Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner dock att jag måste få mer fukt i min hudvård.

Använder Klairs midnight cream och droppar och deras toner på kvällen. Men borde lägga till något mer.

Kanske mer fett och fukt? Personligen tycker jag Midnight Blue är värdelös, den är inte ens i närheten av tillräckligt närande för min torra hud. Testa Klairs Vit E Mask plus Freshly Juiced Serum kanske?

Sedan älskar jag I'm From Honey Mask, den ger underbart babymjuk hud.
 
Kanske mer fett och fukt? Personligen tycker jag Midnight Blue är värdelös, den är inte ens i närheten av tillräckligt närande för min torra hud. Testa Klairs Vit E Mask plus Freshly Juiced Serum kanske?

Sedan älskar jag I'm From Honey Mask, den ger underbart babymjuk hud.

För mig var deras vit e mask värdelös tyvärr. Får nog prova något annat märke för att få fukt!

Midnight blue är bra för den tar bort det röda och lugnar min arga känslig hud men ja, jag är yt-torr. 😩
 
För mig var deras vit e mask värdelös tyvärr. Får nog prova något annat märke för att få fukt!

Midnight blue är bra för den tar bort det röda och lugnar min arga känslig hud men ja, jag är yt-torr. 😩

Make P:rem då? Deras Relief Moisture Cream är väldigt härlig och lugnar också ner reaktiv hud.
 
För mig var deras vit e mask värdelös tyvärr. Får nog prova något annat märke för att få fukt!

Midnight blue är bra för den tar bort det röda och lugnar min arga känslig hud men ja, jag är yt-torr. 😩

Kan tipsa om SCINIC The Simple Daily Lotion som är pH neutral, fri från alla "vanliga" irritanter som förekommer inom hudvård, återfuktar riktigt ordentligt trots att den bara är en lotion och jag upplever också att den låser in fukt från min essence/serum som jag applicerar under. Kort ingredienslista och väldigt tamt pris dessutom. Enda nackdelen är att förpackningen är i plast. Info om ingredienslistan: https://www.skincarisma.com/products/scinic/the-simple-daily-lotion/ingredient_list#info-section

L_g0167181668_001.jpg
 
Min hy är fan toppen just nu! Har hittat en ganska minimalistisk rutin, fokuserar på mild peeling, C-vitamin, solskydd och återfuktande. Och nu när huden liksom inte erbjuder några utmaningar utan jag börjar se den när den är "som bäst" med hjälp av bara produkter så funderar jag på vad nästa steg i hudomsorgen är och har därmed börjat snegla mot microneedling.
Jag har en del pigmenteringar, små ärr mm på framför allt kinderna som jag funderade på om det kunde vara hjälpsamt för?
Vad är era erfarenheter av microneedling?
 
Min hy är fan toppen just nu! Har hittat en ganska minimalistisk rutin, fokuserar på mild peeling, C-vitamin, solskydd och återfuktande. Och nu när huden liksom inte erbjuder några utmaningar utan jag börjar se den när den är "som bäst" med hjälp av bara produkter så funderar jag på vad nästa steg i hudomsorgen är och har därmed börjat snegla mot microneedling.
Jag har en del pigmenteringar, små ärr mm på framför allt kinderna som jag funderade på om det kunde vara hjälpsamt för?
Vad är era erfarenheter av microneedling?

Vad kul! Vad använder du för produkter?

Kände samma precis innan sommaren när jag använde aco + the ordinary, hade så fin hy verkligen! Nu har jag testat full rutin från skinome ett tag och fått lite blemmor, en släng av perioral dermatit och ett troligt melasma (:() så kommer nog att gå tillbaka till min billigare och mer konserveringsinnehållande rutin…
 
Har gjort botox för första gången idag för att förbättra min hud i pannan. Blir spännande att se om jag får glowet många upplever att dom får!

Åh, kan du berätta mer?
Jag är sugen på att botoxa min ”elva” mellan ögonbrynen, men är lite orolig för att inte kunna röra brynen alls sen. Är det en onödig farhåga?
 
Åh, kan du berätta mer?
Jag är sugen på att botoxa min ”elva” mellan ögonbrynen, men är lite orolig för att inte kunna röra brynen alls sen. Är det en onödig farhåga?

Man kan göra baby-botox för att få mer rörlighet enligt hon som gör mina fillers.

Min behandling har inte fått effekt än, lär se resultat om 1-5 dagar från och med nu, Jag har gjort både arga rynkan och pannan! Återkommer om någon dag med hur det känns. Men ser verkligen fram emot att inte kunna kisa så mkt i solen för jag får så ont i huvudet av att spänna mig.

Själva behandlingen gick jättefort och gjorde inte alls ont.

Filmade min panna innan så ska bli spännande att se hur det blir efter.

Men sök på baby-botox för att se lite mer!

https://www.healthista.com/baby-botox-exactly-what-happens-to-your-face/
 
Man kan göra baby-botox för att få mer rörlighet enligt hon som gör mina fillers.

Min behandling har inte fått effekt än, lär se resultat om 1-5 dagar från och med nu, Jag har gjort både arga rynkan och pannan! Återkommer om någon dag med hur det känns. Men ser verkligen fram emot att inte kunna kisa så mkt i solen för jag får så ont i huvudet av att spänna mig.

Själva behandlingen gick jättefort och gjorde inte alls ont.

Filmade min panna innan så ska bli spännande att se hur det blir efter.

Men sök på baby-botox för att se lite mer!

https://www.healthista.com/baby-botox-exactly-what-happens-to-your-face/

Tack för svar, ska kolla upp baby-botox 😃 ser fram emot att höra vad du tycker om resultatet!
 
Tack för svar, ska kolla upp baby-botox 😃 ser fram emot att höra vad du tycker om resultatet!
Börjar få svårare att göra arga-rynkan. Rätt spännande feeling. Men tror att jag kommer bli jättenöjd. Har ju tejpat den under sommaren så att jag inte kunnat rynka den, så nice att slippa! 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp