uppe här innan, men är det nån som har erfarenhet av Skincity skincare? Har varit lite nyfiken, och jämförde för skojs skull vad en uppsättning produkter (7-8 produkter) kostar jämfört med Medik8 som jag använder nu. Det landar på ca 60% av Medik8 kostnaden. 😳 Gillar eg produkterna jag har nu, men dels kul att testa nytt och dels trevligt att spara pengar. 😜

Helt ok men inte mer, 3 av 5 mig också. De är inte dåliga och skulle jag tvingas dra ner min budget rejält skulle jag absolut kunna köpa dem.

Däremot gillar jag verkligen deras produkter för kroppen, speciellt peelingen och lotionen i sprayform.
 
Får väl 3 av 5 från mig. Helt okej, inte mer. Har testat flera en längre tid, minns dock inte riktigt vilka. De har väl något serum som heter first och second- nånting? Tyckte mest att dessa serum smulade sig på min hud, så det är ju definitivt ett bottenbetyg. Nattmask med retinol, godkänd.
Produkter som smular/rullar är ju bland det värsta!
 
Helt ok men inte mer, 3 av 5 mig också. De är inte dåliga och skulle jag tvingas dra ner min budget rejält skulle jag absolut kunna köpa dem.

Däremot gillar jag verkligen deras produkter för kroppen, speciellt peelingen och lotionen i sprayform.
Peelingen har jag och gillar! Har så mkt andra produkter för kroppen nu men vill testa mer från deras märke.
 
Tack vare givmild tidig Buke-tomte (:love:) så har jag de senaste dagarna kunnat använda bland annat toner och dagcremé från Klair's. Kan bara konstatera att tonern från Lernberger Stafsing har mer stjälpt än hjälpt - porerna är inte lika framträdande nu. Ansiktskrämen går in betydligt bättre i huden också, den är matt och fin, fortfarande lätt för torrhet när jag rör mig ute dock.

Är det någon som vill pröva Lernberger Stafsing? Ogillar att slänga produkter men får konstatera att jag inte kan gå tillbaka till den tonern igen, men den kan säkert passa utmärkt till någon annan. Sprayflaska så den är hygienisk och det finns gott om produkt kvar.

Visa bifogad fil 64759
Har du redan blivit av med den?
 
Vet inte om det varit uppe här innan, men är det nån som har erfarenhet av Skincity skincare? Har varit lite nyfiken, och jämförde för skojs skull vad en uppsättning produkter (7-8 produkter) kostar jämfört med Medik8 som jag använder nu. Det landar på ca 60% av Medik8 kostnaden. 😳 Gillar eg produkterna jag har nu, men dels kul att testa nytt och dels trevligt att spara pengar. 😜

Jag kör toner och 1st concentrate och inga problem med smul, har även haft ”light emulsion” och ”correcting 2nd concentrate” men de gillade jag inte lika mkt, har smort händerna med istället.
 
Peelingen har jag och gillar! Har så mkt andra produkter för kroppen nu men vill testa mer från deras märke.

Jag gillade också barriärkrämen som var i vintergåvan och de skulle jag absolut kunna köpa om jag inte skulle ha råd med Make P:rems barriärkräm (hands down den bästa vinterkrämen jag testat för en torris som mig). Deras vanliga dagkräm för torr hud, Rich Emulsion, är totalt värdelös för min hud. Huden säger slurp och är torr direkt igen.
 
Vet inte om det varit uppe här innan, men är det nån som har erfarenhet av Skincity skincare? Har varit lite nyfiken, och jämförde för skojs skull vad en uppsättning produkter (7-8 produkter) kostar jämfört med Medik8 som jag använder nu. Det landar på ca 60% av Medik8 kostnaden. 😳 Gillar eg produkterna jag har nu, men dels kul att testa nytt och dels trevligt att spara pengar. 😜
Tonern med lakrits tycker jag är okej, men den gör inget speciellt med huden.
Deras body lotion i sprayform gillade jag mycket! Den luktar superfräscht och kan absolut tänka mig den på den varmare delen av året då man vill ha något fräscht som drar in fort och inte kladdar och har sig.
 
På tal om syror tycker jag att det nästan är lite svårnavigerat numera, just för att det är så poppis med syror i cirka allting? Det är nog väldigt lätt hänt att det blir för mycket om man inte har koll på ingredienserna. Säkert också det som inverkat negativt på min hy nu under vintern. En snabb koll så finns det syra i både rengöring, toner och ansiktskräm och jag har ärligt talat ingen aning om hur de går ihop, eller hur bra det är för min hy egentligen.

Själv har jag ett paket från Skincity som väntar på ICA! Hade nästan lust att sätta mig i bilen igår för att hämta ut det men jag får ge mig till tåls tills måndag då jag ska göra andra ärenden också. :p Ska bli väldigt roligt att testa det som är i paketet.

Igår gav jag mig själv ett "full face" med smink och allt, händer cirka aldrig numera men jag hade ny foundation och ny concealer jag ville prova. Jättenöjd med sminket men det dröjde inte många timmar innan jag insåg att huden fortfarande är alltför yttorr. På vissa ställen syntes det nästan direkt. Tråkigt! Längtar till lite vårvärme nu.
 
Jag hade inte vågat men min hud är ju känslig. Använd ett kombinationspreparat istället?

Vad menar du för kombinationspreparat? :)

Jag frågar pga hittat en ansiktstvätt från Exuviance med AHA-syra som jag trivs med men brukar ju köra BHA-syra periodvis också. Kanske får sluta med extrasyran bara..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp