Bukefalos 28 år!

Humbaur, Böckmann eller Blomert?

MoQ

Trådstartare
Varit och kikat på släp idag och måste säga att jag gillade Humbaur!
Många bra konstruktioner och kändes rejäl.
Tittade också på Böckmann, Cheval och Ifor.
Böckmann var ganska ok med.
Ifor går bort med alla förb.... Sprintar.
Cheval, jag vet inte....
Även blivit tipsad om Blomert.
Vad säger ni bukefalister?
 
Ifor har ju bara sprintar på ramperna nu, och bommarna men det har ju de flesta andra släp också.
De övre luckorna har ett handtag man drar nedåt och skötardörren har ett vanligt låsbart lås. Om du kollar på en ny modell dvs, de gamla har en hel del sprintar (har byggt om mitt så att jag bara har rampernas sprintar kvar :p.)
Och sprintarna som är på ramperna tycker jag är väldigt mycket smidigare än t ex böckmans ramp lås där man måste hålla in en knapp för att vrida handtaget.
 
  • Gilla
Reactions: MoQ
Jag gillar Humbaur av det lilla jag sett på mässor. Själv har jag en Böckmann comfort och är väldigt nöjd med det släpet. Smidiga bommar och bra ventilation. Jag trodde faktiskt det skulle vara lite småvarmt i släpet sommartid. Framförallt då jag har hård överlucka och eftersom släpen saknar takventilation, men icke. Trots varmt väder är det väldigt behaglig temperatur i släpet. Hästen är väldigt nöjd med släpet också som det verkar.
 
Jag kollade på en hel del olika innan jag köpte mitt Böckmann, körde lånat Bäckmann innan det också och trivdes väldigt bra. Enkelt, gediget och tyst för hästarna. Går väldigt fint bakom bilen :) otroligt nöjd med det.
(Har ett Duo R kanske jag ska tillägga med.)
 
  • Gilla
Reactions: MoQ
Känns som en lagom släp!
Gillade Humbaur också!
Bägge ligger ju vettigt i pris också!
 

Liknande trådar

Utrustning Har köpt en begagnad Fautras Provan fr 2011 för att underlätta för unghästen som får lite härdsmälta när han ska lastas borta. Hade en...
2
Svar
27
· Visningar
2 555
Senast: HannaZ
·
Utrustning Hej! Jag har idag ett Thule horseliner släp. Måste köpa nytt inom en två års period iaf och läser allt jag kan men hittar inget jag vill...
2
Svar
24
· Visningar
2 514
Senast: Blandrastik
·
Övr. Hund Balder är hopplös med att äta olämpliga saker på promenaderna, med konsekvensen att han ofta är jättedålig i magen. Han är snabb som en...
Svar
17
· Visningar
1 816
Senast: ildiko
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 385
Senast: JennyLz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp