Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad menar du för kombinationspreparat? :)

Jag frågar pga hittat en ansiktstvätt från Exuviance med AHA-syra som jag trivs med men brukar ju köra BHA-syra periodvis också. Kanske får sluta med extrasyran bara..

Det finns ju exfolierare med båda i. Enligt Skincitys blogg är det bäst att inte använda två olika preparat med olika syror samtidigt utan antingen ett kombipreparat eller de olika syrorna vid olika tillfällen (tex morgon-kväll).
 
Kan man använda AHA-syra i ansiktsrengöringen och sen BHA-syra efteråt eller blir det för mycket?

Om huden tål det så kan man använda det i samma rutin, men som är skrivet i tråden så är det ”säkrare” om man använder det i olika rutiner så man inte råkar irritera huden :).

Jag brukar ha BHA i morgonrutinen och AHA i kvällsrutinen.
 
@athena_arabians och @Miao Tack! Får göra uppehåll med min BHA-syra från Paulas choice när jag ska köra enligt nedan. :)

Uppdaterade min hudvårdsrutin idag. Har de senaste åren haft en mild tvätt från apoteket och smort med propylesse vilket fungerat super då min hud var nöjd, inte torr och inte rodnad. Nu har jag dock slutat äta p-piller och min hy har blivit tokig. :meh: Fet i t-zonen med stora porer och finnar samt finnar efter käklinjen. Dock inte alls lika torr som jag var för 3-4 år sedan innan jag började med p-pillrena så det är väl alltid nåt..

Nåväl. Blev Exuviances deep clean AHA då en kompis med lite liknande hy som jag rekommenderade den. Fick tester som jag kört med i ett par dagar, gillar känslan på huden även om det är svårt att säga hur det blir förrän efter någon vecka. Sen Klairs rich moist sooting cream plus serumet som jag har höga förhoppningar på! Var lite sugen på Klairs charcoal soap men backade då det var en tvål, kändes lite ohygieniskt med förvaringen. Har dock googlat runt mycket om den och många med min typ av hy verkar nöjda med den. Funkar inte tvätten från Exuviance ska jag ge den ett försök.
 
20210302_162626.jpg


Nämen se! Lilla julafton såhär en sketen tisdag i mars! :banana:
 
EF37443C-7EC6-439F-930A-D5438664219F.jpeg
Blev liten beställning i helgen. Jag är ju sjuk och då får man unna sig. 😜Gjorde ett test på Skincitys hemsida och skrev att jag ville ha rekommendation för deras serie. Börjar med att testa tvätt och toner (och ögonserum som iof inte var med i rekommendationen). Väldigt spännande konsistens på tonern!
Handkrämen har jag haft innan och gillar.
 
... alternativt kommer ingen ihåg en fegis ;) (jag hade väntat
Känns som att tiden är knapp ju äldre man blir (ja jag fyllde år förra veckan och det kan ha påverkat beslutet att skaffa NU innan mitt vanliga retinolserum var slut. :D) SAMTIDIGT ska tydligen retinal vara kliniskt bevisat att verka 11 gånger snabbare än retinol, så det kanske jämnar ut sig om man tar det lite piano. Svagare än Retin-A som är receptbelagt men mer potent än retinol.
 
Jag hamnade nästan i bråk med en kassörska på apoteket som inte ville sälja solskydd styrka 20 till mig, då hon tyckte den var för svag.

Jag upplever att alla solskydd jag har i ansiktet gör att jag svettas, så fort jag applicerat dem. Hon hävdade att det beror på märke. Vad säger ni?

Fick iaf till sist med mig Aco sun face cream, men tänkte mig inte för utan applicerade efter dagkrämen, men läste sen (när jag började svettas) att solskyddet skulle räcka som dagkräm.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp