Bukefalos 28 år!

Nä Phalenare har jag*ler* men DÅ kommer vi träffas jö?=) min heter Don=)
 
Min heter Afrodite :) Går inte o missa henne...hon är förmodligen den minsta av de vuxna tikarna där :D
 
Vart ifrån kommer din phaléne?
Är du mycket insatt i utställningar?

Det är så att jag har en tik på 2,5 år som är väldans (och då menar jag verkligen väldans) fin i kropp och päls. Men hon har ett öra som petar åt sidan alt. uppåt. Är det värt att prova henne i alla fall på utställningar? Menar nu inte på Hund, utan på en mindre. Bara för att få henne bedömd?
 
Om det är så att båda öronen reser sig upp så kan du ställa ut under papillon för det har bara på öronen med vilken ras det blir. Vissy man föredrar en phalenare som nästan bara har phalenare i sig och tvärtom men eftersom dom är så nära besläktade KAN det hända att även den med bara phalenare i sig kan få stående öron och tvärtom!
Min hanes syrra fick stående öron och regestreraes som papillon :)
Men visst kan du ställa ut henne just för att få henne bedömd men du kommer säkert inte få något pris.
 
Det ena örat hänger så fint så. Men det andra är ite lika vackert :crazy:
Hade tänkt regga om henne ifall det andra örat reste på sej, men så blev det ju inte. Det hänger där det hänger :smirk:
Jo jag vet att det bara hänger på öronen vilken ras det är. Min är nog en phallion :idea:
Hon har dock enbart phaléne i sej, så vi trodde vi hade ett säkert kort när vi köpte henne. Dessutom hade hon väldans stora öronlappar och uppfödaren sa att dom skulel bli för tunga för att resa upp. Men tji fick vi :smirk:
Förväntar mej inget pris heller. Skulle bara höra ifall det skulle gå att ställa ut henne ändå :)
 
Men då kan du ställa ut henne=) Det går ju att tejpa öronen när dom är valpar när man anar att dom är på väg upp
 
hehe jo vi har försökt med både det ena och det andra. tejp som du sa, någon salva som tydligen skulle hjälpa en hel del, uppfödaren hade någonting så att man kunde trycka till brosket uppe i örat, försökt få fast femkronor i öronen, masage... listan kan göras lång, men inget verkar hjälpa :smirk: Fast hon är hemskt skarmig med sitta öra :)
Hade en kull valpar med henne nu i somras och alla valparnas öron är som dom ska :love:
 
Hehe vilken tur tja är man inte intresserad av utställning gör det ju inte att ett öra pekar upp å ett ner. Hunden är ju samam hund oavsätt öronen=)
 
Jo precis. Och jag skulle aldrig vilja byta bort henne mot en phaléne med "ordentliga" öron. Hon är min gullegris :love:
Hoppas på att hennes dotter får fina öron. För utställning är något jag har fastnat för...förutom agility och lydnad :cool:
 
Vad kul :)!

Jag gillar whippar, salukis, italienare och greyhounds. Favoriterna i grupp fem; cirneco, basenji, farao och podenco kanske också räknas, de är ju av samma "typ" :D.

Det flyttar in en oerhört efterlängtad cirneco till våren! Tiken väntas löpa inom några månader så jag går nervöst och väntar (parningen ska ske på Sicilien)! Cirnecon är en underbar ras (fast fick sambon bestämma skulle det bli en whippet i stället :D); kärvänlig, energisk och envis. De älskar sin flock och anses vara mer lättränade än de andra ur- och vinthundarna.
 
Grattis vad roligt! Bor tiken på Sicilien eller ska hon ut och resa? Så du har ingen hund nu eller?

Jag kommer att bo i Stuvsta under utställningen faktiskt... hos min brorsa. :idea: Det ligger ju i Huddinge kommun, men du kanske bor "i" Huddinge? Känner inte till Sthlms geografi särskilt väl...
 
Det är väl den som är under luciahelgen?
I så fall ska jag dit!!! :D Ska försöka hinna se brorsans sambos pudeltik Emma!

Kommer alla raser att finnas representerade? Dvärgschnautzer? Siberian Husky? Bearded Collie? Australisk Kelpie?
Någon som vet några tider för dem, eller var man finner tiderna?!? Vore kul att kunna se dem, men då måste man ju planera in hästen nånstans oxå!

Vore kul att få en bedömning på min husky, men hon platsar nog inte på ett ställe med mkt hundar o människor...
 
Japp de du nämnde finns garanterat representerade, plus kanske de flesta andra hundraser du kan tänka dig! :idea:
Tider kommer när PM:et kommer ut. Anmälningstiden har precis gått ut så det dröjer ett tag till. Det man vet är vilken dag de olika rasgrupperna går. Info finns på skk's hemsida.
 
Nej, vad kul! Var i Stuvsta (vilken väg)? Det tar några minuter med bil från mig till "dig" :).

Jag har en "egentligen" sheltie på drygt 10½ år men han fick bo kvar hos föräldrarna när jag flyttade så just nu är jag hundlös. Tiken somm ska paras finns här i Sverige så hon och uppfödaren ska ut och åka!
 
Det är möjligt att jag åker dit och tar mig en titt på fläskstövarna. I sådana fall finns jag där på söndagen.
 
Dig kanske man med lite tur skulle känna igen också, jag har sett nån gammal bild på dig vet jag. Och du är en sån som man kan tulta fram till och fråga om du är Jadzia, bara sådär. Tror jag. :D

See you!
 
Ja jag har nog inget för mig på lördag kväll förutom att jag ska väl umgås med brorsan lite. Jag kan pm:a dig gatan, men det ligger ganska centralt tror jag.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp