Bukefalos 28 år!

Men vilka ska dit på Lördag då?? jag ska ställa ut på lördag i Grupp 9 iaf. Min första stora utställning så jag kommer ju DÖ kommer ju tugga av mig varenda nagenbit jag nu har kvar :crazy: Så nog kommer man se mig allt en yr höna som springer runt där och är allmänt borta :rofl:
 
(Till alla)

Jasså, grupp 9 går på Lördagen dom.. Då ska våran tik ställas, och säkert någon annan från uppfödningen. Alltså blir jag nog hemma då med dom andra vovvarna. Eller om jag kanske åker med och är där någon timme eller så.. Min ras går alltid på den dagen då grupp 9 INTE går så vi har alltid det ganska krångligt :D Men då måste alltså dom gå på Söndagen och då kommer jag tillbringa dagen där..:)
 
förstod inte riktigt där har du hundar som ska ställas ut i grupp 9 eller inte :)
 
Vår ena tik ska ställas, och sen minns jag inte vilka mer. Tror att det var några fler från våran uppfödning som skulle ställas också.. I grupp 9 :)

Jag kommer nog vara hemma, med min valp :) Hon är iofs lite över 3 månader då och klarar sig säkert ensam i någon timme med dom andra hundarna men jag vill nog inte :D Hon får ju inte komma in där heller..
 
Jag ska dit med 20 små barn som jag ska hålla i öronen, och min lilla hund som ska få tävla lite i agility (inga större förhoppningar då träningen legat på is).

Vi åker ända från Skåne i en stor buss, har blivit lite av en tradition, brukar vara himla kul, detta är nog sjätte året i rad eller nåt sånt...

Mig ser ni inne i Hundungdoms hallen (C-hallen) med X antal barn i gula tröjor. Kan även skymtas vid weimaraner ringen. :cool:

//E
 
Min mor har en uppfödning av Fransk Bulldogg, och jag har en Grand Danois. Eller ja, hon kommer hem till mig på Tisdag :love:
 
Jag ska oxå ställa i grupp 9..är vi månne konkurrenter i samma ras? Papillon :)
 
Vi ska oxå dit :) Både rastorg och för att ställa. Stora Sthlm är verkligen något man ser fram emot varje år ;)
 
King!
Bäst man tar med sig en lapp med ras och ägare, om man får tid över får man väl gå runt och spana lite. Problemet är väl bara att man inte vet hur ni ser ut! Jag finns kring whippetringen i alla fall, ska som sagt ställa min juniorhane. Ska bli jättespännande! Jag har anmält men vet inte hur jag ska ta mig ned än... tåget är väldigt bokat nämligen så det går icket.

Ishtar
 
Nej, det får man inte. Heller inte valpar, förutom valpar över 6 månader som får specialtillstånd om dom ska vara i rasmontern och visas upp.

Så därför kommer jag stanna hemma hela helgen :D
 
Jag ska definitivt dit :)! Bor ju fem minuters tågresa därifrån :smirk:... På lördagen kommer jag antagligen inte, jobbar nog då. Idag sa jag dock åt chefen att på söndagen jobbar jag då inte, då går ju grupp 5 och 10!

Jag kommer antagligen bara att titta, eventuellt ska jag hjälpa till att ställa cirneco dell'etna en snabbis :).

Ishtar: Beundrar alltid dina pojkar på nätet, det skulle vara kul att se en av dem i verkligheten :)!
 
:eek: Oj då! :cool:
Timothy hälsar att han gärna träffar dig IRL. :)

Har du vinthund själv? Vilka vinthundar är du intresserad av då? Cirnecos verkar läckra, har aldrig träffat en "på riktigt" utan bara spanat på dem i Tammsvik osv.

Vi får väl ta och ses i Älvsjö då helt enkelt, vore jätteskoj.
 
Funderar på om jag ska dit lördagen(terrier) eller söndagen (pinscher), eller kanske både och :idea:
Vi får se, nån dag blir det förmodligen :)
 
Vad tråkigt. Får försöka fixa någon som kan passa min bebis då.
Har aldrig vart på Hund förut. Är det enbart "fina" hundar (alltså hundar som kvalat in) eller får vem som helst ställa ut?
Och hur gamla måste dom vara för att ställas ut??
 
Ala får ställa ut på Hund 2003, men hunden måste vara minst 9 månader gammal. Alltså inga valpklasser!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp