Hull fråga, utbruten från Uppdateringstråd 27

Måste vara hemskt med en hund som inte äter 😟
Min setter gjorde det bara ibland så det var inte alls på den nivån som några av er andra beskriver.

En rolig sak var att min mamma brukade dansa med matskålen innan han skulle äta och det brukade hjälpa 🤣 det blev lite pinsamt när de åkte till fjällen ett gäng o jagade o mamma skulle dansa med Malte vid mat varje kväll.
 
Fast även om ni upplever ätstörd hund så har jag aldrig hört talas om det tidigare. Jag visste faktiskt inte ens att en hund kunde få diagnosen ätstörd?
Att hundar har andra diagnoser som leder till att de har problem med ätandet såsom tex mag och tarmproblem i form av magsår/magkatarr eller sjukdom av nåt slag vet jag. Har dock inte varit med om att hundar fått diagnos på att vara ätstörda utan haft en annan diagnos som lett till matvägran.
Verkligen? Aldrig? Det finns massor att läsa om du vill.
 
Fast nu pratar du om kräsna hundar. Det är just det här jag menar. Du har uppenbarligen inte erfarenhet av anorektiska hundar. Och det är ju självklart att folk tar hunden till veterinär om de har problem? Det har väl ingen diskuterat?

Jag kan tex lova dig att jag motionerade min anorektiker. En ägare till anorektisk hund provar allt. Jag kan sätta huvudet i pant på att också @Tonto motionerade sin hund tillräckligt.
Absolut! Och det var väl just det också, jag tolkade det som att du ser det som vanligt med ätstörda vinthundar och jag konstaterar att jag aldrig mött någon.
 
Absolut! Och det var väl just det också, jag tolkade det som att du ser det som vanligt med ätstörda vinthundar och jag konstaterar att jag aldrig mött någon.
Ja alltså vanlig är ju nog kanske fel ord. Där har du rätt. Men det förekommer absolut, och tydligen mer än i andra raser. Främst Whippet och ig
 
Det är så jävla jobbigt. Och så kommer alla gamla experter och ba "du skämmer bort henne, en hund svälter inte sig själv. Ta bort matskålen så äter den vid nästa måltid".


Hah you wish.

Haha, då hade Harry svultit ihjäl. De där som yrar om att hundar inte svälter sig har uppenbarligen aldrig träffat den typen av hundar 😅
Fri tillgång fungerar bäst, han vill inte äta en hel portion mat på en gång, han vill ta några kulor i taget då och då. Vissa dagar äter han knappt något, vissa äter han nästan en full ranson. Kantarell brukar tjuväta en del så det är lite svårt att veta 😆
Harry rör sig ordentligt varje dag, både promenader och mycket lösspring, det gör varken till eller från.
 
Haha, då hade Harry svultit ihjäl. De där som yrar om att hundar inte svälter sig har uppenbarligen aldrig träffat den typen av hundar 😅
Fri tillgång fungerar bäst, han vill inte äta en hel portion mat på en gång, han vill ta några kulor i taget då och då. Vissa dagar äter han knappt något, vissa äter han nästan en full ranson. Kantarell brukar tjuväta en del så det är lite svårt att veta 😆
Harry rör sig ordentligt varje dag, både promenader och mycket lösspring, det gör varken till eller från.
Exakt. Vi har 6 hundar så fri tillgång funkar inte😂. Men som tur är är den fd anorektikern den som är hungrigast av alla. Hon skriker och springer runt då det är matdags 😂
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 131
Senast: mackan
·
Hundhälsa Efter som att jag aldrig kommer på rätsida med Bettys födointag och jag börjar bli trött på det. Jag känner att det är taskigt av mig...
2
Svar
38
· Visningar
2 295
Hundhälsa Min Aussie på 6.5 månader har blivit besatt av att slicka på mitt armband som har en liten metalldel - det är just metalldelen som han...
Svar
10
· Visningar
5 886
Senast: Tonto
·
Katthälsa Min katt är överviktig. Min plan var att utesluta torrfodret helt och enbart ge blötmat, men jag har märkt de senaste dagarna att katten...
Svar
10
· Visningar
1 888
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp