Hund som slickar på metall.

Tonto

Trådstartare
Min Aussie på 6.5 månader har blivit besatt av att slicka på mitt armband som har en liten metalldel - det är just metalldelen som han vill slicka på. Det är ungefär som att den är supergod! Han visar lite intresse för annan metall med, men inte alls som han blir när han får syn på mitt armband.

Funderar på om det skulle kunna vara någon brist? Kanske för att vi mixar torrfoder och färskfoder?

Han äter 200 g Nordic spannmålsfri samt så mycket Orijen Puppy vi kan få i honom samt Viacutan plus.
Han äter väldigt dåligt - vilket han gjort sedan vi köpte honom, men han äter numera tillräckligt för att hålla sig snäppet över mager. Jag skulle vilja ge honom färskfoder enbart, men har inte hittat någon sort som han äter tillräckligt av. VoM och Mush äter han inte alls, finns det någon annan sort som ska vara väldigt smaklig?

Att ge BARF går inte heller - han äter kött och ben jättefint, men lever osv går inte ner. Han blir äcklad.

Är det dags för en veterinärkoll med blodprov, eller ska man prova något tillskott/ändra på fodret?
 
Tror inte det är någon brist, utan helt enkelt en idé han fått :) Vissa hundar gillar hundskit, andra andra saker (fotsvett t ex haha) :D
 
När mitt skägg var liten hade han en period där han älskade att slicka på tygsoffan. I bland slickade han inte ens utan bara stod där med tungan på soffan en lång stund. Tror han tyckte det var mysigt på nått vis. :)
 
Knäppa hund. ;)

Han har lite hyss för sig, Han blåser nästan alltid bubblor i vattnet innan han ska dricka. Måste öppna dörren när han tror att någon kommer. Öppnar foderlådan och slänger ut torrfoder till de andra hundarna - han själv äter inte... vad är ännu ett hyss. :laugh::cautious:
 
Min valp vill också gärna slicka på mitt silver halsband samt armband och har gjort enda sedan jag hämtade hem honom :p
 
Min ena slickar gärna på klockor och smycken i metall när jag har dem på mig. Tror de kan smaka salt eller något annat han gillar.
 
Vet en annan aussie som också är helt besatt av metall, tror det är någon ide hunden har bara.. Smakar kanske gott!
 
Vet en annan aussie som också är helt besatt av metall, tror det är någon ide hunden har bara.. Smakar kanske gott!

Ja tidigare idag låg han och slickade på en av matskålarna. Lite lustigt i och med att han knappt kan äta ur matskål. Att slicka på den går bra! :up::cautious:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min goldentik har sedan ett par veckor medicinerats för gastrit. Gissningsvis triggat av flytt, mänskligt nytillskott i familjen och...
Svar
13
· Visningar
2 387
Hundhälsa Hemskt ledsen, men jag skulle vilja bolla lite foder med kunnigt folk. Min 7 månaders har ätit Nordics spannmålsfria färskfoder och...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 933
Senast: bollen__
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 037
Senast: isafore
·
Hundhälsa Har sökt i forumet, men inte riktigt hittat det jag söker, jag sitter fast i foderdjungeln.. Så.. Hjälp efterlyses :( Ger idag min hund...
2
Svar
20
· Visningar
1 689
Senast: Kadi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp