Nu ska jag skriva riktigt långsamt och hoppas att ni som fortfarande inte trots alla mina tidigare inlägg och tydliga förklaringar förstår hur jag menar läser lika långsamt och tänker en gång till, så kanske ni förstår hur jag menar. Om inte, kanske ni kan ringa en vän och be denne läsa för er.
Det är jättebra om ni per automatik även tänker på chockade människor och djur som inte behöver stå i givakt bredvid bilen. Men det är också många som enbart riktar in sig på det de ser vid olycksplatsen, en blödande person som sitter i bilen, eller en avsvimmad ryttare där hästen sprungit en bit bort och ser orolig ut. Om man då enbart försöker säkra olycksplatsen, med att ta hand om den avsvimmade ryttaren och hästen, respektive bil och blödande person. Då är det väldigt lätt att hunden som ryttaren hade med som löshund springer ut på vägen och blir överkörd, respetive hunden som smet ur bilen och sprang ur bilen och blev påkörd och barnet som fick panik när bilen voltade och såg sin blödande mamma men slets mellan blödande mamma o rädsla över att bilen skulle explodera och sprang i blindo längre ut i skogen och gick ner sig i ett kärr och drunknade. Hunden vid ryttaren kan man inte göra så mkt åt. Men ser man en skylt på en bil med hund eller barn i bilen, så kan någon som "har fria händer" ändå gå i en vid cirkel, vissla och ropa och hoppas på svar. Likväl som en hundpatrull kan komma med räddingstjänsten och snabbare vara behjälpelig OM skylten inte är "falsk". Visserligen lider inte döda barn och hundar, men går det att göra något så är det väl inte fel. Eller?
Ha en fin kväll
Mvh
Ingela